Olen töissä keskisuuressa kaupassa.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:46"]mikähän ihme ihmisiä vaivaa?? kuka on niin huonosti kasvatettu, että viitsii mollata toisen ihmisen tekemää rehellistä työtä?? eletään keskellä lamaa ja porukkaa potkitaan pihalle. Samaan aikaan jotkut saakelin pikkuteinit täällä räkyttävät ilman minkäänlaista käsitystä työelämästä. Kuvittelevat varmaan itse rikastuvansa bloggaamalla, jos se ei toimi niin aina voi tietysti alkaa laulajaksi/näyttelijäksi.
[/quote]
Kyllähän niitä sitten vituttaisi, jos kauppojen hyllyt loistaisivat tyhjyyttään. Lohduttaudun tällä ajatuksella aina, kun joku valittaa.
Ap
Saatko kiinteää kk-palkkaa vai tuntien mukaan? Paljonko?
kyllä se ihan tavallista, hyvää työtä on. Ihan perus töitä valtaosa suomalaisista ihmisistä tekee :) täällä meilläpäin (Itä-Suomessa) ei todellakaan snobbailla vaan kaikkea työtä arvostetaan.
terv. myyjä
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:53"]Muista ap (vai pitäisikö sanoa pa), että hyvä asiakaspalvelija antaa pillua, jos sitä pyydetään. Pus pus.
[/quote]
Joo, asiakaspalvelun kultaista sääntöä ei tosiaan saa unohtaa!
Ap
Mä haluisin kans hyllyttäjäksi kauppaan, muutenkin kaupassa työskentely voisi olla kivaa. Parhaillaan työttömänä, oo onnellinen työpaikastasi :) Miten sait homman? Oletko ollut kauan jo siellä töissä? Itse en uskaltaisi kassatyöhön, menen helposti numeroissa sekaisin jos jännitän, voiko kaupassa tehdä pelkästään hyllytystyötä? Kiitos vastauksista! :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:04"]Kuinka pitkä on työmatkasi??
[/quote]
Vain 2 kilometriä, kävelen töihin ja töistä kotiin.
Ap
52, kassatyöhön tottuu kyllä. Usko pois :)
no nyt se teinipelle suutahti ja jakelee alapeukkuja.. :D
"siitäs saavat, saastaiset duunarit"
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:06"]Mä haluisin kans hyllyttäjäksi kauppaan, muutenkin kaupassa työskentely voisi olla kivaa. Parhaillaan työttömänä, oo onnellinen työpaikastasi :) Miten sait homman? Oletko ollut kauan jo siellä töissä? Itse en uskaltaisi kassatyöhön, menen helposti numeroissa sekaisin jos jännitän, voiko kaupassa tehdä pelkästään hyllytystyötä? Kiitos vastauksista! :)
[/quote]
Homman sain marssimalla kauppaan sopivaan aikaan ja tiedustelemalla kauppiaalta mahdollisesta työpaikasta. Haastattelu pidettiin heti ja pian tuli tieto että pääsin töihin. Olen ollut kaupassa töissä nyt n. Puolitoista vuotta.
Esimerkiksi ruuhka-aikoina kassoille tarvitaan usein lisää henkilökuntaa, jolloin homma menee niin että kassalle on mentävä jos vain suinkin ehtii. Työnantajan kanssa toki voisi varmaan asiasta keskustella, ehkä asiassa voitaisiin sinun kohdallasi tehdä poikkeus. Voisit kysyä asiasta kauppiaalta vaikka sähköpostitse ennen työnhakua (:
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:12"]52, kassatyöhön tottuu kyllä. Usko pois :)
[/quote]
Harjoitellaanko sitä kassan käyttöä miten ennen kun pääsee itse asiaan? :) Jännitän ehkä turhaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:15"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:12"]52, kassatyöhön tottuu kyllä. Usko pois :)
[/quote]
Harjoitellaanko sitä kassan käyttöä miten ennen kun pääsee itse asiaan? :) Jännitän ehkä turhaan.
[/quote]
Ensimmäisellä kerralla joku kokenut kassahenkilö opastaa kassan käytösdä ihan kädestä pitäen. Jatkossa esimerkiksi viereinen kassa neuvoo sinua mielellään, kaikki tietävät, millaista on opetella kassalla oloa eivätkä pidä kysymyksiäsi tyhminä.
Ap
Pitäisi itsekin mennä rohkeasti suoraan kauppaan ja kysyä mahdollisista töistä tai jos vaikka pääsisin harjoittelemaan ja kokeilemaan. Kiitos teille! :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:20"]Mitä painat
[/quote]
54 kiloa. Kohta joku sanoo että olen läski :D
Ap
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:12"]52, kassatyöhön tottuu kyllä. Usko pois :) [/quote] Harjoitellaanko sitä kassan käyttöä miten ennen kun pääsee itse asiaan? :) Jännitän ehkä turhaan.
[/quote]
meillä ainakin toinen seisoo vieressä niin pitkään kuin opettelija tuntee tarvitsevansa apua. Jos minä paniikkihäiriöisenä totuin, niin totut sinäkin. Sille pitää vaan antaa aikaa ja hyväksyä se, että jännittää. ei siinä ole mitään hävettävää. asiakkaatkin ymmärtävät sen, varsinkin jos on kassatyössä kokematon ja nuoret monesti ottavat paineita, mikä on ymmärrettävää.
Olisiko hyvä idea mennnä vaikka kauppaan töihin muutaman kuukauden ajaksi (esim. työkkärin harjoitteluun)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:20"]Mitä painat [/quote] 54 kiloa. Kohta joku sanoo että olen läski :D Ap
[/quote]
"läski, alhainen ihmisen kuvatus. hyh hyh"
hei, teinix, alapeukuta tätäkin!
kuka sanoi ettei kukko käskien laula
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 21:04"]Kuinka pitkä on työmatkasi??
[/quote]
Vain 2 kilometriä, kävelen töihin ja töistä kotiin.
Ap
[/quote]
Mikset mene autolla?
Muista ap (vai pitäisikö sanoa pa), että hyvä asiakaspalvelija antaa pillua, jos sitä pyydetään. Pus pus.