Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täytyykö tässä näännyttää itsensä että saa pömppömahansa pois

Vierailija
19.01.2015 |

Otsikko karrikoitu huom.

Olen 160cm pitkä. Painoa on ollut välillä 50-54kg, eli normaalipainossa mennään. 
Ruumiinrakenteeni on suoraansanottuna melko karsea, V-malli. Lantiota ja persettä mulla ei juurikaan ole, ainakaan niin että takaapäin erottaisi 10-vuotiaan pojan kropasta.

Mulla on aivan järkyttävä maha, eikä se siis ole mitään turvotusta. 
En kehtaa pitää mitään ihonmyötäistä tai edes S-koon yläosia, kun maha puskee läpi ja näyttää että olisin puolessa välissä raskautta. Tätä ollut jo parisen vuotta.

Tarkkailen hiilareita enkä noin muutenkaan haluaisi laihtua enempää, ettei mene alipainoksi ja siinäkin riskinä että rintani, ainoa asia vartalossani johon olen tyytyväinen, häviävät.

Kuulemma kun paikallista laihdutusta ei ole ja se liikuntakin on vain 10% koko painonhallinnasta, niin mitä tässä oikein voi edes enää tehdä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla juuri sama vartalonmalli kuin sinulla ap! Ja sain pömpön pois. Kokonaan. (olen nyt 170cm ja 57kg) kolmella "kikalla".

1. Treenaa vatsalihakset tiukaksi.(ERITYISESTI SYVÄT VATSALIHAKSET)
2. Jätä hiilarit minimiin, paljon kasviksia ja vettä.
3. Aerobinen liikunta ainakin 2-3 krt viikossa. (esim. 30min.juoksulenkki jokatoinen päivä)

Vierailija
22/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista ettei sulla ole diastasis recti eli suorien vatsalihasten erkauma. Ae on melko tavallinen vaiva raskauden jälkeen. Siitä tulee pömppömaha vaikka ylipainoa ei olisi, ja sitä ei SAA hoitaa tavallisilla vatsalihasliikkeillä, koska se vain pahentaa tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävisi pömppö kun olin kuukauden 2pvä/vko pelkällä ananaksella.

Vierailija
24/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä kehonkuva. Se on vikana.
Mene vaikka fysioon tai personaltrainerille ja kysy miltä kehosi näyttää.

Olen sinua 20 kiloa painavampi. En niinkään herkuttele tai juo eikä kroppa kovin paha ole. ;)
Lapsen saamisesta on vielä vähän kiloja joita karistan, itse olen liikun reippaasti niin kympin pudotuksesta saan lihakset taas pomppii.

Olet hoikka koska et syö, sinulla on huono kunto ja naiseksi joka juo +10 annosta alkoholia kerrasta sinulla on alkoholiongelmakin. Elintapoja muuttamalla terveellisemmiksi tekisit itsellesi palveluksen.

Vierailija
25/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteet väitteeelle, että sokeri aiheuttaa pömppömahaa?

Vierailija
26/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästihän tuo on vain perinteinen kaljamaha. Jopa 48 olutta kuussa on aivan hirvittävä määrä, ja ei ihmekään jos kasvattaa mahan. 

Vierailija
27/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ehta kaljamaha!

Vierailija
28/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 07:47"]

Lähteet väitteeelle, että sokeri aiheuttaa pömppömahaa?

[/quote]

Turha laittaa, et ymmärtäisi kuitenkaan :) Jo tuo kysymyksesi osoitti tietämättömyytesi.

Vierailija
29/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se mahaläski yleensä kertoo aineenvaihdunnan häiriöstä, huonosta hiilarien siedosta. Kappas on mulla ainoa mikä auttaa, ja siinä pitää olla tosi tiukka. Esim. lomalla kun erehdys syömään mitä sattuu, niin maha paisuu välittömästi - ja nimenomaan läskistä, ei turvotuksesta. Mulla on pco mikä tätä edesauttaa vielä. 

Vierailija
30/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jäätävä pömppö, nyt ylipainoakin reilut 10 kiloa. En käytä edes alkoholia mutta sokeria eri muodoissa. Pelkään, että diabetes alkaa olla uhkana.

Vierailija
31/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 10:37"]

Minulla on jäätävä pömppö, nyt ylipainoakin reilut 10 kiloa. En käytä edes alkoholia mutta sokeria eri muodoissa. Pelkään, että diabetes alkaa olla uhkana.

[/quote]

Aiotko tehdä asialle jotain?

Vierailija
32/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa vetelee viimeisiään ja pömppis tullut siitä?

Vierailija
33/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mä niin ymmärrän sua! Mulla suunnilleen sama ongelma, oon 170 cm ja 60 kg, ja kaikki sanoo mua hoikaksi. Joo, muualta mutta ei mahasta. Inhottava, ällöttäv läskimaha ja varsinkin tuo alamaha raskausarpineen on kuin painajaisunesta.

Mulle ei oo tepsinyt mikään, ei mikään :(. Sokeria en oo syönyt koskaan paljon ja nyt kahteen vuoteen en ollenkaan, paitsi muutaman palan tummaa suklaata viikossa. Karpannut olen vuoden ja se on vähän auttanut, turvotus on lähtenyt ja muutama sentti vyötäröstä, mutta kun pitäs lähteä ainakin 10 ja nimenomaan alamahasta. Liikun päivittäin: kaksi kertaa viikossa salilla (pt:n tekemä ohjelma on), kerran viikossa pilates, kaksi kertaa jooga. Lisäksi pitkiä kävelylenkkejä, joskus sauvojen kanssa, hiihtoa, lumikenkäilyä, vesijuoksua, pyöräilyä. Päivittäin 2 tuntia liikuntaa. Lisäksi teen vielä vatsalihasliikkeitä päivittäin ja lihakset mulla onkin hyvässä kunnossa. Alkoholia en käytä ollenkaan ja vettä juon päivittäin 2-2,5 l.

Jos oikein tiukasti ketokarppaan muutaman viikon, maha hiukan pienenee, mutta samalla lähtee tissit ja alan muutenkin näyttää liian laihalta. Ei taitais apua olla kuin kirurgin veitsestä. Byäääää!

Vierailija
34/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä, ap syöt päivittäin? Pömppö voi johtua myös aliravitsemuksesta. Ravintoköyhä ruoka yhdistettynä alkoholin juomiseen on vaarallista. Luusto ja lihaksisto kärsii, vatsa ei toimi kunnolla.

Vierailija
35/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet omenalihava. Omenalihavilla rasva kertyy mahaan, rintoihin, olkavarsiin ja kaulakin katoaa, kun turpoaa tarpeeksi. Ei sun auta kuin laihduttaa, rintasi pienenevät, mutta näyttäväthän ne yhä suurilta sittenkin kun se järkky maha on poissa.

Vierailija
36/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene intersportiin ja osta hyvät juoksulenkkarit, sielä on laite millä saa selville juuri sinulle sopivat juoksukengät. Osta kännyyn kuulokkeet ja lataa hyvää treenimusaa ja sitten lenkille. Juoksu on koukuttavaa kun huomaa nopeasti tuloksia sekä kropassa että jaksamisessa ja voit suorittaa just sillon kun itsellesi sopii.

Vierailija
37/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se vatsa pienenee kyllä kun rupeat treenaamaan vatsalihaksiasi eli salille mars. Ei tarvi laihduttaa.

Vierailija
38/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin myös, että hiilarit pois. Itselläni karppaus ensimmäiseksi kaventaa juuri vyötäröä, paljon ennen kuin näkyy edes vaa'alla. Paras olo on kun ei syö viljoja eikä perunaa, ei turvota jne. Itselläni myös PCO niinkuin jollakulla muullakin tässä ketjussa oli, ja karppaus on esim. ainoa konsti saada kuukautiseni pysymään säännöllisinä! Kun repsuu virallisterveellisen puolelle niin johan muuttuu homma täysin epäsäännölliseksi.

Vierailija
39/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/41 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme