Vedätän vegaaniystäviäni :D
Olen mestari piilottamaan ruokaa ruokaan. Eilenkin tein kasvislounaan vegaaniystävilleni mutta piilotin ruoan sekaan lihaa/eläinperäisiä tuotteita. Ei meinannut pokka pitää kun ystävät kehuivat kuinka hyvää ja mussittivat antaumuksella LIHAA :D
Kommentit (85)
Vegaanit syövät paljon soijaa, joka on epäterveellistä. Nostaa rintasyöpäriskiä ja vaikuttaa poikien estrogeeniin haitallisesti. Sääliksi käy vegaanien lapsia.
Sen verran voi ystäviään arvostaa, että kunnioittaa heidän henk.koht. ruokavaliopäätöksiään.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:26"]Vittu sä olet kusipää. Toivottavasti ystäväs jättävät sut yksin.
[/quote] Kusipää ruoan takia? Miksi ystävieno pitäisi jättää minut yksin, jos syötän heille oikeaa ruokaa, lihaa? Vähän vaihtelua siihen kurinalaiseen salaattiin ja että on jatkuvasti nälkä. Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:26"]Vittu sä olet kusipää. Toivottavasti ystäväs jättävät sut yksin.
[/quote] Tais vegaanilla kolahtaa. Hirveä raivokohtaus ruoan takia :D Haloo.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:53"]Tykkääkö ap niellä miehensä mällit? Jos et, niin samalla periaatteella miehesi (jos sinulla sellainen on) voisi tehdä sinulle ruokaa ja mällätä sekaan, jos nauttii ajatuksesta. Ethän sinä sitä varmaan huomaisi ruoan seassa.
[/quote] No eipä se kovin paha olisi, koska mälli ei ole terveyshaitta. Jos en mitään huomaisi niin kaikki ok. Ap
Mitä helvettiä, miten kellekään tulee edes mieleen tehdä noin ystävillensä? Mun mielestä ruoka on sellainen asia jonka kanssa ei pilailla, koska seuraukset voi olla aika pahatkin.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:37"]Mun mielestä liha on ihanan makuista, mutten syö sitä eettisistä ja terveydellisistä syistä. Eli varmasti salaliharuoka maistuis mulle enkä oksentais sen jälkeen, mutta en kyllä enää olis sun ystävä. :( Mikä hiton ongelma porukalla on kasvissyöjien/vegaanien kanssa, ettei vaan omatunto ikävästi kolkuttele kun joku pystyy laittamaan eettiset syyt omien makunautintojen edelle ja sinä et?
[/quote]
Ehkä pitää niitä eettisiä näkemyksiä typerinä, lapsellisina ja todella kapeakatseisia? Näin ainakin itse teen. En kykene ottamaan vakavasti yhtään eettisistä tai ekologisista syistä lihansyönnin lopettanutta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:36"]Ap nyt oli kyllä ihan mulkku, mutta minkä helvetin takia pitää toisen ruokavalioon puuttua? Ihan sama oletko 100% lihansyöjä vai täysin vihanneksilla elävä, miksi näiden kummankin ääripäiden edustajat ovat toistensa kurkuissa kiinni? Toinen haukkuu pupun ruokia syöväksi ituhipiksi joka kuvittelee olevansa niin paljon parempi ja toinen haukkuu murhaajaksi joka on pelkkää valkoroskaa ja tämän takia eläimiä tapetaan yms.
Itse pidän lihasta, ja syön monenlaisia ruokia lähinnä maun takia. Minusta ei olisi vegaaniksi, sillä nautin syömisestä ja pidän lihasta ja monista valmistustavoista joilla sen maun saa uudella tavalla esiin. Ja lisään nyt viellä etten ole lihava lähellekkään koska sitähän joku kuitenkin seuraavaksi ehdottaisi :D
[/quote] No kyllähän lihapainotteisesti syövän ruuan eteen murhataan monen monta eläintä, maidon ja munien vuoksi niiden eläinten poikasia... Muo ei haittaa mikään "lol syöt ituja ja oksia"- kommentit koska tiedän ettei se ole totta. Eikä se, että jotain ei haittaa yhtään ruokansa epäeettisyys ja ekologisuus älyttömästi haittaa, tekee vain surulliseksi eläinten ja kyseisen ihmisen terveyden vuoksi. Sillä ihminen, joka ei tunne mitään muuta kasvisruokaa kun lisäkkeenä köyttämänsä perunan, porkkanan riisin ja leivän sekä porkkanan ja kuvittelee kasvissyöjien elävän vain näillä ei vois syödä järin terveellisesti.
[/quote]
Juuri tuo ärsyttääkin ja siksi sekasyöjät hermostuu ja sota on taattu. Oman kantansa voi sanoa, mutta antakaa toisten syödä miten syö
Ei se lihakarjan teurastus merkittävästi tule pienenemään, mutta hyvä jos edes sinä pystyt elämään ilman lihaa. Normaali sekasyöjä syö viljoja, erilaisia kasviksia ja hedelmiä yms. Mutta ei ehkä niitä soijavalmisteita ja muita millä vegaanit korvaa esim.maidosta ja lihasta saatavat ravintoaineet. Sekasyöjä joka syö monipuolisesti ja terveellisesti on tietenkin terveempi kuin pelkällä perunalla ja lihalla elävä. Mutta on kasvisruokavaliossakin omat haittansa ja jos siihen ei perehdy niin ravintoaineiden saanti on huonoa. Mutta hyvä kun sinä pidät kiinni eettisyydestä. Valitettavasti vaikka tiedän eläinten kärsivän, en voi jättää lihaa pois. Kuten aiemmin sanoin, nautin ruuasta ja myös lihasta.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:27"]Teet varmaan saman allergisillekin? [/quote] En tietenkään. Se olisi terveyshaitta ja ihan eri asia. Miten joku voi edes verrata ruoalla leikkijää allergikkoon? Ap
[/quote]
Vegaanit eivät ole mitään ruualla leikkijöitä. Ja huom, itse en ole vegaani vaan lakto-ovo-vegetaristi ja syön satunnaisesti myös kalaa. Terveyshaitasta tosiaan voidaan puhua, jos piilosyötät lihaa sellaiselle, jonka elimistö ei ole tottunut siihen. Ja salasyöttäminen taas on puhdasta kusipäisyyttä.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:04"]Mitä helvettiä, miten kellekään tulee edes mieleen tehdä noin ystävillensä? Mun mielestä ruoka on sellainen asia jonka kanssa ei pilailla, koska seuraukset voi olla aika pahatkin.
[/quote] Ei ruoalla pidäkään pelleillä, ja näin vegaanit tekevät
Joku sanoi että lihansyöjät ei ymmärrä mitä kaikkea monipuolista vegaanien ruokavalioon kuuluu ja itse samalla valittaa ettei nämä lihansyöjät tiedä kuin lihan, perunan ja muutaman muun lisäkkeen :D Turha se on valittaa toisten mielipiteestä ruokavalioon jos itse tekee samalla tavalla muille. On kai niitäkin jotka syö vaan makaroonia ja makkaraa, mutta suurin osa syö monenlaisia ruokia monipuolisesti, no ruokapyramidin ja lautasmallin mukaan siis.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:16"]Olen mestari piilottamaan ruokaa ruokaan. Eilenkin tein kasvislounaan vegaaniystävilleni mutta piilotin ruoan sekaan lihaa/eläinperäisiä tuotteita. Ei meinannut pokka pitää kun ystävät kehuivat kuinka hyvää ja mussittivat antaumuksella LIHAA :D
[/quote] Siis teetkö YSTÄVLLESI noin? OK.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:55"]Vegaanit syövät paljon soijaa, joka on epäterveellistä. Nostaa rintasyöpäriskiä ja vaikuttaa poikien estrogeeniin haitallisesti. Sääliksi käy vegaanien lapsia.
[/quote]
http://www.anttiheikkila.com/blogi/veganismi_-uskonto_valtaa_koulut/
En ehtinyt lukea ketjua, mutta voin kasvissyöjänä kertoa omasta että sain kauheat varsanväänteet kun otin vahingossa ruokalassa ruokaa jossa oli mukana pekonisilppua, enkä raaskinut sitä pois heittää vaan söin lähes koko annoksen. Hämmästyin itsekin siitä miten kipeäksi tulin. En ole syönyt lihaa vuoden 2007 jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:47"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:18"]Niin varmasti.
[/quote] Tässä taas todiste siitä että kyllä liha maistuu niin sanotuille vegaaneillekin :D Ap
[/quote]
Olet kyllä aika vitun paskavammainen jos et ymmärrä, että se että on vegaani, ei tarkoita ettei voisi pitää lihasta. He vaan eivät syö sitä koska haluavat noudattaa eettistä elämäntapaa.
[/quote] Oletpa aikuinen kun käytät sanoja kuten paskavammainen. Sellaisia ne vegaanit on :D Ap