Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten autoit kotoa pois muuttavaa nuorta?

Vierailija
06.11.2021 |

Ostitko esim huonekaluja, kodinkoneita?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin asunnon ja kalustettiin se yhdessä nuoren kanssa.

Vierailija
2/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

avasin oven ja sanoin että siitä menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi vanhemmat ja isovanhemmat. Isovanhemmilta sain paljon astioita ja mummu kun muutti yksiöön niin sain ison ruokapöydän ja tuolit, sohvan, peilipöydän jne, LP-levysoittimenkin missä mukana radio. Sain mummun sängyn, ukki oli kuollut muutama vuosi aikaisemmin ja mummulla niin ikävä ukkia että oli nukkunut ukin sängyssä, olivat ostaneet uudet sängyt vain pari kuukautta ennen ukin yllättävää kuolemaa joten mummunkin sänky oli uudenveroinen.

Äiti ja isä käyttivät cittarissa, katsottiin yhdessä mitä ostettiin. Mausteita, jauhoja, teetä, kahvia, makaronia, spagettia, lasagnelevyjä, kuivahiivaa, sitten myös jääkaappi ja pakastin täyteen ruokaa. Pari puuttuvaa astiaa. Vahakangasta pöytäliinaksi (miten niin vanhanaikainen? Itse tykkäsin). Kauhistelin kauppaostosten summaa, monta sataa euroa!! Isäni vain hätisteli minut äidin avuksi pakkaamaan :) ja sanoi että "Älä sinä rakas lapseni huolehdi asioista, jotka eivät sinulle kuulu". Kiitos isä ja äiti!!

Ai niin ja tosiaan isosisko antoi pari peiliä joille ei enää ollut tarvetta ja osti ja valmisti tupareihin tarjottavat. Tuparivieraat toivat suolaa ja leipää vaikka varsinaisia nyyttäreitä ei ollut, lisäksi toivat mm. koriste-esineitä muutaman, lautapelejä jne. Olen ollut tosi onnekas tässä asiassa ja tideostan sen, kiitollisena ja nöyränä nautin kun ympärillä näin ihania läheisiä. Muutin juuri ennen kuin koronasta alettiin puhua.

Vierailija
4/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin parin tonnin huumevelat

Vierailija
5/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostettiin uuteen kotiin tavarat kirppareilta

Vierailija
6/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäyräkoiran ostin.

Vierailija
7/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksoin parin tonnin huumevelat

Kieltolaki ei taida oikein hyvin toimia?

Vierailija
8/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin hänen haltuunsa noin 20000€ arvosta sijoituksia, joita me vanhemmat olimme kerryttäneet vuosien ajan.

Vierailija
9/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräsin kotoa kaikkea ylimääräistä, tai olin kerännyt jo monta vuotta. Kotoa sai tietty oman huoneen kamppeet, sangyt ja pöydät, pyyhkeet ja lakanat, yms.

Ostin verhot, peilin yms kaikkea, mitä tarvi.

Vierailija
10/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin vuokratakuut, ostin pesukoneen, mikron, kalusteita ja muita tarvikkeita. Lisäksi maksan kuukausittain kouluruokailut, matkaliput ja autohallipaikan. Nuori opiskelee, käy osa-aikaisesti työssä 1-2 vuoroa viikossa, eikä ole nostanut opintolainaa.

Vierailija
11/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kummitäti osti uuden sähköhammasharjan, vedenkeittimen ja föönin, kummisetä leivänpaahtimen, mikroaaltouunin ja kolme Jamie Oliverin keittokirjaa, toinen kummisetä antoi pyykkikoneensa kun oli muuttanut yhteen naisystävänsä kanssa. Nainen oli ensin ihmetellyt, mitä tekevät kahdella pyykinpesukoneella, mutta fiksuna miehenä kummisetäni oli tiennyt että muuttaisin omilleni ennemmin tai myöhemmin. Vanhempien kanssa ostimme myös todella paljon hygieniatuotteita, kuukautissuojia, tiski- ja pyykinpesuainetta jne.

Vierailija
12/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000e meni kaksion kalusteisiin ja vuokratakuuseen minkä lainasimme. Ja lisäksi 4 reissua siivousavuksi, muuttoavuksi ja kasaamaan huonekaluja. Perustarpeet ruokakaappiin ostettiin myös

Muiden kanssa päästiin vähemmällä kun muuttivat 30km säteelle ja alkuun kelpasi oman huoneen kalusteet

Vierailija
13/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jeesasin, huonekaluja, pyyhkeitä, verhoja, astioita shoppailtiin, mä maksoin.

Vierailija
14/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman huoneen tavarat sai mukaan, ja kaikkea mitä nyt keksi muualta tarvita. Oli odottamassa ylimääräiset pakastin ja mikro ja keittiön pöytä. Vaarin jäämistöstä oli laitettu odottamaan pesukone ja keittiötarvikkeita. Joululahjoiksi oli hankittu aterimia ja vähän Teemaa.

Siivous-ja muuttoapu tietenkin, ja takuuvuokra.

Ruokakassi aina välillä, ja vaatteita, ja maksoin puhelinlaskua omani yhteydessä.

Vierailija
15/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avasin oven ja sanoin että siitä menee.

vihtavuorenmurojen levitin toisessa kädessä, sai 30m etumatkaa.

Vierailija
16/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin ostaa sohvan ja pesukoneen nuorelleni. Kotoa saa mukaansa mikroaaltouunin ja parisängyn, joka on ollut käytössä vain pari vuotta sekä mm. imurin. Ostamme hänelle myös astioita. Ehkä maksamme takuuvuokran. Koen vanhempien velvollisuudeksikin auttaa nuorta tässäkin vaiheessa. Ei se vanhemmuus lopu täysi-ikäisyyteen.

Vierailija
17/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori saa viedä mukaansa ostamamme auton. Lisäksi ostamme hänelle mm. huonekaluja ja pesukoneen.

Vierailija
18/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jo vuosia etukäteen joululahjaksi astioita, säästin lapsen rahastoon rahaa jota sitten nosti ja osti huonekaluja. Ostin kahvinkeittimen ja pikkusälää. Kesällä ennen syksyn muuttoa keräsin ja pakastin marjoja pakkaseen valmiiksi mukaan otettavaksi. Asunnon hankinnassa autoimme, muutto hoidettiin porukalla. Ja sen jälkeen itkin viikon kun oli muuttanut, tyhjän pesän syndrooma tai jotain sinnepäin :)

Aina, jos on tarvetta, niin jeesataan.

Vierailija
19/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa viisi hirttä poikki. Olin yksinhuoltaja viimeiset kymmenen vuotta.

Vierailija
20/22 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt sellainen hyvä flaksi. Lapsi on saanut perinnön sukulaiselta, jolla ei ollut vaimoa eikä biologisia lapsia.

Maistraatti valvoo lapsen varallisuutta.

Lapsella on varaa ostaa ensiasunto 18-vuotiaana.

Itse olen hankkinut lapselleni käytetyn henkilöauton, koska hän saa ajokortin ensi vuonna. Maksan myös ajokortin, koska oma äitini maksoi minun autokouluni aikanaan.

Sitten hänen ensimmäiseen omistusasuntoon löytyy mm. ikea astioita ja hackman savonia aterimia. Samoin pyyhkeitä löytyy.

Meillä on talous aika lailla kunnossa. Ostan lapsille kaikki mitä pystyn. Ja onneksi lapsella on noita perintörahoja myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme