Lukisitko salaa miehesi viestejä?
Moni puolustelee sitä sillä, että "no puhelin oli pöydällä" tai "sähköpostiselain oli jäänyt auki" tms...
Mutta lukisitko SINÄ miehesi tekstareita/s-posteja/kirjeitä tms?
Mä voin aloittaa: en ikinä.
Kommentit (53)
Lukisin. Ja olen lukenutkin joskus.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:55"]Lukisin. Ja olen lukenutkin joskus.
[/quote]
Sama. Ärsyttää olla tällainen Ulla Taalasmaa.
Posteja ja kirjeitä en, tekstareita kyllä.
En lue, jos koneellekin on joskus jäänyt miehen sähköposti auki niin kirjaudun siitä välittömästi ulos, samoin FB:sta. Ei vaan tulis mieleenkään lukea viestejä, tai ratsata puhelinta. Tää on meillä molemmille ihan itsestään selvää.
Vieläkö sellaista postia tulee, että se pitäisi salaa lukea.....
Miehenikin on lukenut minun puhelintani, joten kyllpä vaan.
Minä luen avovaimoni viestit aina aina kun tilaisuus on ja lähetän jopa vastauksia hänen tietämättään. Tekstiviestit, sähköpostit, kirjeet, kaikki, minulla on täysi oikeus olla perillä siitä mitä hänen viestittelyt pitävät sisällään.
AP tässä. Oon tosi pettyny teihin, av-mammat. Hyi hyi.
Vähän nyt hei kunnioitusta toisen yksityisyyttä kohtaan!
Omin nokkineni en lue, mutta kun mies aina niitä saapuneita viestejä mulle näyttää, niin silloin kyllä luen.
Olin sitä mieltä, että en missään nimessä, kunnes kerran menin lukemaan ja mies narahti pettämisestä.
Nykyään olen sitä mieltä, että jos oikeasti on uskottomuusepäilyitä, niin se on usein ainoa tapa varmistaa. Eli vaistoon kannattaa usein luottaa. Mutta jos puoliso ei ole osoittanut minkäänlaista epäluottamusta, niin ei saa. Jos taas puoliso on narahtanut uskottomuudesta, voi olla välttämätöntä suhteen jatkamisen ja luottamuksen ansaitsemisen kannalta, että oikeus toisen puhelimeen on. Eli riippuu tapauksesta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:36"]Olin sitä mieltä, että en missään nimessä, kunnes kerran menin lukemaan ja mies narahti pettämisestä.
Nykyään olen sitä mieltä, että jos oikeasti on uskottomuusepäilyitä, niin se on usein ainoa tapa varmistaa. Eli vaistoon kannattaa usein luottaa. Mutta jos puoliso ei ole osoittanut minkäänlaista epäluottamusta, niin ei saa. Jos taas puoliso on narahtanut uskottomuudesta, voi olla välttämätöntä suhteen jatkamisen ja luottamuksen ansaitsemisen kannalta, että oikeus toisen puhelimeen on. Eli riippuu tapauksesta.
[/quote]
Näin meillä on käynyt ja oikeus on nykyään minulla puhelintaan katsoa..
Parikymppisenä olin jotenkin epävarmempi ja myönnän syyllistyneeni tällaiseen. Nyt reilu kolmikymppisenä ei tulisi mieleenikään. Ehkä jos todella vahvasti epäilisin miestäni uskottomuudesta niin saattaisin lisätodisteita etsiä lukemalla vaikka viestit. Mutta siis nyt ei tulisi mieleenikään. Täytyyhän molemmilla olla oikeus yksityisyyteen!
Meillä ei tarvitse salaa lukea, kumpikin tietää toisen salasanat esim meiliin tai fb samoin lukituskoodit puhelimeen. Mutta toisaalta ei ole tarvetta lukeakaan.
Mieluummin luen kuin tulen kusetetuksi.
Olen lukenut ja luen vastaisuudessakin jos joku asia epäilyttää. Sieltä aina kaikki selvinnyt.
Nykyiseni luki viestit. Mutta eipä tiedä mitä aiheutti :)