Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko se maantien värinen tukka nyt ihan kamala?

Vierailija
19.01.2015 |

Naisella siis? Ja vielä ohut. Itse en viitsi enää värjätä kuivan, ärtyvän päänahan vuoksi ja säästää siinä rahaakin. Tuli vain mieleen, olenko nyt sitten kamalan vastenmielinen hiiritukassani?

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 20:23"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:43"]Eivätkö ne päällystämättömät maantiet ole nimenomaan ruskeita? Seassa erilaisia määriä harmaata kiveä ja vaaleampaa hiekkaa, mutta kyllä se perusmateriaali ruskeaa on? Olen aina luullut maantienvärisen tukan nimen viittavan tuollaisiin teihin.
[/quote]
Päällystämätön maantie ei kuivana ole ruskeaa vaan aika vaaleaa, harmaan hiekan väristä. Sateen jälkeen ruskeampaa, mutta vieläkin mielestäni vähän harmaaseen vivahtavaa.
[/quote]

Tuokin totta, harmaakin voi olla, mutta kyllä kai se suomalaisten maantienvärinen tukka on sellainen hiekkatien ruskea, niin omanikin.

Vierailija
42/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://i.imgur.com/iMpoZ.jpg

Tossa teille maantienharmaa. Suurin osa tänne linkitetyistä on moniväriblondivärjättyjä, eivät maantienharmaita. Tuossa sen sijaan aito väri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pahannäköinen, jos on hyväkuntoinen ja kivanmallinen kampaus. Katselin Miss Universe kilpailijoiden kuvia ja Norjan edustajalla taitaa olla se suomalaisten haukkuma 'maantienharmaa' tukka. Ihanat hiukset mielestäni.

https://m.facebook.com/elise.dalby.missuniverse2014/photos/pb.846800145334560.-2207520000.1421692697./1008739782473928/?type=1&source=42

Vierailija
44/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni suomalaiset käyttävät termiä 'maantienvärinen' hyvin laajasta hiusväriskaalasta. Tähän kuuluu hiekan vaalea, vaaleanruskea, tummanvaalea, kylmä keskiruskea... Kaikki luonnollisen rusehtavat ja ehkä vähän harmahtavat värit.

Vierailija
45/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei juurikaan ole hiirenharmaita hiuksia. Maantienäriset hiukset ovat dirty blonde ja dark blonde. Myös strawberry blonde on yleinen Suomessa, eli punertavan/kullansävyinen vaaleanruskea (itselläni on juuri tämä väri): http://www.ngebul.com/blonde-hairstyles/dark-blonde-hair-color-with-highlights-hd.html

Musta ja tummanruskea ovat maailman yleisimmät hiustenvärit, joten suomalaiset hiustenvärit ovat maailmalla todella eksoottisia ja kauniita. :)

Vierailija
46/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON. T. Nainen32

Vierailija
47/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:35"]On se kauhea ja kaiken lisäksi se vanhentaa 10v.
[/quote]
Ei kun päinvastoin. Oma hiusväri on usein luonnollisin eikä korosta juonteita ja mustia silmänalusia kuten kovin rankasti värjätty letti!

Vierailija
48/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
49/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sellanen kirkkaan punainen, lilan punainen ja oranssi (värjätty) ja ihan pikimusta kalpean ihon kanssa on kaameita . En ymmärrä intoa värjätä hiuksia aivan luonnottoman väriseksi.

Vierailija
50/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala se on lähinnä köyhtyvän kampaajasi mielestä. Etkö ole ap huomannut, että jo pitkään on luonnollisen väriset hiukset olleet in ja se näkyy paitsi muotikuvissa, maailman julkkisten päässä, jopa suomalaisten naisten päässä. Värjäykset ovat hyvin pitkälti out ja netistäkin löytää paljon keskusteluja luonnollisen värin kasvattamisesta. Meidät nykyajan naiset on aivopesty kuvittelemaan, että meidän omassa hiusvärissä on jotain vikaa ja lopputulos voi olla joko luonnoton väri, tai ikuinen oman värin etsintä. Vähän aikaa kun olet pitänyt omaa väriäsi, alkaa muiden värjätyt hiukset näyttää huonolta ja huomaat kuinka kauniisti oma värisi sopii sinulle. 

Vierailija
51/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae myös googlella vaikka ash blonde, ash brown tai jonkun ehdottama dark blonde. Löydät kuvia niistä ihan kauheista maantienvärisistä hiuksista.

Vierailija
52/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 19:33"]

Suomalaisen perusväri ei ole sitten maantie vaan hiirenharmaa. Ruskea ei ole suomalaisten perusväri vaan se vaalea "dirty blonde", jota minä olen kuullut kutsuttavan maantienruskeaksi.

[/quote]

Ihmeellisiä yleistyksiä täällä! Jokaisella suomalaisella on omanvärisensä hiukset ja varmaankin aika harvalla tismalleen saman värinen tukka! Se on selvää, että vaaleita ja ruskeita on täällä laidasta laitaan ja miljoonaa sävyä löytyy, mutta se oma väri selviää vasta, kun kasvattaa riittävän pitkästi omaa väriä. 

Vierailija
53/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytin ihan kauheasti rahaa hiusteni vaalentamiseen (olen lapsena ollut ihan valkohiuksinen, mutta teininä alkaneen värjäysrumban jälkeen oli vähän hukassa, minkä värinen se oma tukka edes nyt on), kunnes ihana kampaajani laittoi mulle loistavan liukuvärin. Oman hiuksen sävyistä pitkästi tyveen (sävyä ash blonde / dirty blonde) ja vaalennettua jätettiin hieman latvoihin. Nyt kasvanut pitkästi yli vuoden ilman yhtäkään värjäyskertaa ja aivan loistavassa kunnossa..! Kesällä näytti ihanalta, kun aurinko raidoitti hiuksia, talvella taas on kiva, kun luonnostaan vähän tummenee väri auringon puutteessa. Eikä muuten ole enää yhtä liru kuin silloin joskus. 

Mutta vastaus otsikkoon: minusta ei paha ollenkaan. Yleensä sävy myös pukee hyvin montaa kalpeaa suomalaista (vrt. esim. tumman ruskeat hiusvärit tai hyvin, hyvin vaaleat sävyt kalventavat entisestään). 

Vierailija
54/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuten jonkun linkin siihen, mikä se maantienvärinen on? Kaikki siitä puhuvat, mutta luulen, että ihmisillä on eri käsitys ko. väristä.

Vierailija
55/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma luonnollinen värini ei ainakaan ole hiirenharmaa, vaikka eräät väittävät että kaikilla suomalaisilla on. Taitaa olla näillä sanojilla itsellään, yrittävät laajentaa sen muihin, jottei olisi niin paha mieli siitä omasta hiirenharmaasta tukastaan.

Vierailija
56/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantienharmaat hiukset ovat todella klassisen ja arvokkaan näköiset! Ei tosiaan mitenkään "näyttävä" hiusväri mutta jos haluaa lisää väriä olemukseensa niin kannattaa panostaa enemminkin oikeanlaiseen meikkiin, koruihin yms.

Vierailija
57/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:21"]

Naisella siis? Ja vielä ohut. Itse en viitsi enää värjätä kuivan, ärtyvän päänahan vuoksi ja säästää siinä rahaakin. Tuli vain mieleen, olenko nyt sitten kamalan vastenmielinen hiiritukassani?

[/quote]Huolestuttaako tämä asia oikeasti sinua ap? Kuinka paljon käytät aikaasi tällaisten asioiden miettimiseen?

Vierailija
58/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
59/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 16:19"]Minun käsittääkseni maantienvärinen tukka on englanniksi ash brown. Minulla ainakin on tuollainen, ja olen sitä aina maantienvärisenä pitänyt.
[/quote]

Suomalaisilla se kyllä on yleensä ash blonde / dirty blonde, vaikka yleensä blondeiksi luetaan täällä vain ihan platinaksi vaalentaneet niin väritaulukolla "maantienharmaa" on yleensä vielä tummanvaalea sävy 7.

Vierailija
60/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on dark ash blonde tai medium ash blonde, eli tummanvaalea tuhka tai keskivaalea tuhka eikä mitään maantienvärinen!