Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni hermoistui, kun kysyin, että onko hänellää alkoholiongelma

Vierailija
18.01.2015 |

Lähti eilen työkavereiden kanssa "yksille", lupasi tulla parin tunnin päästä kotiin. Tuli 2.30, eikä ilmoittanut illan mittaan mitään.

Tänään pyysi anteeksi, sitä kun ilta venähti, mutta ei selittänyt mitään. Kun kysyin, että onko hänellä alkoholiongelma, kun "yhdet" venähtää aina aamuyöksi, niin hermostui, suuttui ja lähti ovet paukkuen.

Eikö tässä minulla pitäisi olla oikeus olla vihainen, eikä hänellä? Ja miten helvetissä tollaisen kanssa saa koskaan mitään selvitettyä, kun reaktio on aina mököttää ja/tai lähteä ovet paukkuen pois??

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:33"]

Lähti eilen työkavereiden kanssa "yksille", lupasi tulla parin tunnin päästä kotiin. Tuli 2.30, eikä ilmoittanut illan mittaan mitään.

Tänään pyysi anteeksi, sitä kun ilta venähti, mutta ei selittänyt mitään. Kun kysyin, että onko hänellä alkoholiongelma, kun "yhdet" venähtää aina aamuyöksi, niin hermostui, suuttui ja lähti ovet paukkuen.

Eikö tässä minulla pitäisi olla oikeus olla vihainen, eikä hänellä? Ja miten helvetissä tollaisen kanssa saa koskaan mitään selvitettyä, kun reaktio on aina mököttää ja/tai lähteä ovet paukkuen pois??

[/quote]

jos vaimon suklaapala muuttuu aina pariksi suklaalevyksi niin saako kysyä onko sulla painonhallintaongelma vai palaako päreet? 

[/quote]

Saa kysyä, tosin en anna katteettomia lupauksia. Jos sanon syöväni yhden palan suklaata, niin sitten otan yhden palan. 

Mies käyttää meistä kahdesta enemmän alkoholia, mutta en minäkään absolutisti ole. Mutta kyse ei nyt olekaan alkoholinkäytöstä, vaan rikotuista lupauksista. ap

Vierailija
22/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi ap saa pelkkää lokaa niskaansa. Kyllä voi hyvin olla ongelma, jos reaktio on tuollainen, eli suuttuu kun kysytään asiasta. Ja toisekseen musta on apn tavoin outoa, jos itse lupaa tulla kotiin ajoissa eikä tule vaan vasta aamuyöstä ja tosi kännissä. 

Toki jos juominen on aika harvassa, pari kertaa kuussa, ei kyse liene mistään vakavasta alkoholiongelmasta, mutta voihan se siitä vakavoitua. Pystyykö koskaan juomaan vaan sen yhden, vai meneekö aina överiksi?

Musta on ihan ymmärrettävää että apn luottamus mennyt ja tilanne rassaa. Alkoholisti yleensä aina kieltää ongelman olemassaolon. Toivottavasti ei pahene tilanne teillä. Tsemppiä!

Terv. raitistuneen alkoholistin puoliso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai aikuinen ihminen saa olla lavereiden kanssa pidempään jos siltä tuntuu. Toki ymmärrän, että varmasti huolestuu kun toisesta ei kuulu. Jos kokeilet positiivisen kautta ja sanot että sua aina huolestuttaa että jotain on sattunu jos miestä ei kuulu että laittaa viestin et kaikki ok jos ei tuu "sovittuun" aikaan.

Vierailija
24/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä alkoholiongelmaa ole. Kommunikaatio-ongelma kylläkin. Ymmärrän että ne katteettomat lupaukset ärsyttää, kun jo valmiiksi odottaa että pitääkö se nyt lupauksensa tällä kertaa vai ei, mutta olisi hyvä pystyä keskustelemaan asiasta. Ymmärrän ärtymyksesi, mutta ymmärrän myös hyvin että miehesi loukkaantui. Mies teki väärin, mutta sanomasi oli asiatonta kun tietää ettei mies tuon useammin samaa tee tai juo.

Vierailija
25/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:54"]

Siis mies käy parin kuukauden välein työkaverien kanssa lauantaikaljalla, ja ilta saattaa venähtää jopa 2-3 asti?? Ja sä nalkutat ja vingut tästä! Ihme, että olette yhdessä vielä.

Eikö itselläsi ilta ole joskus saattanut vähän venähtää? Mitä väliä sillä sulle on tuleeko se kotiin klo 12 vai klo 2. Tiedäthän joka tapauksessa, että se on istumassa kaverien kanssa iltaa ulkona. Se tekee tätä kuitenkin harvoin ja sillä voi olla hauskaakin siellä.

[/quote]

Minulla ei venähdä, jos olen miehelleni luvannut, ettei venähdä. Minä olen sanojeni mittainen nainen, koska jos ihmisen uskottavuus ja luotettavuus menee, niin sitten hänellä ei ole enää paljoakaan jäljellä.

Sitä en ymmärrä, miksi mies lupaa tulla kotiin klo 21, jos ei ole mitään aikomustakaan tulla silloin? Sanoisi suoraan, että ei tiedä milloin tulee, voi mennä myöhään. Tämänkin olen miehelle sanonut, että ei lupaile, jos on vaikea pitää lupauksiaan. 

Ja väännetään nyt vielä kerran rautalangasta: Mies saa mennä kavereidensa kanssa just niin paljon kun haluaa. Mies saa olla myöhään, eikä lupaa edes tarvitse kysyä. Minä en vaadi tai aseta kotiintuloaikoja. Silti mies OMA-ALOITTEISESTI lupaa milloin mitäkin, mitä EI KOSKAAN pidä. Miksi? Onko kyseessä alkoholiongelma (=ei osaa ottaa kohtuudella/jättää kahteen tuoppiin) vai onko kyse jostain muusta?

ap

Vierailija
26/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:00"]En tajua miksi ap saa pelkkää lokaa niskaansa. Kyllä voi hyvin olla ongelma, jos reaktio on tuollainen, eli suuttuu kun kysytään asiasta. Ja toisekseen musta on apn tavoin outoa, jos itse lupaa tulla kotiin ajoissa eikä tule vaan vasta aamuyöstä ja tosi kännissä. 

Toki jos juominen on aika harvassa, pari kertaa kuussa, ei kyse liene mistään vakavasta alkoholiongelmasta, mutta voihan se siitä vakavoitua. Pystyykö koskaan juomaan vaan sen yhden, vai meneekö aina överiksi?

Musta on ihan ymmärrettävää että apn luottamus mennyt ja tilanne rassaa. Alkoholisti yleensä aina kieltää ongelman olemassaolon. Toivottavasti ei pahene tilanne teillä. Tsemppiä!

[/quote]

Mä ymmärrän myös sen, että mies loukkaantuu, jos toinen rupeaa suotta "haukkumaan" alkoholistiksi.

Vierailija
27/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joo sanoitkin että parin kuukauden välein toistuu tämä. No, se ei kyllä ole kovin usein, eli ei vaikuta kovin akuutilta tilanteelta juomisen suhteen. Mutta tajuan hyvin että luottamus kärsii tästäkin ja luottamus on kyllä a ja o parisuhteessa, minun mielestäni.

Terv. nro 17

Vierailija
28/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää oli? Onko miehesi lapsesi? Kotiintuloajat? Puetko jani-petterin? Syötät?

Vierailija
29/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue alkoholismista, niin huomaat miehesi käytöksen olevan erittäin tyypillistä alkoholistille. Sinun on ymmärrettävä, ettet VOI vaikuttaa itse miehesi alkoholismiin. Alkoholistit reagoivat aina kiukulla, ärsyyntymisellä tai salailulla, vähättelyllä tai puolustelulla viattomimpiinkin kysymyksiin tai huomautuksiin alkoholin käytöstään.

Alkoholistin läheisenä antaisin sinulle neuvon: Kirjoita miehellesi selväsanainen ja syyttelemätön kirje, jossa kerrot omista ajatuksistasi. Kerro rakastavasi häntä, mutta tee myös selväksi, että hänen alkoholinkäyttönsä on ainoa syy, minkä takia lähdet / (-it) suhteesta. Riippuen miehesi luonteesta ja aggressiivisuudesta muuttaisin ensin pois ja lähettäisin kirjeen vasta sitten.

Mitä varhaisemmassa vaiheessa reagoit, sitä suuremmat mahdollisuudet miehelläsi on parantua alkoholismista ja teillä on vielä mahdollisuus yhteiseen tulevaisuuteen. Itse reagoin aikoinani liian myöhään.

Vierailija
30/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:50"]

ihme ettei juo ton useammin, jos ämmä on tollanen kyylä ja valittaja.

[/quote]

Ahaa, eli sinun mielestä on ok, että mies valehtelee tai ei pidä lupaustaan. Selvä. ap

[/quote]

Asennevammainen ämmä. Et ymmärtänyt pointtiani. Olet hirviölehmä. Ei mulla muuta.

[/quote]

Niin olen, ihan kamala akka, kun en pidä valehtelusta. Ei mullakaan muuta. ap

Vierailija
31/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:48"]

Tai sitten puhutte eri kieltä, miehelle "mennä yhdelle" on lavemapi käsite kuin se että tosiaan vaan ottaa yhden ja tulee sitten kotiin.

[/quote]

Mies ei varsinaisesti sano menevänsä yhdelle, vaan sanoo käyvänsä kaljalla ja tulevansa kotiin silloin ja silloin. Tulee kuitenkin kotiin 5-6 tuntia luvattua myöhemmin. Se viinan määrä on mulle se ja sama, enemmän vituttaa nuo sovituista / luvatuista ajoista luistaminen ilmoittamatta.

Vierailija
32/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:02"]

Ikää oli? Onko miehesi lapsesi? Kotiintuloajat? Puetko jani-petterin? Syötät?

[/quote]

Ja sun sisälukutaito oli missä??

Vierailija
33/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:00"]En tajua miksi ap saa pelkkää lokaa niskaansa. Kyllä voi hyvin olla ongelma, jos reaktio on tuollainen, eli suuttuu kun kysytään asiasta. Ja toisekseen musta on apn tavoin outoa, jos itse lupaa tulla kotiin ajoissa eikä tule vaan vasta aamuyöstä ja tosi kännissä.    Toki jos juominen on aika harvassa, pari kertaa kuussa, ei kyse liene mistään vakavasta alkoholiongelmasta, mutta voihan se siitä vakavoitua. Pystyykö koskaan juomaan vaan sen yhden, vai meneekö aina överiksi?   Musta on ihan ymmärrettävää että apn luottamus mennyt ja tilanne rassaa. Alkoholisti yleensä aina kieltää ongelman olemassaolon. Toivottavasti ei pahene tilanne teillä. Tsemppiä!   Terv. raitistuneen alkoholistin puoliso [/quote] Mä ymmärrän myös sen, että mies loukkaantuu, jos toinen rupeaa suotta "haukkumaan" alkoholistiksi.

[/quote]

"Haukkuu alkoholistiksi" ??? AP sanoi kysyneensä, onko miehellä alkoholiongelmaa.

Vierailija
34/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:48"]

Tai sitten puhutte eri kieltä, miehelle "mennä yhdelle" on lavemapi käsite kuin se että tosiaan vaan ottaa yhden ja tulee sitten kotiin.

[/quote]

Mies ei varsinaisesti sano menevänsä yhdelle, vaan sanoo käyvänsä kaljalla ja tulevansa kotiin silloin ja silloin. Tulee kuitenkin kotiin 5-6 tuntia luvattua myöhemmin. Se viinan määrä on mulle se ja sama, enemmän vituttaa nuo sovituista / luvatuista ajoista luistaminen ilmoittamatta.

[/quote]

Sori, tää oli siis ap.

Vierailija
35/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko ruma/epähaluttava? Voisin veikata jos miestä kiinnostaa enemmän siemailla olutta kaverien kanssa ku olla sunkaa.

Vierailija
36/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:44"]Se on ihan normaalia, että mies saattaa viikonloppuisin olla kaverien kanssa ulkona. Jos se tosiaan istuisi kaikki illat juomassa koffin lavaa kotisohvalla, niin voisi olla syytä huolestua. Nyt ongelma on ainakin tapahtumankuvauksesta päätellen ap:n päässä.
[/quote]

Mutta jostain syystä se ei ole ok jos nainen tekee samaa - ja herranen aika jos on vielä perheessä lapsia!

Vierailija
37/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:00"]

En tajua miksi ap saa pelkkää lokaa niskaansa. Kyllä voi hyvin olla ongelma, jos reaktio on tuollainen, eli suuttuu kun kysytään asiasta. Ja toisekseen musta on apn tavoin outoa, jos itse lupaa tulla kotiin ajoissa eikä tule vaan vasta aamuyöstä ja tosi kännissä. 

[/quote]

Vitun tyhmä apina. Mikä tuossa ap:n tapauksessa viittaa mihinkään alkoholiongelmaan? "ei ole kyse mistään vakavasta alkoholiongelmasta"??? Siis mies käy kerran pariin kuukauteen kaljalla kaverien kanssa!

Ymmärräthän, että ihmiset käyttävät alkoholia ilman, että se muodostuisi ongelmaksi jokaiselle. Ei kaikilla, jotka juovat oluen silloin tällöin ole "orastavaa alkoholiongelmaa".

Vierailija
38/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:06"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:00"]En tajua miksi ap saa pelkkää lokaa niskaansa. Kyllä voi hyvin olla ongelma, jos reaktio on tuollainen, eli suuttuu kun kysytään asiasta. Ja toisekseen musta on apn tavoin outoa, jos itse lupaa tulla kotiin ajoissa eikä tule vaan vasta aamuyöstä ja tosi kännissä.    Toki jos juominen on aika harvassa, pari kertaa kuussa, ei kyse liene mistään vakavasta alkoholiongelmasta, mutta voihan se siitä vakavoitua. Pystyykö koskaan juomaan vaan sen yhden, vai meneekö aina överiksi?   Musta on ihan ymmärrettävää että apn luottamus mennyt ja tilanne rassaa. Alkoholisti yleensä aina kieltää ongelman olemassaolon. Toivottavasti ei pahene tilanne teillä. Tsemppiä!   Terv. raitistuneen alkoholistin puoliso [/quote] Mä ymmärrän myös sen, että mies loukkaantuu, jos toinen rupeaa suotta "haukkumaan" alkoholistiksi.

[/quote]

"Haukkuu alkoholistiksi" ??? AP sanoi kysyneensä, onko miehellä alkoholiongelmaa.

[/quote]

Jep, kysyin rauhallisesti, että "Onko sulla ongelma alkoholin kanssa, vai onko kyse jostain muusta, kun lupausten pitäminen ei onnistu?" Kertokaa toki, jos tuo kannattaa toisin muotoilla. ap

Vierailija
39/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:00"]

[/quote]

Vitun tyhmä apina. Mikä tuossa ap:n tapauksessa viittaa mihinkään alkoholiongelmaan? "ei ole kyse mistään vakavasta alkoholiongelmasta"??? Siis mies käy kerran pariin kuukauteen kaljalla kaverien kanssa!

Ymmärräthän, että ihmiset käyttävät alkoholia ilman, että se muodostuisi ongelmaksi jokaiselle. Ei kaikilla, jotka juovat oluen silloin tällöin ole "orastavaa alkoholiongelmaa".

[/quote]

Hmm.. Tämä taitaa osua muillakin kuin ap:n miehellä arkaan paikkaan... 

Vierailija
40/51 |
18.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:07"]

Ootko ruma/epähaluttava? Voisin veikata jos miestä kiinnostaa enemmän siemailla olutta kaverien kanssa ku olla sunkaa.

[/quote]

No omasta mielestäni en oo mikään maailman kaunein, mutta miehen mielestä olen kaunis ja haluttava. Tiedä sitten, että huijaako tässäkin. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme