Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risteily varattu ja ero tuli. Mites nyt?

Vierailija
18.01.2015 |

Seurustelukaveri suuttui ja heittäytyi vittumaiseksi. Hän maksoi matkan kokonaisuudessaan, ja minä maksoin myöhemmin oman osuuteni hänen tililleen. Nytpä hän ei suostu hoitamaan tätä asiaa kanssani. Ehdotin että olisin lunastanut hänenkin lippunsa, tai hän vastaavasti minun. Matkaa kun ei pysty enää kuulemma perumaan. Mies suunnittelee ottavansa jonkun kaverinsa minun tilalleni. Sehän on ihan ok, MIKÄLI mies lunastaa rahani takaisin. En kai mä nyt kustanna sen kaverille ilmaista matkaa. Mies ei suostu antamaan varausnumeroa minulle. 

Voiko noin ihan oikeasti tehdä? Täyttääkö tuo varkauden tunnusmerkit? Mä nimittäin aion nostaa tästä metelin. Kaikenlisäksi tämä ex on poliisi, joten luulisi ukon olevan hieman varovaisempi kostaessaan. Teen siitä rikosilmoituksen pian. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:49"]

No jos sun luonnekuvaus tyypistä on totta, niin eikö 80e ole elämäsi parhaiten käytetty summa jos sillä pääsee siitä psykosta eroon?

[/quote]

Ap:lla tais lipsahtaa vähän liioittelun puolelle tai sitten on itse se tarinan psyko.

Vierailija
22/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:08"]9, ai milläkö? No onhan mulla tiliotteella näkyvissä tilisiirto ja siirron tarkoitus. 80 e maksettu sille äijälle.

ap
[/quote]

No joo... sillä todistat, että ihan itse olet rahaa siirtänyt miehen tilille etkä sitä, että rahat olisi sinulta varastettu. Ja kyllä. Niin siinä kävisi, että pihalle sinut kyttikseltä naurettaisiin. Mitään rikosta kun ei ole tapahtunut. Kyse on riita-asiasta, ei rikosasiasta. Poliisi ei hoida riita-asioita, vaan se hoitaa rikoksia. Käräjäoikeuden kautta hoidat riita-asian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi sama juttu, oli varattu risteily ja erottiin... päätettiin mennä laivalle kavereina ja pam, yhteen palattiin (ja sillä tiellä vieläkin). Mutta joo, onnea tilanteen selvittämiseen

Vierailija
24/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:08"]9, ai milläkö? No onhan mulla tiliotteella näkyvissä tilisiirto ja siirron tarkoitus. 80 e maksettu sille äijälle. ap [/quote] No joo... sillä todistat, että ihan itse olet rahaa siirtänyt miehen tilille etkä sitä, että rahat olisi sinulta varastettu. Ja kyllä. Niin siinä kävisi, että pihalle sinut kyttikseltä naurettaisiin. Mitään rikosta kun ei ole tapahtunut. Kyse on riita-asiasta, ei rikosasiasta. Poliisi ei hoida riita-asioita, vaan se hoitaa rikoksia. Käräjäoikeuden kautta hoidat riita-asian.

[/quote]

23! Aivan varmasti tuo täyttää petoksen tunnusmerkit. Ap ei ole huvikseen rahaa siirrellyt miehen tilille. Se on raha jolle pitää saada vastine. Mies siis varastaa rahat, jos ei anna ap:lle lippua. Sama asia, jos ostat vaikka huuto.netistä tuotteen, maksat rahat tilille, etkä saakkaan tavaraa. Kas, se on varkaus. Ihme logiikka sulla.

Ap, kyllä mies taipuu kun uhkaat poliisilla. Sillä ei ole varaa asettaa mainettaan kyseenalaiseksi. 

Vierailija
25/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 02:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:58"]

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:08"]9, ai milläkö? No onhan mulla tiliotteella näkyvissä tilisiirto ja siirron tarkoitus. 80 e maksettu sille äijälle. ap [/quote] No joo... sillä todistat, että ihan itse olet rahaa siirtänyt miehen tilille etkä sitä, että rahat olisi sinulta varastettu. Ja kyllä. Niin siinä kävisi, että pihalle sinut kyttikseltä naurettaisiin. Mitään rikosta kun ei ole tapahtunut. Kyse on riita-asiasta, ei rikosasiasta. Poliisi ei hoida riita-asioita, vaan se hoitaa rikoksia. Käräjäoikeuden kautta hoidat riita-asian.

[/quote]

23! Aivan varmasti tuo täyttää petoksen tunnusmerkit. Ap ei ole huvikseen rahaa siirrellyt miehen tilille. Se on raha jolle pitää saada vastine. Mies siis varastaa rahat, jos ei anna ap:lle lippua. Sama asia, jos ostat vaikka huuto.netistä tuotteen, maksat rahat tilille, etkä saakkaan tavaraa. Kas, se on varkaus. Ihme logiikka sulla.

Ap, kyllä mies taipuu kun uhkaat poliisilla. Sillä ei ole varaa asettaa mainettaan kyseenalaiseksi. 
[/quote]

Usko nyt. Tässä ap.n kuvaamassa tapauksessa on kyse riita-asiasta. Ja jos ap:n ex on poliisi niin tasan tarkkaan sen tietää hänkin. Täysin sopimusoikeudellisesta asiasta on tässä kyse. Tällaista logiikkaa nyt vaan sattuu Suomessa käyttämään.

Vierailija
26/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 02:16"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 02:08"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:58"]

[/quote]

[/quote]

Usko nyt. Tässä ap.n kuvaamassa tapauksessa on kyse riita-asiasta. Ja jos ap:n ex on poliisi niin tasan tarkkaan sen tietää hänkin. Täysin sopimusoikeudellisesta asiasta on tässä kyse. Tällaista logiikkaa nyt vaan sattuu Suomessa käyttämään.
[/quote]
Siis oikeuslaitos Suomessa käyttää tällaista logiikkaa.

Vierailija
27/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:58"][quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:08"]9, ai milläkö? No onhan mulla tiliotteella näkyvissä tilisiirto ja siirron tarkoitus. 80 e maksettu sille äijälle.

ap
[/quote]

No joo... sillä todistat, että ihan itse olet rahaa siirtänyt miehen tilille etkä sitä, että rahat olisi sinulta varastettu. Ja kyllä. Niin siinä kävisi, että pihalle sinut kyttikseltä naurettaisiin. Mitään rikosta kun ei ole tapahtunut. Kyse on riita-asiasta, ei rikosasiasta. Poliisi ei hoida riita-asioita, vaan se hoitaa rikoksia. Käräjäoikeuden kautta hoidat riita-asian.
[/quote]
Ihan selkeä petos jos velottaa lipusta jota ei anna.

Vierailija
28/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Joskus vaan tulee takkiin ja sillä sipuli. En jaksaisi tuollaisen takia hermojani menettää. 

Vierailija
29/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:36"]

Kysy Viikkarilta ja kerro tänne vastaus, muakin kiinnostaa. Ymmärtääkseni kuitenkin sut on ilmoitettu sinne lähtijäksi, joten ei se mies voi raahata sinne satamaan vaan kaveriaan ja ilmoittaa, että "Lissu ei tullut vaan tulikin Pekka".

[/quote]

Itse asiassa voi. Ainakin Siljalla voi kaikkia varauksen henkilöitä muuttaa vielä siinä vaiheessa, kun liput hakee terminaalista. Toki varaajan itse pitää olla paikalla (en tiedä onko se tässä tapauksessa mies, varmaankin).

Vierailija
30/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitat nyt vaan keplotella ne rahat ittelles jollain ilveellä ja sitten juokset ja kauas. Masentunut poliisi (jolla siis pääsy kaiken maailman asevarastoihin) ei ehkä ole parasta mahdollista seuraa kun kuitenkin joudutte viettämään melko suuren osan matkasta kaksin hytissä.

Vierailija
31/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehen nimikirjaimet AO?

Vierailija
32/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:36"]Kysy Viikkarilta ja kerro tänne vastaus, muakin kiinnostaa. Ymmärtääkseni kuitenkin sut on ilmoitettu sinne lähtijäksi, joten ei se mies voi raahata sinne satamaan vaan kaveriaan ja ilmoittaa, että "Lissu ei tullut vaan tulikin Pekka".
[/quote]

Itseasiassa voi. Varausnumeron haltija saa muuttaa varausta tai matkustajatietoja. Omakin kaverini ilmoitti ettei pääsekkään, joten soitin ja vaihdoin tilalle toisen kaverini.

Vierailija
33/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 01:01"]

Juu. Ei vastaa mies asiaan liittyen mitään, paitsi että mut kuulemma nauretaan ulos laitokselta. Haistattelua ja muuta epäasiallista settiä kyllä pukkaa. Ja niin masentunutkin nyt on, ettei sängystä ylös pääse kun nukuttaa vain koko ajan.. Ihan nutcase koko tyyppi. 

ap

[/quote]

No ei naureta. Pelkää vaan omasta puolestaan.

Vierailija
34/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole A.O. tämä mies. Mietin vaan että eikö tuollainen poliisi ole melkoinen riski ammatissaan? 

Ap

Vierailija
35/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
37/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 17:30"]Ap täällä. Sain mieheen vihdoin yhteyden. Hän on jäänyt saikulle töistään, kun on niin masentunut ettei voi kuin nukkua. Hän itki ja puhui synkällä äänellä kuinka kukaan ei ole mua rakastanut niin kuin hän, ja että hän joutuu olemaan varmasti koko loppuelämän yksin. Hmm.. ollaan tunnettu hädin tuskin kaksi kuukautta. Sanoin että voin lähteä risteilylle hänen kanssaan, mutta vain kaverina. Mies sanoi haluavansa lähteä kanssani, vaikka sanoo että siitä voi tulla vaikeaa.

Mitäköhän tästä nyt lopulta tulee. Näemme seuraavan kerran terminaalissa. Itse aion käydä syömässä ja oluella, käydä Tukholmassa ostoksilla jne. En aio nököttää sen miehen kanssa, varsinkin kun tiedän että hän on sellainen ettei ole kiinnostunut oikein mistään. Jos tilanne menee tukalaksi, aion kysyä mahdollisuutta vapaaseen hyttiin tai sitten torkun jossain laivan penkillä.
[/quote]
eikö olis viisaampaa olla menemättä ni äkkiä säästät sen 80€ jo siinä.

Vierailija
38/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä vielä sellaistakin, että olenko hirveä ihminen kun olen jättänyt miehen mielenterveysongelmien takia. Olen itse hoitoalalla, ja ymmärrän kyllä että outo käytös johtuu sairaudesta ja mies kärsii siitä itsekin. Mies on muuten ns. hyvä ihminen, mutta sairaus saa hänet sanomaan ja tekemään asioita jotka laittavat suhteen kovalle koetukselle. Pelkään myös sitä että hän häpäisee minut käytöksellään.

Toisaalta mietin voisinko tarjoutua jotenkin auttamaan miestä. Ohjaisin hänet ainakin lääkäriin jossa lääkitystä tarkistettaisiin, sekä neuvoisin hänet jonnekin terapiaan. Miehellä on siis masennuksen lisäksi pahoja käytöshäiriöitä, josta luulisin masennuksen osittain johtuvan. Ympäristö kun ei sulata sellaista käytöstä ja palautetta tulee jatkuvasti. Esim. ystäviä ei miehellä ole. 

Ap

Vierailija
39/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi noin 90-luvun alussa. Maksoin matkat ja yhden hotelliyön Tukholmassa maksoi 800 markkaa. Tuli ero mies otti liput. Koskaan en reissulle päässyt enkä saanut rahoja takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä