Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus/ahdistus päiväunien jälkeen

Vierailija
18.01.2015 |

Tuleeko teillä?

Mulla tulee miltei aina todella kamala ahdistus enkä todellakaan tiedä miksi.

Tänäänkin nukuin päikkärit ja vieläkin ahdistaa! Argh

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ehkä vähän kyllä on surkee olo päiväunien jälkeen. Mistähän se johtuu?

Vierailija
2/29 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, tietääkö kukaan syytä tälle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se johtuu lähinnä siitä, miten päivä tuntuu valuneen hukkaan ja toisaalta siitä, jos tiedän päikkäreillä pilaavani seuraavan yön unet.

Vierailija
4/29 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä!.
Olen aina sanonut, että päikkärit ei sovi minulle.
Syy on juuri tuo.
Herätessä on todella ahdistava ja tietyllä tapaa sekava olo. Näin talvella erityisesti.
Ei oikein tiedä mikä on, mutta on sellainen täysivaltainen ahdistus ja apea olo, aivot tuntuu käyvän aivan tyhjää.
Ja päikkärit myös minulla aiheuttaa sen, että olen entistäkin väsyneempi.
En ole keksinyt mistä tämä johtuu.

Vierailija
5/29 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokaa kahvia ja ulkoilkaa päikkäreiden jälkeen niin maailma valostuu ( sama täällä).

Vierailija
6/29 |
19.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo! Kiva tietää, etten ole ainoa. Kaikki läheiseni tykkäävät nokosista, mulla tulee niistä vaan ahdistus/masennus ja välillä fyysisesti etova olo. Outoa.

Vierailija
7/29 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne ! Mulla on välillä pää niin sekaisin päikkäreiden jälkeen että meinaa tulla paniikkikohtaus :D siis varsinkin jos yksin herään. Ja silti rakastan nukkumista ja päikkäreitä yleensäkin !!

Vierailija
8/29 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sydän tykyttää kamalasti aina kun herään päikkäreiltä, ei mukava tunne.

Vierailija
9/29 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata liian pitkiä päkkäreitä nukkua, siitä tulee pökkyräolo. Puolituntia on OK. Virkistää kivasti.

Vierailija
10/29 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoo aina samaa. Siis ihan konkreettinen ahdistuksen aalto eikä mikään morkkis.

Vierailija
11/29 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu täälläkin (tällä hetkellä meneillään tuo kyseinen etova päikkäreiden jälkeinen sekava olotila)! Ihankuin ei näkisi kunnolla eteensä ja heikottaa ja todella epätodellinen ja vieras olo kehossa. Inhottava tunne, pelottaa herätä yksin päikkäreiltä, kun tuntuu että iskee paniikkikohtaus :D Vaikka tiedänkin tämän huonon olon johtuvan päikkäreista. 

Mä oon elänyt siinä käsityksessä, että tämä olo tulee siitä, kun unisykli kerkeää menemään syvempään unen vaiheeseen ja kun siitä syvästä unesta kesken kaiken herää, niin olo on tokkurainen ja väsyneempi kuin mitä ennen nokosia. Suomeksi sanottuna on nukkunut liikaa.

Vierailija
12/29 |
27.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outoa minulle.

Otan päikkärit, koska sen jälkeen on parempi olo. Olen tehnyt niin kouluikäisestä asti. Tosin moni on sitä ihmetellytkin, mutta jos en saa ottaa päikkäreitä, olen illalla vihainen ja väsynyt.

Päiväuneni kestävät yleensä vähintään tunnin, joskus kaksikin. Tiedän, että virallisen ohjeen mukaan ne ovat liian pitkät, mutta lyhyemmistä jää vain vihainen olo. Minusta päiväunilla pitää saada nukkua niin kauan että on oikeasti virkistynyt niiden jälkeen. Yöunia ne eivät minulta vie.

Vierailija
13/29 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän näin. Olen tosi masentunut, jos nukun päikkärit. Ei tule mistään päivä on pilalla-jutusta, vaan muusta. Näin oli jo nuorena. Mikäköhän voisi olla syy, jos tätä ilmiötä on muillakin.

Vierailija
14/29 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama homma... kamala ahdistus ja iteinho. Välillä olisi ihana ottaa nokoset vaikka kesällä riippumatossa mutta sen jälkeinen fiilis on todella masentava niin ei pysty.

Vierailija
15/29 |
01.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika ollut lapsuudesta asti, outoa. Tietääkö kukaan, mistä voisi johtua moinen?

Vierailija
16/29 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/29 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai, onko tämä yleisempääkin?

Mulla ollut ahdistusta ja paniikkia teini-iästä asti.

Nyt aikuisena olen alkanut kammoamaan päivällä nukkumista, vaikka olen kuinka väsynyt. Nimenomaan päivällä herätessä en tiedä olenko hereillä vai unessa, saatan saada paniikkikohtauksia, se epätodellisuuden tuntu ei meinaa helpottaa millään, järkyttävä pelkotila jostain mitä en itsekään tiedosta.

Toki, nyt elämäntilanne muutenkin stressaa ja ahdistaa.

Mutta tuo päivällä nukahtaminen on alkanut toden teolla kauhistuttamaan.

Saako tähän apua?

Vierailija
18/29 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös aikuisiällä alkanut tämmöinen.

Vierailija
19/29 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten sisäänrakennettu syyllisyys.

Vierailija
20/29 |
16.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin! Me emme osaa auttaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi