Vedätän vegaaniystäviäni :D
Olen mestari piilottamaan ruokaa ruokaan. Eilenkin tein kasvislounaan vegaaniystävilleni mutta piilotin ruoan sekaan lihaa/eläinperäisiä tuotteita. Ei meinannut pokka pitää kun ystävät kehuivat kuinka hyvää ja mussittivat antaumuksella LIHAA :D
Kommentit (85)
Hyvin upposi laksatiivit sekasyöjien ruuassa, vatsanväänteet ja reipas ripulointi vasta kruunasivat hauskan jäynän! Olenpas hyvä ystävä! Kyllä vaan kelpaavat laksatiivitkin ruuassa vaikka muuta väittäisi. Tulipa osoitettua.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:05"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:37"]Mun mielestä liha on ihanan makuista, mutten syö sitä eettisistä ja terveydellisistä syistä. Eli varmasti salaliharuoka maistuis mulle enkä oksentais sen jälkeen, mutta en kyllä enää olis sun ystävä. :( Mikä hiton ongelma porukalla on kasvissyöjien/vegaanien kanssa, ettei vaan omatunto ikävästi kolkuttele kun joku pystyy laittamaan eettiset syyt omien makunautintojen edelle ja sinä et? [/quote] Ehkä pitää niitä eettisiä näkemyksiä typerinä, lapsellisina ja todella kapeakatseisia? Näin ainakin itse teen. En kykene ottamaan vakavasti yhtään eettisistä tai ekologisista syistä lihansyönnin lopettanutta.
[/quote]
Oikeasti pystyt pokalla sanomaan tuon? Että se, ettei halua eläinten kärsivän tai maapallon vesivarojen hupenevan lihantuontannon takia on sinusta lapsellista? Aika.. mielenkiintoinen näkemys sulla..
[/quote]
Kyllä. Kuten myös ympäristötekniikan inssinä olen sitä mieltä, että ydinvoima on hyvä tapa tuottaa energiaa. Näkemykseni voi olls pieniä asioita hahmottaville vaikea ymmärtää. Minä kuitenkin pyrin hahmottamaan aina suurempia ja globaaleja kokonaisuuksia.
Sinä, joka testaat ovatko ystäväsi todella allergisia pähkinälle tai maidolle syöttämällä heille ko. ruoka-aineita.. Ymmärrätkö, että jotkut ovat oikeasti hengenvaarallisesti allergisia eivätkä kestä allergiaa aiheuttavaa ainetta yhtään? Maidolle erittäin allerginen ystäväni kuoli nautittuaan vahingossa tilkan maitoa. Siinä ei ehtinyt auttanut EpiPen tai mikään muukaan, kun ystävä kuoli kavereidensa syliin muutamassa minuutissa.
Haha, ketju vieläkin täällä :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:17"]Joku sanoi että lihansyöjät ei ymmärrä mitä kaikkea monipuolista vegaanien ruokavalioon kuuluu ja itse samalla valittaa ettei nämä lihansyöjät tiedä kuin lihan, perunan ja muutaman muun lisäkkeen :D Turha se on valittaa toisten mielipiteestä ruokavalioon jos itse tekee samalla tavalla muille. On kai niitäkin jotka syö vaan makaroonia ja makkaraa, mutta suurin osa syö monenlaisia ruokia monipuolisesti, no ruokapyramidin ja lautasmallin mukaan siis.
[/quote] No siis "pahimmat" vegaanit vastustajat, sellaiset jotka eivät suostu edes kokeilemaan mitään ei syö käytännössä muuta kun jauhelihaa, roiskelppäpizzoja, eineslihapullia. Lisukkeeksi vain tuttu perunamuusi tai pasta ja ketsuppi. Näin ihan minun omia empriirisiä havaintoja. Ne, sekasyöjät ketkä käyttää vegaanisia proteiininlähteitä kuten papuja, linssejä, pähkinöitä tai tofua ja täysjyväviljoja, -riisiä sekä quinoaa ja hedelmiä, marjoja, vihanneksia ja juureksia monipuolisesti ruokavaliossaan harvoin päättää etukäteen, että vegaaniruoka on niin outoa tai pahaa ettei se ole ihmisten ruokaa.