Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän näitä mene töihin-kommentoijia vähän yksinkertaisina

Vierailija
19.01.2015 |

Jos nyt puhutaan työttömästä joka kertoo miten työttömyys vaikuttaa hänen elämään, oli se sitten positiivista tai negatiivista, niin aina löytyy se tyyppi joka huutelee mene töihin tai hanki töitä tai vastaavaa.

Ihanko tosissaan ne huutelijat kuvittelee, että se työtön on omasta tahdostaan siellä kotona päivät? Jotkut varmaan onkin, mutta veikkaan että aika hemmetin pieni prosentti ja useimmiten aloittajan tekstista ymmärtää onko työttömyys itse aiheutettu, vai pakotettu siihen.

Onko nämä pätevät huutelijat kuunnelleet tai lukeneet uutisia viimeiseen vuoteen? Ymmärtääkö ne, että ei sinne töihin nykyään niin vaan mennä? 

Minä taatusti kävelisin heti huomen aamulla ihan minkä tahansa firman ovesta sisään, jos tietäisin että siellä on palkallista työtä minulle.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 05:16"]#29 Tiivisti asian hyvin. Työttömälle suosittelen lukemaan uudestaan viestin 29. [/quote] Viestin kirjoittaja voisi vielä kertoa firman nimen ja osoitteen. Minulle kelpasivat osa-aikaiset työt ja avustavat toimistotyöt!

[/quote]

Porvoosta löytyy, samoin kuin sen TE-toimiston aula, jonne työttömät tuovat tahallaan pieniä lapsia ja valittavat tuntemattomien ihmisten kesken, kuinka 'virkailijat kiusaavat'.

Vierailija
82/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän monta, jotka ei vaan halua mennä töihin. Toki täytyy jotain mt-ongelmaa olla taustalla, mutta jos olisi PAKKO mennä niin varmasti onnistuisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:50"]

Työpaikkani on samassa talossa kuin TE-toimisto. Ala-aulassa kuulee turhankin usein elämäntapatyöttömien kommentteja siitä, miten virkailijat ihan kiusallaan on vaatineet tulemaan sinne paikan päälle, miten on kehdattu tarjota töitä, vaikka työtön on sanonut miettivänsä yrityksen perustamista ja miten osa ottaa mukaan lapsilaumansa vain siksi, että virkailijan työ vaikeutuu, kun on kiljuvat kakarat mukana. Ihan pienellä lounasaikaotannalla väitän, että iso osa työttömistä ei oikeasti halua töitä, vaikka niitä kultalautasella tultaisiin kotiin tarjoamaan. Viereisen korttelin sossusta saa rahaa paljon helpommalla.

[/quote]

Missä kaupungissa on tuollaista?

Olen itse töissä työhönvalmentajana ja työskentelen nuorten työllistymisen parissa nimenomaan TE-toimiston aulassa. Kaiken lisäksi kyseessä on suuri kaupunki ja avokonttorimallinen toimipisteeni sijaitsee kohdassa, josta monet asiakkaat eivät edes ensin huomaa että on ihminen töissä, kuulen sieltä yhden jos toisenkin keskustelun. Vanhempiensa mukana saapuvia pikkulapsia näkee TE-toimiston sisätiloissa erittäin, erittäin harvoin.

Minulla on täysin toisenlainen kokemus työnhakijoista. Suurin osa ei keskustele keskenään yhtään mitään, eikä edes pyri tekemään toisten asiakkaiden kanssa mitään tuttavuutta, vaan tulevat odottamaan asiointia virkailijan luona. Työttömän ei ole enää välttämätöntä tavata virkailijaa kasvotusten, joten se marginaali joka käyttää aikansa lorvimiseen, ei oikeasti enää näy ja kuulu TE-toimistossa, kuin silloin jolloin on PAKKO siellä asioida.

On järjetöntä väittää, että iso osa työttömistä ei edes halua töitä, kun suurin osa työttömistä kärsii työttömän statuksestaan, eikä vähiten näiden törkeiden 'kaikki työttömät ovat työttömiä omaa syytään' -leimaamisprovojen vuoksi.

[/quote]

Kun olin työkkärissä töissä vuosi sitten, kävi 1-2 asiakasta päivässä luonani pienten lasten kanssa. Lisäksi monella oli matkassa mukana puoliso, kaveri, äiti tms., joka saattoi hoitaa omia asioitaa työkkärissä hänkin, mutta ei tietenkään tullut samaan aikaan juttusilleni. Kyllä siellä aulassa kuuli kaikenlaista ja ulko-oven viereinen roskis oli iltapäivällä täynnä rypistettyjä työllistymissuunnitelmia.

Iso osa työttömistä ei kykene töihin eikä halua töihin. Työvoimakoulutukseen saattoi hakea 100, paikkoja oli 16 ja opiskelemaan vaikka lähihoitajaksi tai CNC-sorvaajaksi voitiin ottaa max 10, koska muista ei yksinkertaisesti ollut oppimaan tai muuten tekemään alalla töitä.

Vierailija
84/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä työttömien ja "paskaduuneihin" tyytyvien haukkuminen ja nälviminen on vain yksi nykyajan individualistisen maailmankuvan ilmenemismuoto. En yhtään ihmettele, miksi ihmiset voivat Suomessa tällä hetkellä niin huonosti, kun ihmisen arvon määrittää tässä yksilökeskeisessä maailmassa erilaiset statukseen vaikuttavat ulkoiset asiat.

Ihminen on hyvä, kun hänellä on mielenkiintoinen työ, hyvännäköinen kroppa ja rahaa kauniiseen kotiin, itsensä kehittämiseen Himalajalla ja vapaaehtoistyöhön Afrikassa. Jopa auttaminen tehdään itsekkäistä syistä ja mennään mieluiten avustustyöhön sinne eksoottiseen kehitysmaahan kuin jututetaan naapurin yksinäistä mummoa. Empaattisuus, myötätunto ja viisaus eivät ole enää mitään itseisarvoisia tavoitteita vaan asioita, joita voi ehkä näennäisesti hioa siinä some-kateutta aiheuttavan blingbling-elämän sivussa.

Vierailija
85/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 05:16"]#29 Tiivisti asian hyvin. Työttömälle suosittelen lukemaan uudestaan viestin 29. [/quote] Viestin kirjoittaja voisi vielä kertoa firman nimen ja osoitteen. Minulle kelpasivat osa-aikaiset työt ja avustavat toimistotyöt!

[/quote]

Porvoosta löytyy, samoin kuin sen TE-toimiston aula, jonne työttömät tuovat tahallaan pieniä lapsia ja valittavat tuntemattomien ihmisten kesken, kuinka 'virkailijat kiusaavat'.

[/quote]

Missä oli, että tuntemattomien? Uskomattoman moni tulee työkkäriin kaverin kanssa, siitä jatkavat kaljalle.

Vierailija
86/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani on samassa talossa kuin TE-toimisto. Ala-aulassa kuulee turhankin usein elämäntapatyöttömien kommentteja siitä, miten virkailijat ihan kiusallaan on vaatineet tulemaan sinne paikan päälle, miten on kehdattu tarjota töitä, vaikka työtön on sanonut miettivänsä yrityksen perustamista ja miten osa ottaa mukaan lapsilaumansa vain siksi, että virkailijan työ vaikeutuu, kun on kiljuvat kakarat mukana. Ihan pienellä lounasaikaotannalla väitän, että iso osa työttömistä ei oikeasti halua töitä, vaikka niitä kultalautasella tultaisiin kotiin tarjoamaan. Viereisen korttelin sossusta saa rahaa paljon helpommalla.

[/quote]

Olen itse töissä työhönvalmentajana ja työskentelen nuorten työllistymisen parissa nimenomaan TE-toimiston aulassa. Kaiken lisäksi kyseessä on suuri kaupunki ja avokonttorimallinen toimipisteeni sijaitsee kohdassa, josta monet asiakkaat eivät edes ensin huomaa että on ihminen töissä, kuulen sieltä yhden jos toisenkin keskustelun. Vanhempiensa mukana saapuvia pikkulapsia näkee TE-toimiston sisätiloissa erittäin, erittäin harvoin.

Minulla on täysin toisenlainen kokemus työnhakijoista. Suurin osa ei keskustele keskenään yhtään mitään, eikä edes pyri tekemään toisten asiakkaiden kanssa mitään tuttavuutta, vaan tulevat odottamaan asiointia virkailijan luona. Työttömän ei ole enää välttämätöntä tavata virkailijaa kasvotusten, joten se marginaali joka käyttää aikansa lorvimiseen, ei oikeasti enää näy ja kuulu TE-toimistossa, kuin silloin jolloin on PAKKO siellä asioida.

On järjetöntä väittää, että iso osa työttömistä ei edes halua töitä, kun suurin osa työttömistä kärsii työttömän statuksestaan, eikä vähiten näiden törkeiden 'kaikki työttömät ovat työttömiä omaa syytään' -leimaamisprovojen vuoksi.

[/quote]

Juuri näin ja lisäisin tohon, että virkailijat eivät enää vaadi ketään tulemaan paikan päälle. Kaikki työttömyyteen liittyvät asiat saa nykyisin päivitettyä netissä, työttömyysajan ilmoituksesta (myös tarkistukset) sovitaan puhelimitse ja paperitkin voi lähettää postitse. TE-toimistossa näkyy nykyään eniten niitä työttömiä, jotka etsivät palkkatuki-, tai työkokeilupaikkaa, tai työvoimatoimiston järjestämää koulutusta, tai ovat sopimassa esim. opiskelun ja työttömyyden yhdistämiseen, tai osa-aikatyöhön liittyvistä asioista. 

Aivan eniten tällä hetkellä työttömisssä on keski-ikäisiä 40-50-vuotiaita, pitkäaikaisesta työpaikasta irtisanottuja, joilla on palava halu päästä takaisin työelämään. Teidän provoilijoiden olisi syytä googletella uutisia liittyen keski-ikäisten irtisanottujen uudelleentyöllistymisongelmiin, joita heillä on työnantajien keskuudessa yleistyneen ikärasismin vuoksi.

t. työvoimaneuvoja

Vierailija
87/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 08:42"]

Itse olen työpaikassa, jonne viime vuonna palkattiin yksi ja nyt on haku päällä seuraavan palkkaamiseksi. Paikka ei ole auki, mutta jos joku tietää sopivan tai tällainen ottaa itse yhteyttä, niin tervetuloa töihin.

[/quote]

Jonkin verran ihmettelen miksi paikka ei ole auki, jos työntekijän haku on kuitenkin päällä. Kerro toki syyt, jos maltat. :)

Vierailija
88/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firmaan on ainakin jatkuva haku päällä työntekijöistä, mutta ei vaan meinaa löytyä. Kyseessä insinööritoimisto. Toki sopivat valmiudet tehtävään pitää olla, mutta ei vaadita mitään vuosien työkokemusta. Kouluttautukaa sellaiselle alalle, jossa on töitä! Ehkä tärkein asia koko hommassa.

[/quote]

Mikä tämä firma on? Olen konetekniikan insinööri.

Vierailija
89/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä joidenkin kanssa, kannattaa mennä suoraan kysymään. Ottamaan suoraan yhteyttä, täyttämään avoin hakemus.

Meille haettiin kuntayhtymään toimistohommiin sijaista joku aika sitten. Saimme työkkäristä 2 ehdokasta. Kumpikaan ei halunnut tulla. Toinen ilmoitti, että kun hänellä on 3-vuotias lapsi kotona, ei ole mitään järkeä hänellä lähteä töihin ja matkaakin on 20 km - älkää vaan ottako häntä. Toinen (n. 22-25 v) oli alkuun tulossa mutta ilmoitti sitten saaneensa vakituisen työpaikan lähikauppansa kassalta, tietysti osa-aikaisen. Hän oli tradenomi. Ja kun meillä ei ollut tietoa sijaisuuden jatkosta.

Heitimme haastattelussa ajatuksen kyllä ilmaan mahdollisesta jatkosta koska pakko on tännekin palkata kohta vakituista väkeä, yli 10 vuoteen ei ole lähtijän tilalle palkattu ketään ja väki alkaa vanheta. Ja jos hän olisi tullut ja hyväksi havaittu, vahva veikkaus että olisimme työllistäneet hänet vakituiseksi.

Itse käyn töissä 75 km suuntaansa ja tiedän monia samalla junalla kulkevia, jotka matkustavat lähes 200 km työmatkan yhteen suuntaan. Aikaisemmin työmatkani oli 400 m (8 minuuttia kävelin) mutta muutin toiseen kaupunkiin, työpaikkaa en vaihtanut, koska pidän työstäni eikä matka ole minusta mikään mahdoton.

Ohjeeksi sanon siis, että laajentakaa hakualuetta. Vaikka työpaikka olisi kauempaakin, ei siellä tarvitse lopun ikää olla, samalla voi etsiä töitä lähempää kotia. Työssä oleva saa aina helpommin töitä kuin työtön. Lisäksi madaltakaa vaatimuksia. Kunhan jalan saa ovenrakoon ja pääsee töihin ja näyttää osaamisensa, voi alkaa vaatia lisää.

Vierailija
90/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:24"]

Jos nyt puhutaan työttömästä joka kertoo miten työttömyys vaikuttaa hänen elämään, oli se sitten positiivista tai negatiivista, niin aina löytyy se tyyppi joka huutelee mene töihin tai hanki töitä tai vastaavaa.

Ihanko tosissaan ne huutelijat kuvittelee, että se työtön on omasta tahdostaan siellä kotona päivät? Jotkut varmaan onkin, mutta veikkaan että aika hemmetin pieni prosentti ja useimmiten aloittajan tekstista ymmärtää onko työttömyys itse aiheutettu, vai pakotettu siihen.

Onko nämä pätevät huutelijat kuunnelleet tai lukeneet uutisia viimeiseen vuoteen? Ymmärtääkö ne, että ei sinne töihin nykyään niin vaan mennä? 

Minä taatusti kävelisin heti huomen aamulla ihan minkä tahansa firman ovesta sisään, jos tietäisin että siellä on palkallista työtä minulle.

[/quote]

Uli uli. Uli uli. Uli Uli.

Vierailija
91/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kyllä se työttömyys on ihan omaa syytä. 

Vierailija
92/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 03:18"]Meillä ei ole vuosiin käynyt töitä kyselemässä kukaan paitsi muutama venäläinen täysin kielitaidoton.

Firmoihin voi myös soittaa ja tiedustella työmahdollisuuksia. Usein näissä keskusteluissa lähdetään siitä että työntekijällä on järkyttävästi vaatimuksia työajan, palkan,tehtävien yms suhteen. Mistään ei saa esimerkiksi osa-aikaista työntekijää, kukaan ei lähde kun korvaukset menee eikä palkka riitä elämiseen. Avustavia toimistotöitä ei tee kukaan vaikka siitä maksettaisiin 3000 eur kuukaudessa. Suomalaisen ylpeys ei kestä.Lisäksi mistään ei saa työntekijää joka olisi valmis vaikkapa työaikana siivoamaan toimitilat muiden töiden ohella. Siivoustyö ja toimistotyö kun pitää laissa erotella eri töikseen. Nykyään joutuu muutaman roskiksen tyhjentämisestä ja haisevan rätin vetämisestä pitkin lattiaa maksamaan 3000 euroa. Kuka tahansa pystyisi tällaiseen suoritukseen mutta kukaan ei suostu.

En puhuisi siis tyättömyydestä ennen kun kaikkiin avoimiin tehtäviin oikeasti on hakijoita ja myös tekijöitä.
[/quote] Arvaatko koulutuksen? Olen hakenut kaikkiin näihin "täsmätöihin":
-lastentarhanopettaja
-eskarin open mammalomasijainen
-alakoulun ope ties kuinka monta kertaa (omatkin lomautettuna, pääsen sijaisrekisteriin kyllä)
-leikkikerhon/muskarin ym. vetäjä (kunnalle ja seurakunnalle)
-Br-lelujen jouluavuksi
-lastenvaateliikkeeseen osa-aikaiseksi myyjäksi
-Punnitse ja Säästä- liikkeeseen
.
Noi muistui ekana mieleen, lisää tulee varmaan myöhemmin mieleen.

Vierailija
93/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika sanattomaksi vetää lukiessa näitä itsepäisten provoilijoiden kommentteja. Mihin he oikein pyrkivät? Siihen, että jo valmiiksi ahdingossa olevat ihmiset eivät enää jaksa ja ihan oikeasti lopulta tappavat itsensä, siihenkin on nähty tällä palstalla usein kannustettavan.

Ihan sairasta.

Vielä jatkan, TE-toimistossa vuosia työskennelleenä, että työttömyys on suurimmalle osalle varsinkin ilman omaa syytään irtisanotuista nöyryytys ja päivittäinen henkinen taakka. Suurin osa TE-toimistossa asioivista työttömistä ei suinkaan mene kaverin kanssa kaljalle, vaan hakee ihan työkseen työpaikkoja, joihin jokaiseen tulee useimmiten 100-200 hakemusta. Moni tekee työllistymistoiveiden vuoksi turhaan töitä palkattomassa työkokeilussa, työskennellen tasan samaan tahtiin kuin ne, jotka saavat samasta työstä palkkaa. On ihan tosiasia, että moni työnantaja käyttää työkokeilua hyväkseen.

Suomi on muuttumassa raa'aksi. On tragikoomista, että meillä on pääministerinäkin entinen koulukiusaaja. Ajan henki on tosiaankin kiusata ja piinata niitä, joilla menee kaikista heikoimmin.

Vierailija
94/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:20"]

Olen samaa mieltä joidenkin kanssa, kannattaa mennä suoraan kysymään. Ottamaan suoraan yhteyttä, täyttämään avoin hakemus.

Meille haettiin kuntayhtymään toimistohommiin sijaista joku aika sitten. Saimme työkkäristä 2 ehdokasta. Kumpikaan ei halunnut tulla. Toinen ilmoitti, että kun hänellä on 3-vuotias lapsi kotona, ei ole mitään järkeä hänellä lähteä töihin ja matkaakin on 20 km - älkää vaan ottako häntä. Toinen (n. 22-25 v) oli alkuun tulossa mutta ilmoitti sitten saaneensa vakituisen työpaikan lähikauppansa kassalta, tietysti osa-aikaisen. Hän oli tradenomi. Ja kun meillä ei ollut tietoa sijaisuuden jatkosta.

Heitimme haastattelussa ajatuksen kyllä ilmaan mahdollisesta jatkosta koska pakko on tännekin palkata kohta vakituista väkeä, yli 10 vuoteen ei ole lähtijän tilalle palkattu ketään ja väki alkaa vanheta. Ja jos hän olisi tullut ja hyväksi havaittu, vahva veikkaus että olisimme työllistäneet hänet vakituiseksi.

Itse käyn töissä 75 km suuntaansa ja tiedän monia samalla junalla kulkevia, jotka matkustavat lähes 200 km työmatkan yhteen suuntaan. Aikaisemmin työmatkani oli 400 m (8 minuuttia kävelin) mutta muutin toiseen kaupunkiin, työpaikkaa en vaihtanut, koska pidän työstäni eikä matka ole minusta mikään mahdoton.

Ohjeeksi sanon siis, että laajentakaa hakualuetta. Vaikka työpaikka olisi kauempaakin, ei siellä tarvitse lopun ikää olla, samalla voi etsiä töitä lähempää kotia. Työssä oleva saa aina helpommin töitä kuin työtön. Lisäksi madaltakaa vaatimuksia. Kunhan jalan saa ovenrakoon ja pääsee töihin ja näyttää osaamisensa, voi alkaa vaatia lisää.

[/quote]

Miten noi pitkät etäisyydet sopii niille, joiden on pakko hakea lapsi päiväkodista tiettyyn aikaan?

Mietin et jos omassa tilanteessani jäisin työttömäksi, niin aika heikosti kävisi noiden pitkien työmatkojen suhteen. Mies tekee vuorotyötä ja itse haen lapset pk:sta joka iltapäivä ja vien sinne aamuisin. Jos työmatka olisi 200 km suunta, niin mahdottomaksihan tuo järjestely muuttuisi. 

Vierailija
95/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lisäksi että nämä mene töihin - kommentoijat ovat yksinkertaisia, niin näköjään ovat myös valehtelemaan taipuvaisia ja ilkeitä. Ja tällaisiako on sitten työpaikoilla tekemässä töitä? Epärehellisiä kusipäitä. Kammottava ajatus. Ei ihme että Suomella menee päin persettä.

Vierailija
96/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:24"]

[/quote]

[/quote]

Millä tavalla työttömyys on niiden syytä, jotka irtisanotaan pelkästään yleisten säästötoimenpiteiden / vähennyspaineiden vuoksi, ei ilman omaa syytään?

Vierailija
97/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:24"]

[/quote]

[/quote]

Millä tavalla työttömyys on niiden syytä, jotka irtisanotaan pelkästään yleisten säästötoimenpiteiden / vähennyspaineiden vuoksi, ei ilman omaa syytään?

[/quote]

Pointti onkin siinä, että ei USKALLETA etsiä muualta töitä ja OTTAA sitä vastaan kun ei ole MUNAA. Saatanan runkkuperseet.

Vierailija
98/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molissa on tällä hetkellä 11262 avointa työpaikkaa ja työttömiä noin 500 000, eli eiköhän kaikki vaan mennä töihin!! 

Vierailija
99/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:47"]

Molissa on tällä hetkellä 11262 avointa työpaikkaa ja työttömiä noin 500 000, eli eiköhän kaikki vaan mennä töihin!! 

[/quote]

TE-palvelut. fi -sivuilla on vain pieni osa avoimista työpaikoista. Ja noista 500 000 työttömästä 1/3 on sossun sinne pakottamaa väkeä, joka ei saa sossusta rahaa, jos ei esitä työtöntä.

Vierailija
100/116 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 09:13"]

[/quote]

[/quote]

Juuri näin ja lisäisin tohon, että virkailijat eivät enää vaadi ketään tulemaan paikan päälle. Kaikki työttömyyteen liittyvät asiat saa nykyisin päivitettyä netissä, työttömyysajan ilmoituksesta (myös tarkistukset) sovitaan puhelimitse ja paperitkin voi lähettää postitse. TE-toimistossa näkyy nykyään eniten niitä työttömiä, jotka etsivät palkkatuki-, tai työkokeilupaikkaa, tai työvoimatoimiston järjestämää koulutusta, tai ovat sopimassa esim. opiskelun ja työttömyyden yhdistämiseen, tai osa-aikatyöhön liittyvistä asioista. 

Aivan eniten tällä hetkellä työttömisssä on keski-ikäisiä 40-50-vuotiaita, pitkäaikaisesta työpaikasta irtisanottuja, joilla on palava halu päästä takaisin työelämään. Teidän provoilijoiden olisi syytä googletella uutisia liittyen keski-ikäisten irtisanottujen uudelleentyöllistymisongelmiin, joita heillä on työnantajien keskuudessa yleistyneen ikärasismin vuoksi.

t. työvoimaneuvoja

[/quote]

Muuten ihan kivasti keksitty, mutta työvoimaneuvojia ei ole ollut enää pariin vuoteen. Ja jos katsoisit ensin oman työkkärisi tilastoista, niin paljonko niitä asiakkaita onkaan kolmoslinjalla? Tai miten monelle on koodattu linjaksi 4 tai 5 eli työvoiman ulkopuolella tai uuden typpipalvelun asiakkaaksi menossa.

Ministeriön ohjeen mukaan työttömiä edelleen vaaditaan tulemaan TE-toimistoon ihan karenssin uhalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi