Mistä lehdet aina muka tietävät esim. julkkisten perheriidoista? Nytkin Harry ja Meghan
kuulemma riitelevät siitä, että Harry haluaisi lähteä sairaan kuningattaren luo Englantiin jouluksi, mutta Meghan kieltäytyy, ja Harry varmaan lähtee yksin.
Mistä ihmeestä media tuollaista muka tietää?
Kommentit (8)
Lehdet elävät sensaatioilla.
Mitä mehukkaamman skandaalin tai juorun saa väännettyä, sitä enemmän lukijoita = rahaa.
Ketä kiinnistaa uutinen että Kouvolassa on nähty kissa, tai että perunan hinta on noussut?
Lehdistön etiikka minua eniten arveluttaa.
Täysin häikäilemätöntä vääristelyä ja jopa suoranaisia valheita. Jätetään olennaisia asioita pois ja väännetään lopusta sensaatio-otsikko. Saadaan älämölö-lauma lukemaan, kommentoimaan ja levittämään juorua.
Tämän takia olen lopettanut jo vuosia sitten kokonaan esim. iltapäivälehtien lukemisen. Pelkkää roskaa ja sontaa. En elätä sontatunkion kaivajia.
En usko hetkeäkään, että heillä olisi tuollainen riita.
Työntekijät, työntekijöiden kaverit, julkkisten tuttavat tai jopa julkkikset itse vuotavat toimittajille juoruja. Serkun serkku, joka on kuullut jotain kautta asioita, voi rahan takia vinkata. Jutut voivat vääristyä matkan varrella tai olla totta.
Aina löytyy lähipiiristä juoruämmä joka myy tietoja rahasta.
Nämä kohtelevat henkilökuntaansa huonosti, joten tuo varmasti houkuttaa tienaamaan.
Noita heidän riitojaan on käyty ihan julkisesti. Esimerkiksi New Yorkin reissulla riitelivät kuuluvasti ja todistajia riitti.
No... lähipiirissä on aina vuotajia. Lisäksi käyttävät vuotoja välillä (ehkei perheriitaa, mutta muita) myös oman imagonsa muokkaukseen.
Sinänsä Harry ja Meghan tulevat eroamaan. Tietenkin eroavat. Meghan ei ole koskaan sitoutunut mihinkään kuin siksi aikaa, että saa oman etunsa ulos. Ei tuolla muutenkaan liitot kestä ja Harry on liian pöhkö Meghanille pitkän päälle. Meghan oli oikeasti nobody ennen Harrya, ei mikään Hollywood-tähti. Ikäkin lähestyi neljääkymmentä, läpimurto tekemättä jne. Nyt hän on saanut julkisuutensa ja oikeastaan ei tarvisi enää Harrya. Lisäksi Harry tulee aina vaan kaipaamaan enemmän kotimaahansa.
Julkkikset vuotavat juttuja usein ihan itse, toki sitä ei mainita vaan puhutaan vain "lähipiiristä". Tekevät diilejä lehtien kanssa, saavat rahaa ja voivat ohjailla uutisointia suostumalla paparazzikuviin.
Monet "paparazzikuvat" ovat tosiaan ilmiselviä, kömpelöitä photo-opeja eivätkä mitään reppanajulkkisten vainoamista. Marklet ovat ainakin harrastaneet näitä.
Eivät ne saakaan. Ihan ”fanifiktiota” sillä erotuksella, että tämä on pahantahtoista.