Ootko jo syönyt 2020 hamstratut hernesopat
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku olisi hamstrannut hernesoppaa? Ymmärtäisin jotenkin että kuivia herneitä kaappiin muutama pussillinen ja pakkaseen jauhelihaa pahan päivän varalle. Mutta miksi joku ostaisi ilman pakkoa sitä litkua jossa lilluu muutama läskinpala?
Koska se säilyy hyvin. Jauheliha menee pakastimessa huonoksi ja ei ole järkeä ostaa ostaa isoa pakastinta lihoja varten.
Jep. Mulla tosin on aina pakkasessa ainakin yksi pinaattikeitto ja sitten kaapissa purkki/kaksi hernekeittoa siltä varalta, että tulee kipeäksi.
Silloin ei jaksa alkaa liottelemaan herneitä eikä hauduttelemaan lihaa vaan sitä ruokaa on saatava helposti ja heti.
Samasta syystä on aina vähintään yksi paketti nenäliinoja ja vissyä sekä särky- ja yskänlääkettä ettei tarvitse niitä lähteä kipeänä kaupasta/apteekista hakemaan. Näin siis olen toiminut jo pari vuosikymmentä eli ei liity koronaan tämä. Sitä vaan oppi parin flunssan jälkeen, että yksinasuvana kannattaa jo terveenä ja ennalta varautua sairastamiseen.
Pallogrillissä voi lämmittää jos sähköt menee
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku olisi hamstrannut hernesoppaa? Ymmärtäisin jotenkin että kuivia herneitä kaappiin muutama pussillinen ja pakkaseen jauhelihaa pahan päivän varalle. Mutta miksi joku ostaisi ilman pakkoa sitä litkua jossa lilluu muutama läskinpala?
Sitä litkua lämmittää tölkissä vaikka tuikun päällä mutta paistapa siinä jauhelihaa joka pilaantuu pakastimen sulamisen myötä..
On mulla tuolla vielä noi 14 purkkia hernaria. Alotan syömään niitä 2023 alussa. Menee vanhaksi 2023 lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperia ei voi syödä
Wieninleikkeen voi valmistaa talouspaperista, miksi ei vessapaperistakin.
En ihan ymmärtänyt kysymystä ja arvelen ettei ap ymmärrä kotivaran toimintaa. Meillä on jatkuvasti n kuukauden kuivaruoat kotona. Käytetään sitä mukaa pois ja uutta tilalle. Eli eivät ne mihinkään vanhene. Oli muuten näppärä tuo varasto kun sairastin pahamaineisen koronan eikä käyty kahteen viikkoon kaupassa. Naapuri kävi hakemassa meille hedelmiä ja tuoreita kasviksia, muulle ei ollut tarvetta.
Jos sähköt menee, pilaantuu pakastimen ruoat. Säilykehedelmiä, lihola, kastikkeita yms.
Anne Frankin piilopaikassa valmistivat esim. Vuoden vanhaa kaalia. Kirjoitti, ettei mitään haise niin pahalta kuin vuoden vanha kaali.