Ootko jo syönyt 2020 hamstratut hernesopat
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku olisi hamstrannut hernesoppaa? YmmÀrtÀisin jotenkin ettÀ kuivia herneitÀ kaappiin muutama pussillinen ja pakkaseen jauhelihaa pahan pÀivÀn varalle. Mutta miksi joku ostaisi ilman pakkoa sitÀ litkua jossa lilluu muutama lÀskinpala?
Koska se sÀilyy hyvin. Jauheliha menee pakastimessa huonoksi ja ei ole jÀrkeÀ ostaa ostaa isoa pakastinta lihoja varten.
Jep. Mulla tosin on aina pakkasessa ainakin yksi pinaattikeitto ja sitten kaapissa purkki/kaksi hernekeittoa siltÀ varalta, ettÀ tulee kipeÀksi.
Silloin ei jaksa alkaa liottelemaan herneitÀ eikÀ hauduttelemaan lihaa vaan sitÀ ruokaa on saatava helposti ja heti.
Samasta syystÀ on aina vÀhintÀÀn yksi paketti nenÀliinoja ja vissyÀ sekÀ sÀrky- ja yskÀnlÀÀkettÀ ettei tarvitse niitÀ lÀhteÀ kipeÀnÀ kaupasta/apteekista hakemaan. NÀin siis olen toiminut jo pari vuosikymmentÀ eli ei liity koronaan tÀmÀ. SitÀ vaan oppi parin flunssan jÀlkeen, ettÀ yksinasuvana kannattaa jo terveenÀ ja ennalta varautua sairastamiseen.
PallogrillissÀ voi lÀmmittÀÀ jos sÀhköt menee
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku olisi hamstrannut hernesoppaa? YmmÀrtÀisin jotenkin ettÀ kuivia herneitÀ kaappiin muutama pussillinen ja pakkaseen jauhelihaa pahan pÀivÀn varalle. Mutta miksi joku ostaisi ilman pakkoa sitÀ litkua jossa lilluu muutama lÀskinpala?
SitÀ litkua lÀmmittÀÀ tölkissÀ vaikka tuikun pÀÀllÀ mutta paistapa siinÀ jauhelihaa joka pilaantuu pakastimen sulamisen myötÀ..
On mulla tuolla vielÀ noi 14 purkkia hernaria. Alotan syömÀÀn niitÀ 2023 alussa. Menee vanhaksi 2023 lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vessapaperia ei voi syödÀ
Wieninleikkeen voi valmistaa talouspaperista, miksi ei vessapaperistakin.
En ihan ymmÀrtÀnyt kysymystÀ ja arvelen ettei ap ymmÀrrÀ kotivaran toimintaa. MeillÀ on jatkuvasti n kuukauden kuivaruoat kotona. KÀytetÀÀn sitÀ mukaa pois ja uutta tilalle. Eli eivÀt ne mihinkÀÀn vanhene. Oli muuten nÀppÀrÀ tuo varasto kun sairastin pahamaineisen koronan eikÀ kÀyty kahteen viikkoon kaupassa. Naapuri kÀvi hakemassa meille hedelmiÀ ja tuoreita kasviksia, muulle ei ollut tarvetta.
Jos sÀhköt menee, pilaantuu pakastimen ruoat. SÀilykehedelmiÀ, lihola, kastikkeita yms.
Anne Frankin piilopaikassa valmistivat esim. Vuoden vanhaa kaalia. Kirjoitti, ettei mitÀÀn haise niin pahalta kuin vuoden vanha kaali.