Äidin kanssa tuli taas paha mieli
Koska hän ei yhtään ota vastuuta omista virheistään äitinä.
Kerroin hänelle, että perheterapeutti (oman ja lasteni) oli sanonut (nyt kolmantena ja terapian lopetusvuotena), että mulla on varmaankin (oman äitini aiheuttama) kiintymyssuhteen trauma ja siis olen kärsinyt koko aikuisikäni masennuksesta ja kaikenlaisesta pahasta mielestä, niin äitini sanoi ”älä kuuntele sitä trapeuttia!”
Aivan kuin terapeutti olisi keksinyt asian ja aivan kuin hänen ei äitinä tulisi olla superpahoillaan, että hänestä tuollaista epäillään! Ja siitä, miten mä olen saanut kärsiä hänen vikojensa takia!
Hän ryhtyi huutamaan puhelimeen, pahoitti taas mielensä, kun ei saakaan pelkkiä kehuja (en koskaan kehukaan häntä, koska ei ole aihetta), vaan pitäisi katsoa silmiin sitä omaa laadukkuutta ja tasottomuutta äitinä! Ja jos lastaan akastaisi, niin sanoa, miten pahoillaan on.
Koska hänen käytöksestään ovat saaneet nyt minun lapeni kärsiä sen muodossa, että hänen takiaan minulla on kiintymyssuhteen trauma.
Kommentit (96)
Ap vaikuttaa pelottavalta. Varaudu siihen, että omat lapsesi kasvettuaan syyttävät sinua sitten vastavuoroisesti traumoistaan.
Joku normaali ja HYVYYTTÄ lahjana maailmankaikkeudelta saanut olisi sanonut äitini olevan paha mua kohtaan, kun kerroin hänestä jo aikaisemmin. Koska se ei ole häneltä pois, se ei ole ÄIDILTÄNI pois, se ei ole keneltäkään pois, että ois vahvistettu mun kokemusta väärin kohdeltuna ja että mullakin on arvo, eikä ketään saa satuttaa. Mutta palstalla ei ilmeisesti ole hyvyyttä maailmankaikkeudelta saaneita ihmisiä tai he eivät vain sattuneet avaamaan ketjujani. Varmaan jälkimmäinen, koska tämän päiväisessä jumala ja rakkaus ketjussa heitä alkoi löytymään ❤️🩹
Ap
En kyllä pitänyt VPN:ää saavutuksena
Ap
En kadehdi kollegaa,joka tuota "perhettä" joutuu kuuntelemaan.
Oletan,että lasten isä(t?) on ajat sitten häipynyt tuosta sairaan myrkyllisestä huushollista. Todella sääli, ettei vienyt lapsia mukanaan. Tai sitten tämä kaikki potaska on täysin keksittyä ja ap siellä jossain suljetun osaston kopperossaan kehittelee näitä juttujaan. Tätä on moni epäillyt jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa pelottavalta. Varaudu siihen, että omat lapsesi kasvettuaan syyttävät sinua sitten vastavuoroisesti traumoistaan.
Kun ihmisellä on kiintymyssuhteen trauma, niin ei hän mihinkään muuhun varaudukaan. Älä huoli. Mulle ei tulisi mieleenkäön syyttää lapsiani jos heilläkin on aikanaan traumoja. Mun äiti syyttää siitä minua. Mietipä sitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
jos ap olisi minun äitini, varmasti syyttäisin sitä. kamala narsisti
65:
Olet seurannut pitkään, mutta et tiedä, onko isä mukana kuvioissa?
Ja etpä ole kaksinenkaan terapeutti, kun loukkaannut traumatisoiduista äideistä :D Kannattaa mennä hermolomalle vaikka etelään tekemään rannalle hiekkakakkuja ☀️
Ap
67:
Entä jos äitisi takia itselläsi olisi kiintymyssuhteen trauma? Et syyttäisi häntä, jos hänestä se olisi sinun vikasi?
Ap
Ajan, jonka tämä säälittävä henkilö käyttää oman häiriintyneen luonteensa esittelyyn kommentoimalla täällä,hän voisi käyttää lastensa kanssa olemiseen. Rauhallisesti ja hyväksyvästi keskustellen, lapsiin keskittyen, heitä kannustaen ja rohkaisten. Vaan ei, henkilö keskittyy ainoastaan oman itsensä ja kokemiensa "vääryyksien" korostamiseen. Narsistia on lähes mahdoton parantaa, koska hänen peilistään näkyy virheetön kuva.
Mitä tarkoittaa: kiintymissuhteen trauma?
Roikkumista?
Vai onko täällä joku livesketsi menossa?
Tämäkin ajan täällä hän voisi pelata lastensa kanssa vaikka jotain peliä...lautapeliä. Lapset tykkäisivät. Eihän täältä apua saa...! Tulet vain surullisemmaksi.
Järkyttävää kirjoitti:
Ajan, jonka tämä säälittävä henkilö käyttää oman häiriintyneen luonteensa esittelyyn kommentoimalla täällä,hän voisi käyttää lastensa kanssa olemiseen. Rauhallisesti ja hyväksyvästi keskustellen, lapsiin keskittyen, heitä kannustaen ja rohkaisten. Vaan ei, henkilö keskittyy ainoastaan oman itsensä ja kokemiensa "vääryyksien" korostamiseen. Narsistia on lähes mahdoton parantaa, koska hänen peilistään näkyy virheetön kuva.
En halua olla lasteni kanssa nyt, vaikka en olisi palstallakaan, kaipaan paljon omaa rauhaa. Ymmärrän, että se on itsekästä, mutta mitä sitten? Äitini olisi voinut auttaa asiaa rakastamalla minua. Jos syytän nyt häntä siitä, ettei hän rakastanut minua, niin ole vihainen HÄNELLE siitä, mikä tilanne ON, äläkä hallusinoi, että se _voisi_ olla erilainen, kuin se on. Ei voi, koska minä taas nautin nyt omasta rauhastani.
Ap
Järkyttävää kirjoitti:
Juuri näin. Samaan aikaan kirjoitin samantapaista viestiä.
Viihdyttääkö hän itseään näin ja kiihtyy, eikä anna huomioita lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa: kiintymissuhteen trauma?
Roikkumista?Vai onko täällä joku livesketsi menossa?
Tämäkin ajan täällä hän voisi pelata lastensa kanssa vaikka jotain peliä...lautapeliä. Lapset tykkäisivät. Eihän täältä apua saa...! Tulet vain surullisemmaksi.
LapseT eivät tykkäisi, vain nuorempi saattaisi tykätä.
Mutta en asu lasten kanssa, joten en pelaisi heidän kanssaan nyt kui5enkaan, vaikka en olisi palstallakaan. Mutta se, etten asu heidän kanssaan on äitini syytä. Jos hän olisi kohdellut minua hyvin TAI olisi nyt halunnut osoittaa, ettei ole HALUNNUT minulle pahaa, asuisin lasteni kanssa ja jaksaisin äitiyttä normaalimmin.
Se, ettei äitini ole osoittanut, ettei halunnut minulle pahaa on syynä lasteni saamaan kohteluun.
Ap
Ahaa, haluat huomiota.
Heippa. Häivyn.
Voi sua. Sulla on ollut paska äiti ja on edelleen. Sä et vaan tajua, että ennen kuin pääset siitä yli, olet ihan vähintään yhtä paska äiti kuin äitisi oli/on. Kärsijöitä ovat lapsesi.
Autisminkirjolaisen kanssa on kyllä rankkaa, oli oma pää miten kunnossa tahansa.
Joskus kauan sitten neuvoin kuuntelemaan radio-ohjelman Siljasta, joka oli epävakaa persoonallisuus. (Areenasta Siljan saatanalliset säikeet.) Hyvin samanlainen tausta kuin sulla. Silloin sä samastuit vahvasti Siljan lapsiin. Et tajunnut että sä itse olet kuin se Silja ja sun LAPSET on Siljan lapsia. Joko sä nyt pystyisit ottamaan sen asian vastaan?
Ap on se narsisti kuviossa, äitihullu. Syyllistää ja syyttää äitiään, kuinka kaikki on hänen vikansa. Varsinkin kun kehtasi käskeä ap:ta lapsena siivoamaan huoneensa ja antoi ap:n heppalehdet pois :c kamala äiti olikin. Ap sen sijaan saa olla kylmä ja emotionaalisesti väkivaltainen omia lapsiaan kohtaan jollain ihmeellisellä narsistisella oikeutuksella. Ap on itse se pahan alku ja juuri tässä tilanteessa. Harmi että lapsensa ovat asiasta niin kärsineet että jo pienestä asti ovat voineet henkisesti pahoin. Vuosia tämä äitihullu on palstalla huutanut samaa asiaa, lapset ovat onneksi isällään niin saavat edes jotain oikeaa vanhemmuutta elämäänsä.
Uskon että Ap voisi edistyä huimasti, jos hän laittaisi kokonaan pois mielestään käsitteen ”kiintymyssuhteen trauma”. Mikä tahansa uskonkappale jatkuvasti toisteltuna voi tukahduttaa muun ajattelun.
Olipa trauma tai ei, avattavana on vyyhti, jonka avaamiseen tuo käsite ei syystä tai toisesta auta. Se on kuin yrittäisi avata läpipääsemättömässä muurissa olevaa ainoaa ovea väärällä avaimella. Avain on väärä, kun kerran ei ole vienyt asiaa eteenpäin. Anteeksianto voisi toimiakin ja johdattaa aikuisuuteen.
Niin tää kirjoittaja on vuosia tällä palstalla kirjoitellut henkilö, joka tunnetaan mm. nimillä ä i t i h u l l u, sekä k i v i k i s s a ä i t i + käyttää itsestään välillä nimeä k r i s t a l l i k i s s a.
Surullinen tarina, jankkaamiseen ei kannata lähteä mukaan. Lapset ovat onneksi isällään.
VPN:n hankkiminen, mikä saavutus! Oliko ensimmäinen onnistuminen elämässä ja jopa hyvä ostos? Ettei kuitenkin siinäkin olisi mennyt jokin mönkään, onko esim. IP:ssä epämiellyttäviä numeroita? Esim. 8 on varmasti ikävän symmetrinen. Kannattaa tarkistaa, varmasti jotain on silläkin systeemillä sinua vastaan. Olisiko kuitenkin taas sille henkilökohtaiselle asianajajalle töitä?