Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Risteily varattu ja ero tuli. Mites nyt?

Vierailija
18.01.2015 |

Seurustelukaveri suuttui ja heittäytyi vittumaiseksi. Hän maksoi matkan kokonaisuudessaan, ja minä maksoin myöhemmin oman osuuteni hänen tililleen. Nytpä hän ei suostu hoitamaan tätä asiaa kanssani. Ehdotin että olisin lunastanut hänenkin lippunsa, tai hän vastaavasti minun. Matkaa kun ei pysty enää kuulemma perumaan. Mies suunnittelee ottavansa jonkun kaverinsa minun tilalleni. Sehän on ihan ok, MIKÄLI mies lunastaa rahani takaisin. En kai mä nyt kustanna sen kaverille ilmaista matkaa. Mies ei suostu antamaan varausnumeroa minulle. 

Voiko noin ihan oikeasti tehdä? Täyttääkö tuo varkauden tunnusmerkit? Mä nimittäin aion nostaa tästä metelin. Kaikenlisäksi tämä ex on poliisi, joten luulisi ukon olevan hieman varovaisempi kostaessaan. Teen siitä rikosilmoituksen pian. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
42/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. Kyse on nyt jostain hikisestä risteilystä, vai...? Sanot, että 80e tulisi todella tarpeen.. No varmasti, mut et sä nyt ihan rahaton tällä hetkellä voi olla jos olisit ollut lunastamaan miehen osuutta ja maksaahan se laivalla olokin, matkat maissa ja kaikki.

Vierailija
44/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
45/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 23:03"]

80 euroa. Ja se ei ole mulle pienten lasten äidille mikään ihan pieni raha. 

ap

[/quote]

Vai ihan pienten lasten äidille.

Ansaitsetko mielestäsi enemmän sääliä, koska olet todistettavasti laiminlyönyt ehkäisyn käytön?

Vierailija
46/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
47/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

G

Vierailija
48/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Nro 26 edellä on käsittääkseni oikeassa tässä asiassa. Teidän välillenne on syntynyt suullinen sopimus asiasta, ja olet hoitanut oman osuutesi sopimuksesta maksamalla summan, mutta toinen osapuoli ei ole hoitanut omaansa antamalla sinulle lippua, jonka olet häneltä "ostanut". Sinulla on siten sopimukseen perustuva saatava häneltä, jota voit velkoa ihan kirjeellä ensin, ja jos ei vastaa eikä maksa, niin sitten käräjäoikeuteen haastehakemus. Tämä tosin maksaa, mutta voit vaatia oikeudenkäyntikulujakin häneltä. Ottavatkohan muuten perintätoimistot toimeksiantoja yksityisiltä?

Toinen vaihtoehto on vedota perusteettoman edun palautukseen, koska hänelle on syntynyt perusteetonta etua, kun olet maksanut hänen tililleen rahaa tavallaan "turhaan". Sinuna kuitenkin miettisin vielä, onko se 80 e vaivan väärti (voit tosin vaatia viivästyskorkoja!) varsinkin, jos kaverilla viiraa päässä ihan oikeasti. Asioiden hoito virallisteitse yleensä herättää tunteita jo ihan normaaleissakin ihmisissä, ja banaaneilla tilanne on luultavasti vielä pahempi. Ymmärrän tosin, että tilanne ottaa päähän!

Vierailija
49/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kurja mutta helpommalla pääset jos annat olla. Siivoa mies elämästäsi ja lähde risteilylle vaikka kaverisi kanssa, ritten myöhemmin.

Vierailija
50/54 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.01.2015 klo 08:35"]

Hei! Nro 26 edellä on käsittääkseni oikeassa tässä asiassa. Teidän välillenne on syntynyt suullinen sopimus asiasta, ja olet hoitanut oman osuutesi sopimuksesta maksamalla summan, mutta toinen osapuoli ei ole hoitanut omaansa antamalla sinulle lippua, jonka olet häneltä "ostanut". Sinulla on siten sopimukseen perustuva saatava häneltä, jota voit velkoa ihan kirjeellä ensin, ja jos ei vastaa eikä maksa, niin sitten käräjäoikeuteen haastehakemus. Tämä tosin maksaa, mutta voit vaatia oikeudenkäyntikulujakin häneltä. Ottavatkohan muuten perintätoimistot toimeksiantoja yksityisiltä?

Toinen vaihtoehto on vedota perusteettoman edun palautukseen, koska hänelle on syntynyt perusteetonta etua, kun olet maksanut hänen tililleen rahaa tavallaan "turhaan". Sinuna kuitenkin miettisin vielä, onko se 80 e vaivan väärti (voit tosin vaatia viivästyskorkoja!) varsinkin, jos kaverilla viiraa päässä ihan oikeasti. Asioiden hoito virallisteitse yleensä herättää tunteita jo ihan normaaleissakin ihmisissä, ja banaaneilla tilanne on luultavasti vielä pahempi. Ymmärrän tosin, että tilanne ottaa päähän!

[/quote]

Ja jos tekee näin, mahtavatko kulut olla kuitenkin suuremmat kuin tuo 80e? (Mikä risteily maksaa 80 e?)

Vierailija
51/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Sain mieheen vihdoin yhteyden. Hän on jäänyt saikulle töistään, kun on niin masentunut ettei voi kuin nukkua. Hän itki ja puhui synkällä äänellä kuinka kukaan ei ole mua rakastanut niin kuin hän, ja että hän joutuu olemaan varmasti koko loppuelämän yksin. Hmm.. ollaan tunnettu hädin tuskin kaksi kuukautta. Sanoin että voin lähteä risteilylle hänen kanssaan, mutta vain kaverina. Mies sanoi haluavansa lähteä kanssani, vaikka sanoo että siitä voi tulla vaikeaa.

Mitäköhän tästä nyt lopulta tulee. Näemme seuraavan kerran terminaalissa. Itse aion käydä syömässä ja oluella, käydä Tukholmassa ostoksilla jne. En aio nököttää sen miehen kanssa, varsinkin kun tiedän että hän on sellainen ettei ole kiinnostunut oikein mistään. Jos tilanne menee tukalaksi, aion kysyä mahdollisuutta vapaaseen hyttiin tai sitten torkun jossain laivan penkillä.

Vierailija
52/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jää ainakaan kannelle miehen kanssa kaksin. 

Vierailija
53/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ap jos miehen kanssa lähdet, niin olet velvollinen olemaan hänelle seurana!

Vierailija
54/54 |
20.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha ihminen, et ole miehestä vastuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi