"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"
"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"
Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.
Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?
Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).
Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?
Kommentit (1764)
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä edes olet ollut parisuhteessa jos koko elämä on ollut pettymystä?
Sitä on vaan huomaamatta ajautunut parisuhde tilanteeseen suunnittelematta ja toivo/haave kunnollisesta kumppanista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi märehtiä ja murehtia naisten tavalla pitkiä aikoja. Miehet ja naiset toimii ja ajattelee erilailla niin miksi naisten tavat toimia on ainoita oikeita tapoja?
Koska ne tunteet mitä eron jälkeen tulee myönsi niitä tai ei, ei pysy siellä maton alla minne miehet yrittää niitä niin touhukkaasti lakaista. Ne myllää päässä ja vaikuttaa kaikkeen ja pulpahtelee pintaan. Aiheuttavat sitten loppujen lopuksi masennusta.
Minä ainakin hallitsen tunteeni eikä tunteet minua. Miehenä saat elämäsi aikana satoja pakkeja ja naiset jättää useita kertoja ennen kun kokee edes kunnon suhteen niin itselle ero on tilanne siinä missä muutkin ja se ei aiheuta tunne reaktioita samalla tavalla kuin naisilla niin miksi minun pitäisi käsitellä asiat niin kuin naiset?
Älä viitsi. Et sinä ole mikään yli-ihminen. Se että sinä et tunnista tunteitasi ei tarkoita etteikö niitä olisi. Tuosta voi päätellä lähinnä sen että olet niin huonosti kartalla omien tunteidesi kanssa, että todennäköisesti toimit aivan täysin tunteiden (tai pelkojen) perusteella.
Et ole koskaan kuullut "naisten nyyhkyleffoista" ?
Et ole mies, et tiedä miten miehet ajattelevat. Osaat vain peilata toimintaamme omaan toimintaasi ja kuvittlet että Sinun tapasi on se ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä on vaan huomaamatta ajautunut parisuhde tilanteeseen suunnittelematta ja toivo/haave kunnollisesta kumppanista
Miten tämä on edes mahdollista? Ajautunut huomaamatta parisuhteeseen? Tässä on todellinen oman elämänsä objekti, jos tuo on totta.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se menee.
Omani lähti etsimään kadonnutta ensihuumaa. Todellisuuden valjetessa ennemminkin arjen pyörittäjää ja huolen pitäjää.
Itse en nyt ketään jaksa. Paitsi lapsia <3
Niin siis sait jo sen mitä naiset mieheltä haluavat.
Rahaa ja lapset.
Nuo saatuasi laitat miehen pihalle tai käytökselläsi huolehdit että mies "hölmöilee" ja pääset uhriutumaan.
Naisten on näköjään mahdoton hyväksyä ajatus että miehet ja naiset tuntee asioista eritavalla ja eri voimakkuudella joka johtaa siihe että niiden käsittely on myös erilaista
Lainaukset ei taas toimi, mutta se että pitkästä suhteesta eroaminen ei tunnu missään ei ole normaalia miehelle eikä naiselle. Jos se tuntuu siltä että ei tunnu miltään, niin kyseessä on luultavasti jokin psyyken suojamekanismi, joka vielä toistaiseksi on pitänyt tunteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on edes mahdollista? Ajautunut huomaamatta parisuhteeseen? Tässä on todellinen oman elämänsä objekti, jos tuo on totta.
Tässä tulee miesten ja naisten eri esille kun en miehenä tarvitse tunnelatauksia joka asiaan niin pystyy ajautumaan parisuhteeseen kun nainen alkaa läheisyyden puutteessa muuttamaan tapailu suhdetta parisuhteeksi
Ei miesten ja naisten pään sisältö psykologisessa mielessä ole mitenkään kovin erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset ei taas toimi, mutta se että pitkästä suhteesta eroaminen ei tunnu missään ei ole normaalia miehelle eikä naiselle. Jos se tuntuu siltä että ei tunnu miltään, niin kyseessä on luultavasti jokin psyyken suojamekanismi, joka vielä toistaiseksi on pitänyt tunteet pois.
Mies käsittelee hylkäystä ja kelpaamattomuutta koko elämänsä. Alkaen aina siitä kun hän ensimmäistä kertaa pyytää tyttöä tanssimaan, päättyen viimeiseen henkäykseen yksin.
Mitä pitkästä suhteesta? Taas yksi kerta kun ei kelvannut naisille. Ei mitään uutta.
Vierailija kirjoitti:
Ei miesten ja naisten pään sisältö psykologisessa mielessä ole mitenkään kovin erilainen.
Sanot siis että naisetkin ovat väkivaltaisia murhaajia jotka pettävät puolisoitaan?
Naisten tulee pelätä myös toisia naisia pimeällä ja myös miesten tulee pelätä naisia?
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään suojamekanismeja tarvitse kun ajattelee että jälleen yksi nainen jolle et riittänyt vaikka kaikkesi yritit
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista. Miehet haluaa eron jälkeen taas nopeasti seksiä ja ilmaiset kodinhoitopalvelut uudelleen pyörimään sekä toisen nettomaksajan kehiin. Koska joutuisivat muuten tekemään itse kaikki kodin työt ja hoitamaan ja maksamaan yksin ne juoksevat asiat jotka nainen ennen hoiti. Miehet ei ole kauhean monimutkaisia.
Naiset taas on erotilanteissa usein loppuun uupuneita ja tympääntyneitä eivätkä todellakaan halua heti taas uutta miestä elämäänsä lisäkuormaa tuomaan. Ovat saaneet tarpeekseen miehen ymmärtämisestä ja arjen kaikkien hommien pyörityksestä oman ajan ja jaksamisen kustannuksella. Naiselle on ihanaa ottaa siitä lomaa. Saa kerrankin miettiä että mitähän sitä itse oikeasti haluaisi tehdä ja kuka sitä oikeastaan edes onkaan. Nuo kysymykset jäävät naisilla parisuhteessa toisista huolehtimisen jalkoihin.
Surullista nähdä miten naiset itse näkevät itsensä vain patjoina, kotiapulaisina ja nettomaksajina, mutta eipä se ihme ole tuollaisella asenteella ja järjenjuoksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanot siis että naisetkin ovat väkivaltaisia murhaajia jotka pettävät puolisoitaan?
Naisten tulee pelätä myös toisia naisia pimeällä ja myös miesten tulee pelätä naisia?
Koitahan erottaa toisistaan tunne ja teko. Samat tunteet on molemmilla. Teot ei ole samoja. Naiset puhuu niitä tunteita ulos, eli käsittelee niitä. Miehet yrittää tukahduttaa niitä, ja se sitten ilmenee esimerkiksi noin kun ne tunteet silti putkahtaa pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Joo, nainen voimaantuu ja alkaa huudattaa kaija koota.
Hyi helvata! En minä ainakaan koota.
Vierailija kirjoitti:
...tai sitten tunteet loppuneet jo ajat sitten. Itse harkitsin eroa useamman vuoden, mutten halunnut olla se perheenrikkoja.
Kun ex sitten alkoi ylimielisesti puhua erosta, niin tuumin ettei oikeastaan huono ajatus.
Exällä oli toki uusi katsottuna. Erosivat hyvin nopeasti. Mutta tuokin antoi minulle sen viimeisen silauksen, etten missään nimessä halua enää olla tai yrittää tuon ihmisen kanssa.
Elämä eron jälkeen ollut mukavaa, kaikella tapaa parempaa. Olisi pitänyt olla "itsekkäämpi" jo aikaisemmin ja erota jo ajat sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaista. Miehet haluaa eron jälkeen taas nopeasti seksiä ja ilmaiset kodinhoitopalvelut uudelleen pyörimään sekä toisen nettomaksajan kehiin. Koska joutuisivat muuten tekemään itse kaikki kodin työt ja hoitamaan ja maksamaan yksin ne juoksevat asiat jotka nainen ennen hoiti. Miehet ei ole kauhean monimutkaisia.
Naiset taas on erotilanteissa usein loppuun uupuneita ja tympääntyneitä eivätkä todellakaan halua heti taas uutta miestä elämäänsä lisäkuormaa tuomaan. Ovat saaneet tarpeekseen miehen ymmärtämisestä ja arjen kaikkien hommien pyörityksestä oman ajan ja jaksamisen kustannuksella. Naiselle on ihanaa ottaa siitä lomaa. Saa kerrankin miettiä että mitähän sitä itse oikeasti haluaisi tehdä ja kuka sitä oikeastaan edes onkaan. Nuo kysymykset jäävät naisilla parisuhteessa toisista huolehtimisen jalkoihin.
Tämä on niin totta!
Olin itse eron jälkeen aivan uupunut paitsi miehen tavasta ottaa ero, myös pitkästä parisuhteesta ja siinä omaksumastani perheenäidin roolista. Aivan lopen uupunut ja loppu, hyvä kun tiesin kuka enää olin ja mistä pidin. Elin vuosia miehelle, lapsille ja työlle, ja sitten tulin heitetyksi sivuun. Tilalle tuli pian uusi nainen, totta kai.
Oli tosi vapauttavaa käydä eron jälkeen tyyliin yksin uimassa.
SinultaKIN on siis puuttunut kyky olla miehellesi kumppani, paras ystävä, seksipommi, vaimo, tuki ja olkapää silloin, jos miehellä on ollut murheita. Ei mies kieltämättä kyllä tee yhtään mitään tuollaisilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niin totta!
Olin itse eron jälkeen aivan uupunut paitsi miehen tavasta ottaa ero, myös pitkästä parisuhteesta ja siinä omaksumastani perheenäidin roolista. Aivan lopen uupunut ja loppu, hyvä kun tiesin kuka enää olin ja mistä pidin. Elin vuosia miehelle, lapsille ja työlle, ja sitten tulin heitetyksi sivuun. Tilalle tuli pian uusi nainen, totta kai.
Oli tosi vapauttavaa käydä eron jälkeen tyyliin yksin uimassa.
SinultaKIN on siis puuttunut kyky olla miehellesi kumppani, paras ystävä, seksipommi, vaimo, tuki ja olkapää silloin, jos miehellä on ollut murheita. Ei mies kieltämättä kyllä tee yhtään mitään tuollaisilla naisilla.
Nainen elänyt vuosia vain miehelleen ja perheelleen, ja sekään ei riitä, vaan vaaditaan vielä lisää.
Juu, taidan jatkossakin pysyä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tulee miesten ja naisten eri esille kun en miehenä tarvitse tunnelatauksia joka asiaan niin pystyy ajautumaan parisuhteeseen kun nainen alkaa läheisyyden puutteessa muuttamaan tapailu suhdetta parisuhteeksi
Kyllä mulla on kumpikin aviomies ihan aktiivisesti ja havaittavasti halunnut parisuhteeseen. En usko että heistä kumpikaan allekirjoittaisi väitettäsi sukupuolten erosta. Melkoinen elämähän tuollainen olisi, missä ei ole itse puikoissa, kelluu vaan kuin lastu laineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti heti eron jälkeen Tinder käyntiin ja panisin minkä kerkeisin. En kyllä ottaisi naista riesaksi vaan eläisin nuoruuden uudelleen. En todellakaan jäisi suremaan koska elämä on lyhyt. Voisin vakiintua jos vastaa tulisi elämänmyönteinen tasapainoinen ihminen. Ei mielellään kauhean nuorta joka haluaisi tehdä lapsia, koska lapset on jo. Enkä alkaisi isäksi toisten lapsille koska omat lapset on ykkösenä elämässä.
Harva lapseton haluaa äitipuoleksi, sorry.
Olisi pitänyt kirjoittaa ettei äitipuolta olla edes hakemassa. Lapsille riittää yksi äiti.
Ikävä kyllä ne naiset ovat erittäin harvassa, jotka ottavat koko paketin vastaan rakkaudella jos miehellä on lapsia.
Ja sellaista ei edes etsitty
Näinhän se menee.
Omani lähti etsimään kadonnutta ensihuumaa. Todellisuuden valjetessa ennemminkin arjen pyörittäjää ja huolen pitäjää.
Itse en nyt ketään jaksa. Paitsi lapsia <3