Mieheni hermoistui, kun kysyin, että onko hänellää alkoholiongelma
Lähti eilen työkavereiden kanssa "yksille", lupasi tulla parin tunnin päästä kotiin. Tuli 2.30, eikä ilmoittanut illan mittaan mitään.
Tänään pyysi anteeksi, sitä kun ilta venähti, mutta ei selittänyt mitään. Kun kysyin, että onko hänellä alkoholiongelma, kun "yhdet" venähtää aina aamuyöksi, niin hermostui, suuttui ja lähti ovet paukkuen.
Eikö tässä minulla pitäisi olla oikeus olla vihainen, eikä hänellä? Ja miten helvetissä tollaisen kanssa saa koskaan mitään selvitettyä, kun reaktio on aina mököttää ja/tai lähteä ovet paukkuen pois??
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:29"]
Mun mies oli just tommonen nuorempana. Tiesin jo etukäteen, ettei kannata odotella siihen aikaan, kun oli itse sanonut tulevansa. Vanhemmiten mies on rauhoittunut tosi paljon. Mieheni on viiskymppinen ja reissut on rauhoittuneet. Käy tosi harvoin viihteellä, vaikka yritän kannustaa lähtemään kaveriensa kanssa. Monesti, kun sitten lähtee, huolehtii huonokuntoisista kavereistaan ja heidän ongelmistaan. Tulee ajoissa kotiin ja lähettelee mulle viestejä pitkin iltaa. Alkoholin käyttö on vähentynyt. En edes muista, milloin olisi viimeksi ollut krapulassa. Saattaa olla jopa muille autokuskina.
[/quote]
Eli toivoa on. Voisko toi miehen käytös olla esim. orastavaa kolmenkympinkriisiä? Mies täyttää parin kk:n kuluttua 30. Vielä kun keksisin, että millä tavalla voisin keskustella tästä asiasta miehen kanssa ilman, että hän vetää ihan tuhottomia raivareita... ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:12"]
Taas yksi syy lisää pysyä sinkkuna.
-Mies33v-
[/quote]
Niin, jos ei osaa kuin valehdella tai lupailla turhia, niin kannattaa pysyä sinkkuna ja tehdä niitä katteettomia lupauksia vain itselleen. ap
[/quote]
Ei, vaan en tarvitse itselleni kaitsijaa tai toista äitiä, yksi riittää.
Ja ei, en ole joka viikonloppu baarissa, kuten ei miehesikään. Turhaan ottaa itselleen riippakiveä,
varsinkin sellaista jonka säännöt ovat parisuhteessa ehdottomat ja joihin toisen tulee aina alistua.
Miehesi käy sääliksi.
[/quote]
Miksi mieheni käy sääliksi? Jos luit viestejäni, niin annan mieheni mennä ja tulla mielensä mukaan. En vaadi olemaan kotona tiettyyn aikaan, eikä ole mitään kotiintuloaikoja. Mies itse päättää omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Toki parisuhteessa on tietyt säännöt, joiden mukaan molemmat elävät, että yhteiselämästä tulee ylipäänsä mitään. Alkoholia otetaan molemmat, yhdessä ja erikseen.
Hienoa, jos sinä siedät valehtelua tai huijaamista. Siinä menee minun rajani. ap
[/quote]
Eli teillä sinä päätät säännöistä rajoista, ja miehesi on pakko niihin sopeutua. Hieno tasavertainen PARI-suhde? Not.
[/quote]
Millä tavalla minä päätän säännöistä? Aika harva sietää valehtelua ylipäänsä keneltäkään, ja ainakin meillä tuo opetettiin jo kotona, että valehtelu on totaalinen nounou. Se on myös miehen toive, etten valehtele hänelle. Eli tuo, ettei valehdella, on sovittu yhdessä. Muutenhan minä en vaadi mieheltäni mitään. Niinkuin kerroin jo joitain kertoja, niin mies saa mennä ja tulla mielensä mukaan. Pakko ei ole edes kertoa, että milloin tulee kotiin, vaikka onhan se tietysti kohteliasta. Mies lupaa OMA-ALOITTEISESTI tulla kotiin ajoissa, eikä sitten tulekaan.
Mut ymmärrä toki niinkuin haluat ja pidä ihmeessä yllä tuota sovinistista ajatusmaailmaasi. Joku nainen saa susta ihanan miehen. NOT. ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:46"]
-Mies33v-
[/quote]
Niin, jos ei osaa kuin valehdella tai lupailla turhia, niin kannattaa pysyä sinkkuna ja tehdä niitä katteettomia lupauksia vain itselleen. ap
[/quote]
Ja ei, en ole joka viikonloppu baarissa, kuten ei miehesikään. Turhaan ottaa itselleen riippakiveä,
varsinkin sellaista jonka säännöt ovat parisuhteessa ehdottomat ja joihin toisen tulee aina alistua.
Miehesi käy sääliksi.
[/quote]
Miksi mieheni käy sääliksi? Jos luit viestejäni, niin annan mieheni mennä ja tulla mielensä mukaan. En vaadi olemaan kotona tiettyyn aikaan, eikä ole mitään kotiintuloaikoja. Mies itse päättää omista tekemisistään ja tekemättä jättämisistään. Toki parisuhteessa on tietyt säännöt, joiden mukaan molemmat elävät, että yhteiselämästä tulee ylipäänsä mitään. Alkoholia otetaan molemmat, yhdessä ja erikseen.
Hienoa, jos sinä siedät valehtelua tai huijaamista. Siinä menee minun rajani. ap
[/quote]
Eli teillä sinä päätät säännöistä rajoista, ja miehesi on pakko niihin sopeutua. Hieno tasavertainen PARI-suhde? Not.
[/quote]
Millä tavalla minä päätän säännöistä? Aika harva sietää valehtelua ylipäänsä keneltäkään, ja ainakin meillä tuo opetettiin jo kotona, että valehtelu on totaalinen nounou. Se on myös miehen toive, etten valehtele hänelle. Eli tuo, ettei valehdella, on sovittu yhdessä. Muutenhan minä en vaadi mieheltäni mitään. Niinkuin kerroin jo joitain kertoja, niin mies saa mennä ja tulla mielensä mukaan. Pakko ei ole edes kertoa, että milloin tulee kotiin, vaikka onhan se tietysti kohteliasta. Mies lupaa OMA-ALOITTEISESTI tulla kotiin ajoissa, eikä sitten tulekaan.
Mut ymmärrä toki niinkuin haluat ja pidä ihmeessä yllä tuota sovinistista ajatusmaailmaasi. Joku nainen saa susta ihanan miehen. NOT. ap
[/quote]
Jos vittuilet yhtä paljon krapulassa olevalle miehellesikin, niin en ihmettele jos lähtee ovet paukkuen.
Ihana, rakastava, lempeä puoliso, oikea unelmanainen. Not.
Toimintastrategia: kun mies lähtee "yksille" et odota häntä kotiin silloin, kun hän on luvannut tulla. Et suunnittele seuraavaksi päiväksi mitään yhteistä ohjelmaa, vaan vietät päivän niinkuin haluat, ilman miestä.
Exäni käyttäytyi suhteen alussa noin ja meno vain paheni. Mihinkään lupauksiin ei vonut luottaa ja mitään yhteistä ei voinut suunnitella. Ja ei, omasta mielestään hänellä ei ollut alkoholiongelmaa ja veti kilarit aina kun otin asian puheeksi. Olin vain nalkuttava akka ja minulla itselläni se ongelma on.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 14:46"]
-Mies33v-
[/quote]
[/quote]
Miehesi käy sääliksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos vittuilet yhtä paljon krapulassa olevalle miehellesikin, niin en ihmettele jos lähtee ovet paukkuen.
Ihana, rakastava, lempeä puoliso, oikea unelmanainen. Not.
[/quote]
Jep, osoitan sulle lämpöä ihan just sen verran kun sinä sitä ansaitset. ap
No tuossa kai pitäisi tietää että toistuuko tuo suunnilleen joka vkl vai harvemmin.
Suututko jos heti alkuun ilmoittaa olevansa pitkään (aamuyöhön)?
Tuskin on ongelmaa, halusi vain jäädä baariin ryyppämään. Jos vetelee kotona kaljaa päivittäin niin sitten on asia erikseen.
Se on ihan normaalia, että mies saattaa viikonloppuisin olla kaverien kanssa ulkona. Jos se tosiaan istuisi kaikki illat juomassa koffin lavaa kotisohvalla, niin voisi olla syytä huolestua. Nyt ongelma on ainakin tapahtumankuvauksesta päätellen ap:n päässä.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:36"]
No tuossa kai pitäisi tietää että toistuuko tuo suunnilleen joka vkl vai harvemmin.
Suututko jos heti alkuun ilmoittaa olevansa pitkään (aamuyöhön)?
[/quote]
En suutu. Ongelma on minulle se, että en pysty luottamaan hänen sanaansa enää. Tämä toistuu ehkä parin kuukauden välein, siis käytännössä aina, kun lähtee työkavereidensa kanssa "yksille". Koska olen tästä sanonut hänelle, niin hänen mielestään kyse on siitä, että inhoaisin hänen työkavereitaan, enkä haluaisi, että hän viettää aikaa heidän kanssaan.
Olen yrittänyt selittää, että kyse ei ole niistä kavereista, eikä edes siitä kaljalla käymisestä, vaan niistä katteettomista lupauksista, mitä mies tekee. Miksi sanoa, että viipyy pari tuntia, jos sitten kuitenkin tullaan vasta aamuyöstä kotiin ja maataan seuraava päivä krapulassa? Tätä mies ei jotenkin ollenkaan käsitä, vaan suuttuu, kun kyseenalaistan hänen logiikkansa tässä asiassa. Muista asioista pystytään kyllä keskustelemaan ja olemaan avoimia, mutta nämä katteettomat lupaukset ovat joku sokea piste ja raivotriggeri hänelle.
Ja tietysti herää kysymys, että jos mies ihan oikeasti minun edessä seistessään tarkoittaa tulla kotiin sen yhden kaljan jälkeen, niin mitä sellaista sen illan aikana tapahtuu, että minulle tehdyillä lupauksilla ei ole enää mitään merkitystä...
ap
Ainoa ongelma mun mielestä on siinä ettei ilmoittanut mitään mutta voisiko johtua siitä että palaute on aina kiukkuinen ilmoitti tai ei...
Tai sitten puhutte eri kieltä, miehelle "mennä yhdelle" on lavemapi käsite kuin se että tosiaan vaan ottaa yhden ja tulee sitten kotiin.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:39"]
Just tollanen vitun nipottava Ämmä. Pojilla on ollut hyvä meininkin lauantai iltana ja juttu on lentänyt. On tullut kuitenkin kotiin vielä ihan ihmisten aikaan. Sä oot varmaan sellainen absolutistinen kusipää, jolle viisi saunakaljaa on merkki pahasta alkoholiongelmasta?
Itsekin oisin tollasen nalkuttavan eukon luota lähtenyt ovet paukkuen. Mikä tossa viittaa alkoholiongelmaan?
[/quote]
Kyllä minun puolesta saa mennä ihan just niin paljon ku huvittaa ja olla vaikka aamuviiteen asti. Ongelma, jos luit tuota aloitusta, on se, että hän lupaa tulla kotiin esim klo 21 (ja tämä on siis ihan täysin häneltä itseltään tuleva kellonaika, minä en vaadi kotiintuloa tai pyydä kertomaan kotiintuloaikaa), mutta tuleekin 3.30, eikä ilmoita mitään myöhästymisestään illan aikana. Eikä kerro mitään illasta seuraavana päivänä.
Eli siis, selvänä ilmoittaa menevänsä yhdelle, mutta kun saa kaljaa koneeseen, lähtee homma lapasesta. Tai sitten siellä tapahtuu jotain muuta, mistä minulle ei kerrota.
Valehtelu ja salailu vievät mieheltä uskottavuutta, enkä aina tiedä, milloin hänen sanaansa voi luottaa ja milloin ei.
ap
ihme ettei juo ton useammin, jos ämmä on tollanen kyylä ja valittaja.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:46"]
Ainoa ongelma mun mielestä on siinä ettei ilmoittanut mitään mutta voisiko johtua siitä että palaute on aina kiukkuinen ilmoitti tai ei...
[/quote]
Palaute on kiukkuinen vain ja ainoastaan silloin kun ei pidä sanaansa ja/tai ei ilmoita venähtämisestä. ap
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:33"]
Lähti eilen työkavereiden kanssa "yksille", lupasi tulla parin tunnin päästä kotiin. Tuli 2.30, eikä ilmoittanut illan mittaan mitään.
Tänään pyysi anteeksi, sitä kun ilta venähti, mutta ei selittänyt mitään. Kun kysyin, että onko hänellä alkoholiongelma, kun "yhdet" venähtää aina aamuyöksi, niin hermostui, suuttui ja lähti ovet paukkuen.
Eikö tässä minulla pitäisi olla oikeus olla vihainen, eikä hänellä? Ja miten helvetissä tollaisen kanssa saa koskaan mitään selvitettyä, kun reaktio on aina mököttää ja/tai lähteä ovet paukkuen pois??
[/quote]
jos vaimon suklaapala muuttuu aina pariksi suklaalevyksi niin saako kysyä onko sulla painonhallintaongelma vai palaako päreet?
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 13:50"]
ihme ettei juo ton useammin, jos ämmä on tollanen kyylä ja valittaja.
[/quote]
Ahaa, eli sinun mielestä on ok, että mies valehtelee tai ei pidä lupaustaan. Selvä. ap
Siis mies käy parin kuukauden välein työkaverien kanssa lauantaikaljalla, ja ilta saattaa venähtää jopa 2-3 asti?? Ja sä nalkutat ja vingut tästä! Ihme, että olette yhdessä vielä.
Eikö itselläsi ilta ole joskus saattanut vähän venähtää? Mitä väliä sillä sulle on tuleeko se kotiin klo 12 vai klo 2. Tiedäthän joka tapauksessa, että se on istumassa kaverien kanssa iltaa ulkona. Se tekee tätä kuitenkin harvoin ja sillä voi olla hauskaakin siellä.
-Mies33v-
[/quote]
[/quote]
Miehesi käy sääliksi.
[/quote]
[/quote]