Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pieraisi (vahingossa!) vastottain edesmenneen isäni haudalla

Vierailija
06.11.2021 |

Kävimme aamulla haudoilla, ja minulle kaikkein tärkeintä ja akuuteinta oli sytyttää kynttilä kesällä haudatun isäni haudalle.

Ajoitus miehen ilmavaivoille ei olisi voinut olla surkeampi, koska kun sytytin hautakynttilää ja valutin muutamia kyyneleitä, mies päästi pierun.

Siinä hautakiven äärellä.

Se oli vahinko, ymmärrän, mutta siinä herkässä hetkessä loukkaannuin. Pahoitin oikeasti mieleni. Kivahdin vähän, eikä mies pahoitellut vaan sanoi pierujen olevan ”aivan luonnollinen asia”.

Olen nyt hieman rauhoittuneena tietoinen, ettei pierua tarvitse pyytää edes anteeksi, mutta olisin silti kaivannut siinä hetkessä empatiaa.

Olen kuitenkin valitettavasti hieman pitkävihaista sorttia. Sanokaa, että on ihan perusteltua olla loukkaantunut - jos ei itse pierusta, niin siitä, että mies suhtautui jotenkin periaatteellisesti, eikä asettunut asemaani ollenkaan.

(Ja en jätä miestä tämän takia. Kiitos muista ajatuksista.)

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen, kun miehesi ei päästänyt sitä viimeistä pierua.

Vierailija
22/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

unohda koko juttu. kirjoitti:

Jos sinä tiedät, että miehesi pieraisi vahingossa, niin tiedät myös, että hän ei olisi mitenkään pystynyt estämään tuota. Jos tekee jotain vahingossa, ei sille vaan voi mitään.

Oma sukulaiseni oli käymässä sukuhaudalla kanssamme. Hän kaatoi vahingossa hautakiven. Siis nojautui kiven takaa asettelemaan kukkasia paremmin ja kivi kaatui. Ei tuostakaan kukaan hänelle suuttunut. Se oli vahinko. 

Kuten sanoin, pierusta en odota anteeksipyyntöä. Olisin kuitenkin toivonut edes jonkinlaista empatiaa, koska mies tietää, että minulla on isää kova ikävä, ja isän haudalla käyminen on minulle harrasta ja tärkeää.

Piereskely ei sovi tilanteeseen, ja se harmitti, ja harmitukseen olisin toivonut ymmärrystä.

Ap

Yritti tehdä tilanteesta koomisen. Se on sitä oikeaa empatiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa mullakin näin  pienet ongelmat. 

Vierailija
24/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinä tiedät, että miehesi pieraisi vahingossa, niin tiedät myös, että hän ei olisi mitenkään pystynyt estämään tuota. Jos tekee jotain vahingossa, ei sille vaan voi mitään.

Oma sukulaiseni oli käymässä sukuhaudalla kanssamme. Hän kaatoi vahingossa hautakiven. Siis nojautui kiven takaa asettelemaan kukkasia paremmin ja kivi kaatui. Ei tuostakaan kukaan hänelle suuttunut. Se oli vahinko. 

Kuten sanoin, pierusta en odota anteeksipyyntöä. Olisin kuitenkin toivonut edes jonkinlaista empatiaa, koska mies tietää, että minulla on isää kova ikävä, ja isän haudalla käyminen on minulle harrasta ja tärkeää.

Piereskely ei sovi tilanteeseen, ja se harmitti, ja harmitukseen olisin toivonut ymmärrystä.

Ap

Niin, mutta ehkä miestäkin nolotti tilanne, eikä hän siinä osannut sen kummemmin anteeksipyydellä tai pahoitella tilannetta. 

Vierailija
25/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuollaan, jos kuollaan vastoittain?

Ihan sama missä noin kävisi, mutta en katsosi miestä, joka ei pysty pidättelemään kaasujaan,

Tarkoitin ”ihan vasta, vastikään”. Saatoin käyttää sanaa väärin.

Luulen, että oli jotenkin ajatuksissaan ja rento. Perustelen asian mielessäni jotenkin niin, että miestä kohtaan olisi tänäänkin lämpimät tunteet.

Ap

Toi vastottain on murresana ja nopealla googlauksella käytössä Lieksan seudulla. Pliis, älkää käyttäkö noita omituisia murresanojanne palstalla jossa keskustelee koko Suomesta ihmisiä. Ei oikein aina ymmärrä aloituksia, kun on omituisia sanoja niissä ja huomattavia kirjoitusvirheitä.

Olisit voinut kirjoittaa "mies pieraisi aamulla edesmenneen isäni haudalla", jos kerta piti tehdä näin mitättömästä asiasta aloitus.

Eri vastaaja

Vierailija
26/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla naispuolisella on hankalia vatsapäiviä ja saattaisin itse pieraista kenen tahansa läheisen haudalla, jos tarve vaatii. Ääntä pääsee jos pääsee. Ei sille aina oikein mitään voi. Tietysti sitä yrittää pieraista ilman että pitää kauheaa ääntä. Ymmärrän kyllä että pieru tuntu äkkiseltään haisevalta vastalauseelta äskettäin kuollutta kohtaan tai kummalliselta reaktiolta kun puoliso vieressä tarvitsee sympatiaa. Älä jää silti enää tapausta märehtimään. Anna anteeksi ja katso asioita eteenpäin.

N46

Vierailija
27/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sä ymmärrystä tulit hakemaan, niin tulit väärään paikkaan 😂

Vierailija
28/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoliko isäsi pierun pidättelyyn?

Vierailija
29/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista paska (koska pieru)

Vierailija
30/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos sä ymmärrystä tulit hakemaan, niin tulit väärään paikkaan 😂

Yläpeukku!

Ap

Vierailija
31/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä on vastottain piereminen?

Vastatuuleen?

Vierailija
32/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fredi tiesi, mutta on kuollut.

Vierailija
33/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko suuttunut, jos olisi aivastanut? Yhtä luonnollinen juttu.

En olisi.

Ap

Miksi? Mikä tekee aivastuksesta hyväksyttävän asian, mutta pierusta ei?

Piereskelisitkö sinä kuuluvasti hautausmaalla?

Ap

Riippuu yleisöstä. Jos kuulijoina on vain vakioasukkaat, kyllä.

/eri

Vierailija
34/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yritti keventää tunnelmaa?

Tarkoitus oli hyvä.

Vierailija
35/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kirjoittama provohan tämä nyt tietysti on.

Vierailija
36/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat elähtäneeseen ikään päässeeltä tantalta ja isäsi oli todennäköisesti vanha kurppa, joka päästi kylmän pierun. Nyt ukkosi päästi lämmintä kaasua, joten tasapaino universumissa on kohdallaan. Milloin olette viimeksi yhtyneet? Taitaa olla jo parisen vuotta ainakin.

Tämä on kyllä törkein kommentti, minkä olen koskaan saanut, mutta ei se mitään.

Ap

Vierailija
37/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisitko suuttunut, jos olisi aivastanut? Yhtä luonnollinen juttu.

En olisi.

Ap

Miksi? Mikä tekee aivastuksesta hyväksyttävän asian, mutta pierusta ei?

Piereskelisitkö sinä kuuluvasti hautausmaalla?

Ap

Aivastelisitko sinä kuuluvasti hautausmaalla?

Miksi yläpäästä tuleva kaasu on ok mutta toisesta päästä ei?

Vierailija
38/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastatuuleen?

Ei ole yhtä haasteellista kuin pissiminen vastatuuleen .

Vierailija
39/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat elähtäneeseen ikään päässeeltä tantalta ja isäsi oli todennäköisesti vanha kurppa, joka päästi kylmän pierun. Nyt ukkosi päästi lämmintä kaasua, joten tasapaino universumissa on kohdallaan. Milloin olette viimeksi yhtyneet? Taitaa olla jo parisen vuotta ainakin.

Tämä on kyllä törkein kommentti, minkä olen koskaan saanut, mutta ei se mitään.

Ap

Aloituksesi on provo ja täyttä paskaa (:D), joten ihan aiheesta saat myös vähemmän imartelevia kommentteja.

Vierailija
40/59 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yhdemmäistä käytöstä

T. Mäkkärin kassa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi