Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ahdistaako teitä työelämä?

Vierailija
18.01.2015 |

Riippuvuus siitä? Ajatus että olet mahdollisesti ikävän työn orja monta vuosikymmentä eteenpäin? Minua ahdistaa.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ahdista, vaikka tekisin töitä 80-vuotiaaksi. Nykyinen työpaikkani ei vain käytä osaamistani, joten varmaan yritän etsiä sellaisen työn, jossa voin sitä käyttää, eikä ammattitaito katoa.

Vierailija
42/48 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Siksi olenkin alkanut harrastaa käänteistä työnhakemista. En halua enää töihin, joten käyttäydyn haastatteluissa niin, etten tule valituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällähetkellä kun äitiysloma on loppumassa niin ahdistaa vain se työpaikan puuttuminen. Opiskelin tullessani raskaaksi, mutta opiskelu paikkaan palaaminen ei onnistu puhjenneen kroonisen sairauden takia. Joudun siis etsimään täysin toisenlaisen työn kuin mille olin kouluttautumassa. Noin 30 työhakemusta lähetetty eikä vielä mitään tiedossa. Pitää vaan jatkaa hakemusten tekemistä. Työttömäksi en halua!

Vierailija
44/48 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, koska olen työelämässä, mutta käytännössä työtön: tunteja on älyttömän vähän, mutta käytännössä olen koko ajan "hälytystilassa" odottamassa, että sattuuko niitä töitä tulemaan. Joskus puheluja saattaa tulla ihan iltamyöhäänkin. Kelan lappuja täyttelen ihan samalla tavalla kuin työttömänä, ja palkka hipoo aivan juuri ja juuri sitä minimiä, ettei soviteltua päivärahaa tipu (joskus toki tippuu). Kaiken lisäksi yrityksen sisäinen byrokratia heittelee minua työntekijänä suunnasta toiseen, että pystyn itse vaikuttamaan asiaan juuri mitenkään ilman väsyttävää selvittelyä. 

"Tee työtä jolla on tarkoitus." Hemmetti soikoon.

Vierailija
45/48 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa ajoittain myös. Rakastan työtäni, mutta toimin niin kapealla sektorilla että jos joudun työttömäksi, ei paikkoja ole tarjolla valittavaksi asti. En myöskään voi tehdä mitään alaani sivuavaa kun sitä ei ole :(

Vierailija
46/48 |
19.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ei juurikaan ahdista onneksi :) Ei ole velkaa eikä tule niin ei tarvitse käydä töissä "pakosti". Huoletonta elämää ilman pelkoa konkurssista :) Omalla kohdallani olen erittäin kiitollinen siitä että ammatissani on työpaikkoja hyvin tarjolla myös ulkomailla ja suomalaisella tutkinnolla näihin myös helposti pääsee, olenkin jo ajatellut muuttavani ulkomaille työskentelemään, palkkakin nousisi sen 2-3x ja vastuu vähenisi ainakin puolella :D. Pidän myös matkustamisesta ja ylipäätänsä maailman näkemisestä joten se sopii siinä mielessä myös tosi hyvin :)

Suomen päättäjät ovat olleet nyt tosi laiskoja/haluttomia hoitamaan asioita, toivottavasti tulevissa vaaleissa äänestätte vanhat jyyrät ja kaavoihinsa kangistuneet pois päättämästä ja valitsette tilalle uuden sukupolven edustajia. Valitettavasti meillähän (kansalla) ei ole päätös valtaa Suomessa kun ei ole kansanäänestystä tärkeistä lakiesityksistä ja ollaan vielä eurossa mukana jolloin euroopan pankkiirit ohjaavat myös päätöksiä, mutta jos vaihdettaisiin edes tämä vanha edustajisto uusiksi niin toivottavasti asiat edes hieman paremmaksi muuttuisivat kansan osalta. Rikkailla on jo yltäkylläisyyttä.

Vierailija
47/48 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa ja paljon!!!

Vierailija
48/48 |
01.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tee mitään ikävää työtä kovin pitkään. Mulla on monia koulutuksia ja pätevyyksiä. Välillä olen ollut pois työelämästä, koska oli muuta tekemistä.

Koen että työikäisenä ja pienten lasten vanhempana minulla on paljon valtaa ja käytän sitä myös. Asuntolaina alkaa olla maksettu jo ja voin keskittyä pelkästään siihen että on kivaa just nyt. Jos jossakin työpaikassa ei kohdella hyvin tai on ikävää, menen pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi