Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko se maantien värinen tukka nyt ihan kamala?

Vierailija
19.01.2015 |

Naisella siis? Ja vielä ohut. Itse en viitsi enää värjätä kuivan, ärtyvän päänahan vuoksi ja säästää siinä rahaakin. Tuli vain mieleen, olenko nyt sitten kamalan vastenmielinen hiiritukassani?

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.google.fi/search?q=blonde+hair&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=V_a8VNTPH-PjywOniYKoDA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1024&bih=664#tbm=isch&q=dark+blonde+hair

Tarkoitatteko tällaista? Itselläni oli ennen överivaalennus ja päätin sitten, että nyt kasvatan oman värin. En ole 1.5vuoteen värjännyt hiuksia ja oma väri on tullu ihanasti takaisin. Juuri sellainen vaaleanruskea. Välillä pesen hiukset sävyttävillä shampoilla ja hoitoaineilla, taittaa mahdollista keltaisuutta ja jos haluan kylmemmän sävyn. Hiukset kiiltää ja olen tosi tyytyväinen, että olen päässyt värjäyskierteestä! Ja lehtiä selatessa olen huomannut että luonnolliset hiukset on aika in nyt! :)

Vierailija
22/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 14:27"]https://www.google.fi/search?q=blonde+hair&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=V_a8VNTPH-PjywOniYKoDA&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1024&bih=664#tbm=isch&q=dark+blonde+hair

Tarkoitatteko tällaista? Itselläni oli ennen överivaalennus ja päätin sitten, että nyt kasvatan oman värin. En ole 1.5vuoteen värjännyt hiuksia ja oma väri on tullu ihanasti takaisin. Juuri sellainen vaaleanruskea. Välillä pesen hiukset sävyttävillä shampoilla ja hoitoaineilla, taittaa mahdollista keltaisuutta ja jos haluan kylmemmän sävyn. Hiukset kiiltää ja olen tosi tyytyväinen, että olen päässyt värjäyskierteestä! Ja lehtiä selatessa olen huomannut että luonnolliset hiukset on aika in nyt! :)
[/quote]

On noi esim. aika kamalan näkösiä naisia noi Natalie Portman, Lauren Conrad ja Julianne Hough, etc. kun on tuollainen "maantienvärinen" tukka....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä niin mielelläni ottaisin maantienväriset hiukset, mulla on tällaset kullertavat, lämpimät hiekanväriset hiukset, jotka ei ollenkaan sovi yksiin mun viileän ja kalpean ihonsävyn kanssa :(

Vierailija
24/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime aikoinahan maantienvärisiä tukkia on näkynyt paljon catwalkeilla. Itsekin olen lopettanut värjäyksen pari vuotta sitten, enkä ole aikeissa ihan heti aloittaa uudestaan. Ehkä joskus taas. 

Vierailija
25/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkuveljellä on varmaan aika lähellä maantienharmaata olevat hiukset. Sellaset ruskehtavan pölyisen väriset. Hiukset on sen verran lyhyet, että niissä ei ole mitään sävyeroja näkyvissä, lisäksi ne ovat karheat, kurittomat kiharat. Jos ne olisivat mustat, hiukset olisi varmaan sen näköiset kuin Harry Potterilla kuvaillaan olevan kirjoissa.

Vierailija
26/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla luonnonkihara maantienvärinen johon kaipaan värjättyä tuntua, en varsinaista väriä. Onko Suomesta jotenkin vaikea löytää tuhkan sävyisiä hiusmaskeja tai sävytteitä, tuntuu että kaupan tarjonta on kovin kultaista/punaista?Haluaisin siis kosteutusta ja tuhkan/harmaan korostusta, ei kestoväriä ja värjäyskierrettä.

Vierailija
27/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on nyt vuosien värjäyksen jälkeen oman värinen tukka. Tämä on tällainen hopean/tuhkaisen tummahko ruskea. Todella jännä tuhkainen välke, kuin hiusten seassa olisi jotain hopearihmaa. Odotan innolla sitä kun saan nähdä millainen tämä väri on pitkissä hiuksissa sitten joskus. Näyttää lupaavalta. Nyt hiukset ovat noin hartiamitassa.

Vierailija
28/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:07"]

Minulla luonnonkihara maantienvärinen johon kaipaan värjättyä tuntua, en varsinaista väriä. Onko Suomesta jotenkin vaikea löytää tuhkan sävyisiä hiusmaskeja tai sävytteitä, tuntuu että kaupan tarjonta on kovin kultaista/punaista?Haluaisin siis kosteutusta ja tuhkan/harmaan korostusta, ei kestoväriä ja värjäyskierrettä.

[/quote]

koita väritöntä hennaa?

Vierailija
29/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI TOI ON MAANTIENHARMAA? oon aina aatellu et se on tummempi ikäänkuin ruskea mut siinä ei oo ruskean sävyä vaan semmonen kylmä tumman harmaa... mulla on just sellane ja tekisin mitä vaa et olis tollanen vivahteikas vaaleanruskea ! Siis maantienharmaaksi luulin about tätä https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f2/99/2e/f2992e056f4209ece96280741db682e3.jpg

Vierailija
30/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muistuttaa eniten omaa väriäni: https://www.pinterest.com/pin/504473595730289749/ . Olen haaveillut punaisista hiuksista, mutta maantienvärinen taitaa sopia parhaiten. :)

Vierailija
31/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:07"]

[/quote]

Tints of nature -sarjasta löysin omiin hiuksiini sopivan viileän sävyn, light ash blonde. Myydään nettikaupoissa, ainakin mylook.fi:ssä

http://www.thecrueltyfreeshop.co.nz/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/i/tints_of_nature_chart.jpg

Vierailija
32/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:18"]

Tämä muistuttaa eniten omaa väriäni: https://www.pinterest.com/pin/504473595730289749/ . Olen haaveillut punaisista hiuksista, mutta maantienvärinen taitaa sopia parhaiten. :)

[/quote]

ei tuo ole maantienväristä nähnytkään. Tuo on selkeästi kuitenkin vaalea, vaikkakin tuhkainen sellainen. Maantienvärinen on sellainen epämääräinen, ei vaalea eikä tumma.

Vierailija
33/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanon aina, että mulla on hiekan väriset hiukset. Mä tykkään. Teininä vihasin tukkaani ihan kunnolla, mutta aikuisena sitten tajusin, että se sopii mulle parhaiten. Iho näyttää raikkaalta. Musta suomalaista hiuslaatua ja sitä yleisintä väriä parjataan ihan turhaan. Kauniit hiuksethan meillä on. Hyvin hoidettuna silkkisen pehmeät ja tosi kiiltävät. :) Joskus olen laittanut vielä harmaata suoraväriäkin tuohon saadakseni siihen vielä lisää kylmyyttä ja sellaista hopeaisuutta. :D

Vierailija
34/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:13"]

AI TOI ON MAANTIENHARMAA? oon aina aatellu et se on tummempi ikäänkuin ruskea mut siinä ei oo ruskean sävyä vaan semmonen kylmä tumman harmaa... mulla on just sellane ja tekisin mitä vaa et olis tollanen vivahteikas vaaleanruskea ! Siis maantienharmaaksi luulin about tätä https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/f2/99/2e/f2992e056f4209ece96280741db682e3.jpg

[/quote]

Tää on mun mielestä tumma maantienharmaa. Noi muut ei edes ole, vaan lämpimämmän sävyisiä tummanblondeja. 

Mulla on muuten saman väriset hiukset kuin tuossa linkittämässäsi kuvassa, olisiko jollain jotain ideoita mitä tehdä sille? Vaaleaa raitaa? En haluaisi värjäyskierteeseen.

Vierailija
35/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihe menee samaan sarjaan alapääkarvoituksen kanssa, eli muut saavat tehdä omien karvojensa kanssa mitä haluavat, mutta minä tykkään värjäyttää hiukseni. :) Kävin viime viikolla viimeksi kampaajalla ottamassa uuden pirteän ilmeen ja olen tyytyväinen tulokseen. Maantien väriset hiukset harmailla jouhilla ei ole se juttu, jota haluan peilistä katsoa, muiden hiusväri on ihan se ja sama.

Vierailija
36/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 13:34"]

Mä olen aina ihmetellyt mikä se maantien värinen nyt on. Itelle tulee mieleen nimenomaan harmaa, sellainen kuin nyt asfalttinen maantie on, enkä ikinä ole nähnyt tällaista harmaata lapsen hiuksissa (eli ennen värjäyksiä). Ja kuitenkin se kuulostaa olevan joku suomalaisten perushiusväri, oon aivan ulalla kyllä tästä...

[/quote]

Pienillä lapsilla harvemmin maantienväristä tukkaa onkaan. Pellavapäiden hiukset monesti tummuvat iän myöntä maantienvärisiksi. :)

Vierailija
37/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2.

Vierailija
38/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 15:13"]

[/quote]

Tää on mun mielestä tumma maantienharmaa. Noi muut ei edes ole, vaan lämpimämmän sävyisiä tummanblondeja. 

Mulla on muuten saman väriset hiukset kuin tuossa linkittämässäsi kuvassa, olisiko jollain jotain ideoita mitä tehdä sille? Vaaleaa raitaa? En haluaisi värjäyskierteeseen.

[/quote]

Mulla myös tuonväriset, ja tuo on minustakin se kunnon maantienharmaa, kylmänsävyinen ei vaalea eikä tumma. 

Joillekin sopii ne raidat, itselleni ei oikein, mulle sopii vain omanväriset tai tummemmaat. Kaikki vaalentaminen, raidatkin, tekee jotenkin oudon valjun näköiseksi. Tällä hetkellä on mahonginruskeat hiukset mistä tykkään. Ihan kunnon tummanruskeakin sopii hyvin. Mutta toisille tosiaan sopii ehkä blondit paremmin, riippuu ihonväristäkin. Minulla on sellainen suht tumma oliivibeige iho ja vihreät silmät, ja tuo ihonväri varsinkin näyttää vaalean tukan kanssa tosi oudolta.

Vierailija
39/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käsittääkseni maantienvärinen tukka on englanniksi ash brown. Minulla ainakin on tuollainen, ja olen sitä aina maantienvärisenä pitänyt.

Vierailija
40/88 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiesävyillä tarkoitetaan kai yleensä niitä kylmänsävyisiä saven ja hiekanvärin sekoituksia, joita värjätään mielellään lämpimän ruskeilla ym. sävyillä ja vaalennetaan raidoilla. Tämä on virhe ja saa olemuksen näyttämään ristiriitaiselta.

Suomalaisten olemuksen hienostuneisuuden puute johtuu osittain siitä, että he värjäävät hiuksiaan. Olemuksesta voi saada skarpimman esimerkiksi siistillä meikillä. Hiustenvärjäystä ei voi suositella.