onko se maantien värinen tukka nyt ihan kamala?
Naisella siis? Ja vielä ohut. Itse en viitsi enää värjätä kuivan, ärtyvän päänahan vuoksi ja säästää siinä rahaakin. Tuli vain mieleen, olenko nyt sitten kamalan vastenmielinen hiiritukassani?
Kommentit (88)
Ei ole! Mulla on mös oma maantienharmaa monien vuosien värjäyksien jälkeen, ja pakko sanoa että kyllä tämä oma väri vaan on parhaiten sopiva ihoni ja silmieni väriin. Hassuinta oli, että viimeisen vuoden minkä värjäsin, pyysin kampaajalta aina sellaista tummanvaaleaa kylmää ja luonnollista värisävyä (enkä koskaan juuri sellaista saanut), kunnes tajusin että oma värini on juuri sellainen minkä saadakseni olen maksanut kampaajalle pitkän pennin. Siitä oli vaan niin pitkä aika kun viimeksi oman värini näin, että pääsi unohtumaan.
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:32"]
Ainakin se on kamalan tylsä.
[/quote]
Siis katsojan mielestä vai omasta mieletä?
Mä olen aina ihmetellyt mikä se maantien värinen nyt on. Itelle tulee mieleen nimenomaan harmaa, sellainen kuin nyt asfalttinen maantie on, enkä ikinä ole nähnyt tällaista harmaata lapsen hiuksissa (eli ennen värjäyksiä). Ja kuitenkin se kuulostaa olevan joku suomalaisten perushiusväri, oon aivan ulalla kyllä tästä...
En oo vielä maantienväristä tukkaa nähnyt kenelläkään, enkä tukanväristä maantietä. Usein kun puhutaan maantienharmaasta, ja sen miellän tarkoittavan asvaltoitua tietä. Alkuperä taitaa kuitenkin olla hiekkapäällysteisten teiden värissä, ja se on eri vivahteinen ruskea. Mitä kamalaa ruskeassa tukassa on?
Nuorentaa vuosilla. Minusta se on kaunis väri. Omat hiukseni hehkuu auringossa :D
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:35"]
On se kauhea ja kaiken lisäksi se vanhentaa 10v.
[/quote]
Parturi-kampaaja vai joku muu vamma?
No paras paikka kysyä asiaa on av.. Mitä jos miettisit hetken omalla päälläsi asiaa että tykkäätkö vai et etkä olisi tuollainen narusta vedettävä pässi?
Niin, siis mitä tuolla tarkoitetaan? Vaaleanruskeaa? Eihän siinä ole mitään muuta "vikaa", kuin että taitaa olla yleisin hiustenväri Suomessa.
No mun tukka on nyt ainakin maantienvärinen, samanlainen kuin meidän kylällä. Himmeää tummanruskeanharmahtavaa savea.
Ei se naisesta yhtään sen rumempaa tee. Kaunis on kaunis, vaikka olisi vaaleanruskeat hiukset.
Ei ole. Makuja on monia ja minusta "maantienharmaa" on kauniimpi kuin blondit värit. Minusta nimittäin ne ovat tylsiä :)
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:04"]Ei se naisesta yhtään sen rumempaa tee. Kaunis on kaunis, vaikka olisi vaaleanruskeat hiukset.
[/quote]
Hakee vaikka googlesta "light brown hair" kuvahaulla, niin tulee tulokseksi aika monta kuumaa julkkisnaista.
Se on kyllä hassua, että kun itselläni oli teiniangstin aikoihin tuollainen, niin se tuntui aivan hirveän rumalta ja tylsältä. Olin todella iloinen, kun huomasin sen tummuvan luonnostaan yhä tummemmaksi. Nyt on pojallani tuo maantiensävy, ja hänelle se sopii erinomaisesti. Luulenpa tässä nyt olevan vain kyse siitä, että tuo väri on yleisyytensä takia hyljeksitty täällä Suomessa. Maailmalla sitä enemmänkin ihaillaan. Jos tukka on puhdas ja nätisti laitettu, niin värillä ei ole niin väliä. Ollaan iloisia hiuksistamme, kaikillahan ei ole tukkaa lainkaan (ja silti voivat näyttää hyviltä hekin).
[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:34"]
Mä olen aina ihmetellyt mikä se maantien värinen nyt on. Itelle tulee mieleen nimenomaan harmaa, sellainen kuin nyt asfalttinen maantie on, enkä ikinä ole nähnyt tällaista harmaata lapsen hiuksissa (eli ennen värjäyksiä). Ja kuitenkin se kuulostaa olevan joku suomalaisten perushiusväri, oon aivan ulalla kyllä tästä...
[/quote]
Mulla on maantienvärinen tukka. Siis sellaisen pölyisen hiekkatien. Harmahtavan ruskehtava. Olennaista hiiritukalle on se ettei se ole kunnolla vaalea eikä tumma, ja lisäksi ettei siinä ole mitään kivaa esim. kultaista sävyä vaan se on harmahtava sävyltään.
Mulla on kanssa "maantienharmaat" hiukset. Paksut ovat, mutta väriltään lähes värittömät. :D Eikä haittaa ollenkaan. Vietän n. puolet vuodesta Välimeren rannassa ja siellä eksoottista vaaleuttani ihastellaan kovin.