taas on duunikaveri pitkällä saikulla kovan treenaamisen
vuoksi,olkapäävamma ja toisella polvivamma,siinä jää kyllä läskien pienet flunssat kakkoseksi!
Kommentit (21)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:39"]
Mä taas just juttelin miehen kanssa, jolla oli mennyt selkä varastotyössä väärän nostotekniikan vuoksi. Eli olisi kannattanut treenata salilla, jotta ei olisi nostanut paskalla tekniikalla.
[/quote]
Salillahan vasta näkee aivan järkkyjä tekniikoita. Esim. yksi aktiivikävijä bodypumpissa tekee haukkarit niin, että hyvä ettei tuu päälle selälleen, kun edessä on.
Ap varmaan tarkoittaa jotain muuta, kuin kuntotreenaajia. Ei kuntotreenaajat niin helposti vammaudu, ne ovat noita urheilijoita enemmänkin. Mulla on kyllä olkapää kipee työnteosta, kun teen hiirellä niin paljon. Onneksi osaa käyttää myös vasenta kättä, mutta se on hitaampaa. Viikonloppuna saa taas rauhoittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:00"]
no niin väliaikatietoja,saikut jatkuvat molemmilla edelleen sekä olkapää,että polvivammaisella,olkapää vammainen päivittelee faceen,että on zumbannut,käynyt salilla (oli oikein hauiskuva) siis oikeesti,vittu jos on oikeesti olkapää kipeä niin pelkkä käden roikottaminen on kivuliasta,että oikein sitten punttia nostelee,50v naisesta kyse!
ap
[/quote]
Erikoista ettei työnantajaa kiinnosta moinen touhu.
Ja sit kun on uskollinen työntekijä kuten minä, käy niin että kun ei vamman (työperäinen kylläkin) takia uskalla olla pois, niin vamma kroonistuu ja edessä työttömyys.
Jos olet saikulla, saat kuulla kunniasi pomolta. Ei hankittu tarvittavia apuvälineitä vaikka kyse ergonomiasta.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:00"]no niin väliaikatietoja,saikut jatkuvat molemmilla edelleen sekä olkapää,että polvivammaisella,olkapää vammainen päivittelee faceen,että on zumbannut,käynyt salilla (oli oikein hauiskuva) siis oikeesti,vittu jos on oikeesti olkapää kipeä niin pelkkä käden roikottaminen on kivuliasta,että oikein sitten punttia nostelee,50v naisesta kyse!
ap
[/quote]Miten jollain on pokkaa? Onko työnne edes fyysistä?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:44"]
Tilastollisesti ap. on oikeassa. Himotreenaajat ovat sairaslomariski siinä kuin alkoholistitkit. Himotreenaajat saavat usein vammoja ja hyvinkin pitkiä sairaslomia. Mun urheilullinen tuttu joutui tosi kurjaan onnettomuuteen liikuntaharrastuksessa ja sairaslomalla ainakin puoli vuotta, useita murtumia.
[/quote]
Mä en oo himotreenaaja. En todellakaan. Salilla käyny viimeks yläasteella kun oli pakko. Lenkillä käyn välillä, näin talvella lumilautailen. Silti mullekin on ehtiny noita urheiluvammoja tulla useampiakin.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:46"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:44"]
Tilastollisesti ap. on oikeassa. Himotreenaajat ovat sairaslomariski siinä kuin alkoholistitkit. Himotreenaajat saavat usein vammoja ja hyvinkin pitkiä sairaslomia. Mun urheilullinen tuttu joutui tosi kurjaan onnettomuuteen liikuntaharrastuksessa ja sairaslomalla ainakin puoli vuotta, useita murtumia.
[/quote]
Mä en oo himotreenaaja. En todellakaan. Salilla käyny viimeks yläasteella kun oli pakko. Lenkillä käyn välillä, näin talvella lumilautailen. Silti mullekin on ehtiny noita urheiluvammoja tulla useampiakin.
[/quote]
No, sulla se voi johtua esimerkiksi lajivalinnasta, lumilautailu on tapaturmien kannalta riskilaji myös vähän harrastaville ja huonokuntoisille joilla ei ole oman kehon hallinta kunnossa. toivottavasti käytät edes kypärää.
Tilastot tehdäään isommista otoksista.
Mä taas just juttelin miehen kanssa, jolla oli mennyt selkä varastotyössä väärän nostotekniikan vuoksi. Eli olisi kannattanut treenata salilla, jotta ei olisi nostanut paskalla tekniikalla.
Eikö tuo ole itseaiheutettu vamma (vrt. krapula tai kännissä loukkaantuminen), joten ei mielestäni ole oikeutettu palkallisen sairauslomaan. Tekevätkö ne jotain fyysistä hommaa, jotta eivät voi tuollaisilla vammoilla töihin tulla. Mielestäni enintään palkatonta lomaa.
Kaksi työkaveriasi on pois treenien vuoksi, vai?
Jaa mun duunikaveri on tän viikon saikulla, kun kaatui tänään pyörällä (ei nastoja, talvirenkaita) ja kopsautti päänsä. Aivotärähdysepäily ja viikko saikkua. Pääkaupunkiseudulla tapahtui. Kuka v...u ajaa tällä kelillä fillarilla ilman nastoja?
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:39"]Mä taas just juttelin miehen kanssa, jolla oli mennyt selkä varastotyössä väärän nostotekniikan vuoksi. Eli olisi kannattanut treenata salilla, jotta ei olisi nostanut paskalla tekniikalla.
[/quote]
Toi on taas Työturvallisuuteen ja ergonomian liittyviä asioita, jotka liittyvät todellakin työnantajalle.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:43"]Jaa mun duunikaveri on tän viikon saikulla, kun kaatui tänään pyörällä (ei nastoja, talvirenkaita) ja kopsautti päänsä. Aivotärähdysepäily ja viikko saikkua. Pääkaupunkiseudulla tapahtui. Kuka v...u ajaa tällä kelillä fillarilla ilman nastoja?
[/quote]
Siinä on tyhmä ihminen? Ois voinut saada kunnon aivovamman. Siinä on varmaan tahalleen haettu saikkua ja aiheutettu omavalintaisella huolimattomuudella sairaus. Todella tyhmä leikkiä tuolla tavalla terveydellään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:41"]Eikö tuo ole itseaiheutettu vamma (vrt. krapula tai kännissä loukkaantuminen), joten ei mielestäni ole oikeutettu palkallisen sairauslomaan. Tekevätkö ne jotain fyysistä hommaa, jotta eivät voi tuollaisilla vammoilla töihin tulla. Mielestäni enintään palkatonta lomaa.
[/quote]
Ihan kuin joku polvivamma olisi urheilijan päätavoite... Not. Vaikka himotreenaajille sattuu tilastollisesti enemmän loukkaantumisia, ei ne nyt sentään tahalleen paikkojansa riko.
Enpä usko että snulla on nyt samaanaikaan kaksi työkaveria kovan treenaamisen vuoksi pois pitkällä sairaslomalla.
kyllä on kaksi duunikaveria saikulla,pieni työyhteisö vielä ollaan (5hlö) 3 näistä on kovia treenaamaan siis ihan addikti ja jatkuvasti ovat sairaana,tämä jolla on nyt olkapäävamma toistoliikkeiden vuoksi sai juuri selän välilevypullistumat kuntoon ja toinen jolla reistailee polvi oli sitä enne uupumuksen vuoksi lomalla (osa uupumuksesta johtui sairaalloisesta treenaamisesta) ja he ovat ihan itse tämän kaiken kertoneet
ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:52"]Enpä usko että snulla on nyt samaanaikaan kaksi työkaveria kovan treenaamisen vuoksi pois pitkällä sairaslomalla.
[/quote]
Ihme saivartelua täällä on. Ap tarkoittaa, että ovat sairaana kovan treenaamisen AIHEUTTAMAN vamman seurauksena. Esim. Rasitusvamma. Että ymmärsinkö palstan aspergerlin jo idean. Muuten valuutuskaan ei maksa korvauksia rasitusvammoista? T ei-ap
Mun duunikaverilla on ylipainoa about 50kg, nuori kolmikymppinen nainen/äiti. Se on poissa ihan jatkuvasti; milloin on selkä paskana (ylläri tuon painon takia), milloin on joku muu paikka kipeänä kun on käynyt 2km lenkin kävelemässä, flunssa on jatkuvasti huonon yleiskunnon vuoksi jne. Eikä tää ole ainoa tapaus meidän firmassa. Ja sitten täälläkin mammat silmät säihkyen julistaa kuinka ylipainosta ei ole mitään terveysongelmia.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:43"]
Jaa mun duunikaveri on tän viikon saikulla, kun kaatui tänään pyörällä (ei nastoja, talvirenkaita) ja kopsautti päänsä. Aivotärähdysepäily ja viikko saikkua. Pääkaupunkiseudulla tapahtui. Kuka v...u ajaa tällä kelillä fillarilla ilman nastoja?
[/quote]
Olen ajanut monta talvea ja aina ilman nastoja. Ne 2 kertaa jolloin olen kaatunut johtuivat lähinnä katuun jäätyneistä urista ja nastat ei niissä kaatumisissa olisi auttaneet yhtään mitään.
Talvipyöräily on taitolaji :)
no niin väliaikatietoja,saikut jatkuvat molemmilla edelleen sekä olkapää,että polvivammaisella,olkapää vammainen päivittelee faceen,että on zumbannut,käynyt salilla (oli oikein hauiskuva) siis oikeesti,vittu jos on oikeesti olkapää kipeä niin pelkkä käden roikottaminen on kivuliasta,että oikein sitten punttia nostelee,50v naisesta kyse!
ap