Kumpi tekee väärin: minä vai mies?
Olen oikeasti todella laiska. Hoidan tietysti pakolliset asiat, mutta en paljoa muuta. Nyt muehen lapsi on ollut kylässä ja minä olen leikkinyt lapsen kanssa, hoitanut aamu- ja iltatoimet jne. Tänään lapsi herätti minut, piti saada aamupalaa ja lastenohjelmia. Pistin tulemaan ja pistin takaisin nukkumaan. Kohta lapsi olikin vieressäni selittämässä kaikkea mahdollista, niinpä sitten vietin aikaa lapsen kanssa.
No, kun mies sitten heräsi niin ajattelin että ihanaa, nyt saan levähtää. Niin ei, nyt mun olis pitänyt alkaa viihdyttää niitä molempia. Sanoin miehelle että haluaisin ihan tosi nukkua vielä, väsyttää. Niin hän sit kysyi että mitä se tuollainen on että nukutaan, herätään ja sitten nukutaan lisää.
Mä kutsuisin vapaapäiväksi?
Miestä siis ärsyttää mun "toimettomuus", hän ei tajua että mä olen "joutunut" heräämään 4h aikaisemmin! Mies siis itse herää kun siltä tuntuu ja odottaa mun olevan täydessä terässä vähemmillä unilla. Mulla on jo luonnostaan suuri unentarve, ja alle 8h unilla olen koko päivän ihan puhki.
Niin nyt sitten mies suuttui mulle koska olin niin väsynyt ja olisin tahtonut olla hetken omassa rauhassani, levähtää ja katsoa vaikka netflixiä.
Ei, mun olis pitänyt alkaa heti hauskuuttamaan miestä +lasta. Ja nyt kun päädyin loikoilemaan sängyssä niin suuttui ja vei lapsen pois.
Argh!
En tajua miksi ihmeessä eivät voi tehdä jotain ihan kaksin, isäänsähän se lapsi tulee katsomaan, ei mua. Toki olen mielelläni lapsen kanssa mutta tarvitsen myös omaa aikaa ja lepoa..!
Sorry avautuminen, en vaan oikein osaa nähdä omassa toiminnassani vikaa.
Kommentit (18)
En jaksanut lukea noin pitkää aloitusta, mutta tietenkin miehesi on oikeassa.
Hoitakoon mies itse oman pentunsa.
Minkäikäinen lapsi? Eiköhän nyt pari hassua päivää kestä ilman että tarvii jatkuvasti nukkua..
Kyllä se olisi miehen tehtävä herätä antamaan aamupalat, itse en kyllä nousisi. Minäkin tarvitsen 10 tunnin yöunet ja menenkin siksi aikaisin nukkumaan. Ja miksi ihmeessä sinä hauskuttaisit ketään? Juttele ihmeessä miehesi kanssa asiasta, suhteenne taitaa olla vielä melko tuore ja miehellä ylivalta jos suuttuu noin oudoista..
"Sorry avautuminen, en vaan oikein osaa nähdä omassa toiminnassani vikaa."
Minä osaan. Tekstistäsi puuttuu kappalejako.
Oot laiska akka. toivottavasti miehes tajuaa jättää sut!
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:58"]
"Sorry avautuminen, en vaan oikein osaa nähdä omassa toiminnassani vikaa."
[/quote]
Ja sinulta tilannetaju :( Pätemisen tarvetta sulla jo onkin kiitettävästi. ohis
Oot laiska akka. toivottavasti miehes tajuaa jättää sut!
ensi kerralla kun lapsi tulee sinut herättämään, ohjaat hänet miehen puolelle sänkyä. sitten nukut itse tarvitsemasi unet, ja mies saa viettää laatuaikaa seuraamalla lapsensa kanssa visaa ja turskaa.
Sä olet hienosti hoitanut miehen lasta, mikä ei ole sulle kuuluva tehtävä. Lapsi on isäńsä takia teillä, hänen asia on huolehtia lapsen tarpeet.
tyhmä aloitus, kai nyt ap itsekin tajuaa että mies on asiassa täysin väärässä, jollei herää omaa lastaan hoitamaan... ap on nyt "äitipuolena" leikittänyt ja hoitanut viikonlopun, koska mies on tyyppiä "lapset on akkojen juttuja, miehillä on miesten oikeudet"
mieti ennen kuin lisäännyt itse ko. äijän kanssa....
Olisit sanonut lapselle, että mene herättämään isä ja anna minä nukun. Mies suuttui tietenkin, koska luuli ettei hänen tarvitse hoitaa omaa lastaan kun sinä olet paikalla... Mieti mikä oikeastaan olet miehelle. Ilmainen lapsenhoitaja?
Minusta oli oikein, että ap heräsi lapsen kanssa -lapsihan herätti hänet eikä isäänsä. Minusta se on lapselta luottamuksenosoitus ja olisin itse imarreltu, että lapsi kaipasi minun seuraani.
Miehen herättyä tämän olisi kyllä sitten pitänyt päästää ap nukkumaan. Niin minunkin mieheni tekee (ja meillä siis ihan yhteiset lapset).
Perheen hyvinvointi perustuu vastavuoroisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:03"]
Hoitakoon mies itse oman pentunsa.
[/quote]
Tässä kun olisi sanan mies kohdalla nainen, niin 200 alapeukkua olisi hetkessä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 16:58"]"Sorry avautuminen, en vaan oikein osaa nähdä omassa toiminnassani vikaa."
[/quote]
Johtunee mobiilista, epäilen. Mullakin rivitys ei onnistu.
Ihan ois nyt kyllä juttelun paikka. Ei tietenkään ap:n tehtävä ole viihdyttää miehen lapsen kanssa. Isäänsähän se lapsi tulee katsomaan. Sen ymmärrän, että joskus voi vaikka nousta yhtä aikaa ja olla kolmistaan heti aamusta. Tai että joskus mies pyytää, voisiko ap katsoa lasta aamusta, että hän saa nukkua. Mutta ei voi olettaa, etät muut hoitaa. Ei voi.
Tosin aika moni olettaa. Itse olin jouluna vanhemmillani ja sisareni oletti täysin, että äitini ja isäni hoitavat hänen lapsensa koko viikon. Itse kävi vain kääntymässä paikalla. Aaamuisin nukkui pitkään ja iltaisin häipyi huoneeseensa ja jätti lapset äitini ja isäni kontolle. Äiti ei uskalla sanoa mittän, kun pelkää sisareni suuttuvan ja lopettavan vierailut. Lapset ovat ihania, mutta ei niitä saisi kokonaan isovanhempien niskoille sysätä.
Ap on toiminut kuin perheessä toimitaan, mies ei nyt vain ole hoitanut omaa osuuttaan. Eli ehdottomasti olisi apn pitänyt saada levähtää vielä, ja mies olisi saanut leikkiä lapsen kanssa. Mies olisi varmaan tahtonut "perheaikaa", eli touhuilua kolmisin. Ei voi kuitenkaan olettaa toisen jaksavan lyhyemmillä unilla kuin itse.
Oli sitten uusperhe tai ydinperhe, mies tai nainen.