"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"
"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"
Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.
Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?
Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).
Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?
Kommentit (1764)
Kyllä se minun kohdallani nainen nopeasti löysi uuden miehen ja minä jäin itsekseni ihmettelemään elämää.
Ei ehkä kuitenkaan niin suoraviivaisesti pidä asioita yleistää kun täällä tehdään.
Moni nainen ottaa uuden elättäjän myöskin helposti ja uusioperheitä onkin paljon.
Sun, mun ja meidän lapset ja ex puolisot joita voi olla useita. Joka lapsella eri isä tai äiti.
No, useimmilla miehillä on äiti kompleksi joka jyskyttää heillä takaraivossa koko elämän ajan.
Jos äiti ei hoivaa niin joku kelpaa sitä virkaa tekemään.
Mutta ei kaikilla sitä kompleksia ole ja äiti suhde voi olla jopa ongelmallinen naisillekin.
Malli ja esikuva, ohjaaja sekä pirttihirmu joka näyttää kaapin paikan kuten "Pekka Puupään vaimo Justiina"!
Esimerkkejä löytyy ja erilaisia malleja elävästäkin elämästä. Joillakin naisilla on vain liian suuret luulot itsestään ja riitoihin ym tarvitaan aina kaksi.
Äidit kasvattaa ja se näkyy miten.
Aina se ei mene putkeen joko opin tai asenteen takia. Ehkä vääristynyt oppi tai asenne on äidiltä peritty.
Tuntemattoman sotilaan kohtaus.
Kyllä nainen antaa, jos äitiinsä tulee.
Ja suorastaan vaatii jos isäänsä tulee.
Mitä tästä siis opimme. Pidättäyviksi.
Tunnetasolla asioita kärjistetään helposti mutta syvällisyys jää toissijaiseksi.
Kyllä mies kasvaa vaatimusten edessä jos on kasvaakseen. Masokisti luonne kertoo heidän kaipaavan piiskaa aina tarpeen tullen ja sekös heille sopii myös altistumisen kulttuurissa.
Nössöt saavat osansa usein äidiltään ja isältään siihen oppia tunteiden ym käyttöön. Remmiä sulle ja valtaa mulle periaatteella. Kasvatus on tunteiden kautta kuitenkin unohtunut monilta.
Ehkä naiset kypsyvät nopeammin mutta saavuttavat tunne tasonsa vasta myöhemmin kuin pojat ja miehet.
Miten muuten heidän toimintaa voisi kuvat "itsensä löytämisen kautta"!
Vierailija kirjoitti:
No ei kai tuo ole mikään huono asia jos se on kummallekin eronneelle osapuolelle pelkästään vaan win-win tilanne?
Nainen löytää itsensä ja mies ehkä toisen naisen. Mutta joskus taas ei löydä kumpikaan.
Joten eipä tehdä tästäkään asiasta taas ongelmaa. Semmosta se elämä joskus on.Kiitos etukäteen, hyvää alkavaa syksyä toivottaa eronnut ja uuden naisen löytänyt mies.
Hmm. Miksi et kommunikoi sanallisesti tai fyysisesti uuden kanssa vaan Vauva AV?
Kerrohan.
Vierailija kirjoitti:
aloitussivulla miesvihaviestejä 16/20
Hyvin te veditte jo aikoinaan.
Asutko vakkarina palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun omat kokemukseni ovat täysin tutkimusten vastaisia. Naisilla aina ollut heti uusi mies, ei siinä itsekseen ole kauheasti hengailtu tai se on ollut vähintään pakkopullaa.
Miten voit tietää hänen (ex) elämästään, jos olette eronneet?
Itse olen eronnut pari vuotta sitten enkä tiedä exästä mitään. Eikä kiinnostakaan. Ei sattumalta tullut vastaan. Hyvä näin. Rauha. Pääkaupunkiseudulla asun ja olen jo enemmän kuin nuori.
Omassa perheessä toisinpäin, faija ei koskaan löytänyt uutta parisuhdetta kun taas äiti löysi elämänsä rakkauden noin pari vuotta vanhempien avioeron jälkeen. Faija on edelleen täysin yksin.
Tuntuu siltä että miehet masentuvat herkemmin, kun taas nainen jatkaa hyvin nopeasti elämäänsä eron jälkeen.
Tuo eron prosessoiminen ikäänkuin valmiiksi riippuu aika pitkälle siitä kumpi jättää. Kyllä se jättävä osapuoli voi olla ehtinyt käsitellä asiat hyvinkin pitkälle ennen virallista viimeistä niittiä, sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-mies (48-v) on kymmenen vuoden takaisen eromme jälkeen etsinyt parikymppistä naista itselleen, ei löydy ei. Mies ei ymmärrä miksi. Hyvä puoli on, että aikaa on jäänyt lapsillemme, kun naiset on niin nirsoja :D
Melkoiset traumat olet kalkkuna jättänyt miehellesi näköjään kun etsii noin nuoria naisia. Haluaa varmistaa että edes muutaman vuoden olisi siedettävän näköinen ja kokoinen.
Juu, hyvää teki eron jälkeen viettää sinkkuelämää, keskittyä enemmän itseeni ja tehdä itse päätöksiä , tietenkin lapsista huolehtia. Ei kaduta ero.
Vierailija kirjoitti:
Mun ex-mies (48-v) on kymmenen vuoden takaisen eromme jälkeen etsinyt parikymppistä naista itselleen, ei löydy ei. Mies ei ymmärrä miksi. Hyvä puoli on, että aikaa on jäänyt lapsillemme, kun naiset on niin nirsoja :D
Niinpä, mut hei, naisten vika, kun ovat niin nirsoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoiset traumat olet kalkkuna jättänyt miehellesi näköjään kun etsii noin nuoria naisia. Haluaa varmistaa että edes muutaman vuoden olisi siedettävän näköinen ja kokoinen.
Traumatisoituminen on pientä siihen verrattuna mitä nämä luopiot saavat miehissään aikaan. Mies voi pälvikaljuuntua, kaljamahoittua, epähygienisoitua, harvahampaantua ja kranssitukkaantua.
En jaksa lukea koko threadia, joten tähän on jo ehkä vastattukin. Koska miehiä ja naisia on suunnilleen 1:1, niin mistä se mies löytää sen naisen eron jälkeen? Eikö noi nyt kuitenkin mee kuitenkin jotenkin tasan? Vai pitävätkö naiset vain enemmän ääntä siitä itsensä löytämisestä ja miehet uudesta naisesta?
Voihan mieskin "löytää" itsensä.
sisko-likka oppi jossain feministiseminaarissa, että nainen on luomakunnan kruunu, ja se tärkein henkilö perheessä. ex-miehensä tajusi asian heti alkumetreillä, myi yrityksensä jollekin ulkomaalaiselle firmalle ja rahat meni kuulemma ryypätessä ja uhkapeleihin. talo ja autot kuului yritykselle. siskolle jäi luu käteen erossa ja velkaa tietenkin. eli makselee vielä vuosia asioista, joita ei enää ole. ex-miehensä meni uusiin naimisiin ja muutti ulkomaille, mikä oli hassua, kun oli todettu varattomaksi.
No jaa, mun vanhemmat erosi kun äiti tuli raskaaksi toiselle miehelle.
Koska hyvistä tai ees kohtuullisista ei kande erota- jää villi joukko muita ;) Satuin löytämään yhden suht normaalin,niin mun mielestä ei ollut "tyytymistä", päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Kyllä naiset käsittelevät eron loppuun ennenkuin uutta suhdetta. Toki poikkeuksiakin löytyy. Ehkäpä miehet ei osaa elää yksin ja tarvitsevat kylkeensä jonkun lohduttajan.
Mä en sitten tiedä miksi munattomiksi vai miksi heitä kuuluisi kutsua, jotka kyllä deittailevat "tositarkoituksella" suhdetta etsien, ja silti suusta tulee jatkuvasti haihattelua ja maanittelua exän sanomisista tai tekemisistä.
Olin tehnyt erotyötä yksikseni jo viisi vuotta, ennen kuin kerroin (ex-)puolisolle tahdostani erota. Sen jälkeen käytiin puoli vuotta yhdessä pariterapiassa. Olisiko minun ihan periaatteen vuoksi pitänyt vielä eropapereiden allekirjoittamisen jälkeenkin tehdä erotyötä vain, koska laki määrää 6kk harkinta-ajan? Ei kiitos, olin jo käsitellyt eron ja valmis elämään omaa elämääni ilman että se kuuluu kenellekään mitä elämälläni teen
N. 42
Mä oon ettinyt jo 7,5 vuotta sitä uutta naista.