Pidän juhlat jonne teen tarjottavat ainoastaan puhtaista raaka-aineista
Järjestän juhlat ja päätin etten ota yhtään vähä-rasvaista/laktoositonta/prosessoitua raaka-ainetta mukaan kokkailuihin.
Kahvimaidoksi täysmaitoa ja kermaa.
Kommentit (14)
Täällä kasvispiirakka on kasvispiirakka, kun täytteenä ei ole lihaa. Voita ja munia käytän.
Maito on siis ilmeisesti samalla homogenoimatonta, kun mahdollisimman prosessoimattomaan pyritään?
Mä oon aina tehnyt juhlaruoat likaisista raaka-aineista!
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 17:29"]Maito on siis ilmeisesti samalla homogenoimatonta, kun mahdollisimman prosessoimattomaan pyritään?
[/quote]
Suoraan tilalta haen. Samalla saan munat ja jauhot.
Muuten kait bueno, mutta jos satut kutsumaan laktoosi-intolerantikon, suosittelen kertomaan ettei kannata tarjottaviin sattua. :) Tietty jotkut vannovat, että laktoosi-intoleranssi katoaa taivaan tuuliin kun alkaa käyttää täysin luonnollisia raaka-aineita, mutta ehkäpä sitä on parempi testailla itsekseen eikä satunnaisilla ruokavierailla.
[quote author="AV Mamma" time="19.01.2015 klo 17:36"]
Mitä siis tarjoat?
[/quote]
Kakkuja, piirakoita, salaattia jne. Cocktail kutsut kyseessä :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 18:37"]
Muuten kait bueno, mutta jos satut kutsumaan laktoosi-intolerantikon, suosittelen kertomaan ettei kannata tarjottaviin sattua. :) Tietty jotkut vannovat, että laktoosi-intoleranssi katoaa taivaan tuuliin kun alkaa käyttää täysin luonnollisia raaka-aineita, mutta ehkäpä sitä on parempi testailla itsekseen eikä satunnaisilla ruokavierailla.
[/quote]
Tietnkin ilmoitan, mutta eriruokia en ala tekemään. "Jokainen syö omalla vastuullaan. " Puhtaasta ruuasta kyse kuitenkin.
Mistä sitä muuten ruokaa tekisi ellei kunnon raaka-aineista, oli sitten juhla tai arki?
Tiedät varmaan ystäviesi ruokarajoitteet eikä "puhtaus" estä ottamasta niitä huomioon. Laktoositon maito on ihan yhtä "puhdasta" kuin muukin maito.
Laktoositon maito on prosessoitua, eli ei siis aitoa maitoa.
Samaan olen itse päätynyt. Kukaan ei ole valittanut, vaikka "laktoositonta" tulisi olla. Minun juhlat, minun ruuat. En ala kotonani kokkaamaan prosessoituja eineksiä käyttäen.