Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaverini on yhtäkkiä muuttunut kylmäksi minua kohtaan

Vierailija
06.11.2021 |

Tutustuimme vasta syksyllä korkeakoulussa, mutta ystävystyimme todella nopeasti, nähtiin vapaa-ajallakin ja meistä sanottiin, että olemme kuin siskokset. Naurettiin paljon yhdessä ja vaikutti siltä, että nyt löytyi uusi hyvä ystävä.

Yhtäkkiä jokin muuttui, hänestä on tullut todella kylmä minua kohtaan. Aiemmin istui koulussa monesti viereeni, nykyään ei enää. Ei pidä vapaa-ajalla yhteyttä, ei pyydä mukaan juhliin jne. Ja hänestä on tullut muutenkin tylympi: ei juttele koulussa niin paljoa, ja esim. viime viikolla toivotin hänelle tsemppiä esitelmään, niin hän sanoi minulle tylysti vain "turpa kiinni". En tiedä oliko se läppä, ei hän sitä mitenkään kovin vihaisesti sanonut, mutta kuitenkin. Mitään riitaa ei ole siis kuitenkaan ollut.

Olen tässä miettinyt, mitä olen tehnyt väärin kun alkuun tultiin niin hyvin toimeen. Ainoa mistä hän on sanonut, että kuulostan hieman ylimieliseltä, kun olen pari kertaa kehunut, että osasin jonkun tehtävän hyvin tms, vaikka muut eivät ole osanneet. Kukaan muu luokkakavereistani ei kuitenkaan ole ollut tyly, ja ovat ymmärtäneet että välillä "kehuskelen" huumorilla, kun aina nauran itselleni. En siis tiedä johtuuko kaverini kylmyys tästä, mutta on ainoa mikä tulee mieleen.

Pitäisikö minunkin nyt vaan vältellä tätä kaveria ja keskittyä muihin kavereihin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle on käynyt elämäni aikana noin monta kertaa. Syy taustalla on ollut joku joka on puhunut minusta valheellista pahaa toiselle. Ja tämä ihan joka kerta. 

Tapasin viime kesänä erään kaverini exän, tämä exä siis ei pitänyt minusta edes silloin kun olivat yhdessä kaverini kansa. Selvisi että "kaverini" oli puhunut hänelle aivan mitä sattuu minusta, täysin paikkansapitämättömiä asioita, ihan vain ilmeisesti siksi ettei halunnut että me kaverustumme keskenämme.

Tämä oli sinänsä "hauska" asia ,että tuli ilmi, sillä olen ollut tämän kaverini kanssa kaveri jo yli 20 vuotta. Samalla selvisi sitten muitakin asioita joita tämä kaveri oli minusta muille kertoillut. 

Vaikea uskoa että kukaan tuolla koulussa olisi puhunut minusta pahaa, koska meillä on todella hyvä ryhmähenki ja kaikki tulevat hyvin toimeen kanssani, ikinä ei olla kenestäkään puhuttu negatiiviseen sävyyn.

- Ap

No miten selität sitten tämän kaverisi käytöksen jos kaikki tulevat hyvin toimeen kanssasi, ryhmähenki on hyvä, eikä kenestäkään puhuta mitään negatiivista? Ei oikein nyt sovi tuohon kuvailuusi tästä kaverista. JA ota huomioon että se pahaa puhuva kaveri saattaa olla juuri tämä kenestä kirjoitit... Saatat huomata piakkoin että sinua aletaan hyljeksimään laajemminkin.

Nojoo, onhan se mahdollista. En osallistu jokaisiin juhliin mihin muut ehkä menevät, joten enhän tiedä mitä siellä puhuvat minusta. Toisaalta tämä on asia mille en voi itse varmaan mitään, olen yrittänyt olla kaikille mukava.

- Ap

Vierailija
22/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä itsekehusi on mennyt överiksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä itsekehusi on mennyt överiksi

Yksikään normaalin itsetunnon omaava ihminen ei ota sieluunsa siitä jos joku itseään kehuu. Luonnehäiriöisillä kylläkin kaatuu kuppi jos joku on itseensä tyytyväinen.

Vierailija
24/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysi parempia kavereita, ei sen ihmeellisempää. Ja joskus huomaa että ystävystyy väärin ihmisiin.

Vierailija
25/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on uusi tuttavuus, antaisin olla. Et voi tietää millainen mielenterveyspotilas tyyppi oikeasti on. Helpommalla pääset kuin unohdat.

Vierailija
26/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa eräältä entiseltä kaveriltani, joka varmasti omasta mielestään on aivan hurmaava ihminen. Oikeasti on pahimman luokan narsistinen v*ttuilija, joka nauttii muiden lyttäämisestä. Laitoin muutama vuosi sitten välit poikki, ja sen jälkeen tämä tyyppi kyseli yhteisiltä kavereiltamme, olenko ehkä hänelle kateellinen jostain. No en ollut, en vaan halunnut enää kuunnella sitä jatkuvaa nälvimistä!

Vierailija
27/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä oli sellanen ystävyys-kuherruskuukausi, joka kesti muutaman kuukauden. Hänen ystävyys-intohimo laimeni, ja ruoho olikin vihreämpää jossain muualla, ainakin seuraavan muutaman kuukauden ajan. Saas nähdä yrittääkö kiehnäämään sulta lisää ystävyyttä myöhemmin, kun on laittanut välejä muihin rikki, vai meneekö taas uudelle hunajapurkille.

Vierailija
28/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kuulostaa eräältä entiseltä kaveriltani, joka varmasti omasta mielestään on aivan hurmaava ihminen. Oikeasti on pahimman luokan narsistinen v*ttuilija, joka nauttii muiden lyttäämisestä. Laitoin muutama vuosi sitten välit poikki, ja sen jälkeen tämä tyyppi kyseli yhteisiltä kavereiltamme, olenko ehkä hänelle kateellinen jostain. No en ollut, en vaan halunnut enää kuunnella sitä jatkuvaa nälvimistä!

Hmm, no tarkoituksella en ole ainakaan ketään halunnut lytätä tmv, mutta pitää yrittää kiinnittää huomiota että en jatkossa kehu itseäni tai muutakaan sellaista, niin kukaan ei voi vahingossakaan käsittää väärin.

- Ap

Vierailija
29/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuossa oikeastaan mitään sen ihmeempää kuin, että sinun kaverisi mielestä teillä ei ehkä sittenkään synkkaa. Joskus vain käy niin, kun tutustuu toiseen, niin toisen persoona ei vain ihan kolahda, puhutaan kai myös ns ettei kemiat kohtaa. Kaikillehan on hyvien käytöstapojen mukaan oltava perusystävällinen, mutta syvempi ystävystyminen onkin jo monimutkaisempaa, eikä ole ikävä kyllä aina molemminpuolista. Ehkä tuo kaveri vain lopulta koki, ettet jaa hänen sisäistä maailmaa, etkä mahdollisesti ymmärrä häntä oikein.

Vierailija
30/30 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma että mies tässä valehteleekin. Hän nimittäin on se pitkäaikainen kaverini. Koko vyyhti on paljastunut jo, joten sitä ei minun tarvitse yhtään epäillä.