Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden nainen"

Vierailija
05.11.2021 |

"Nainen löytää erossa itsensä, mies uuden naisen"

Ajatuksia, tosielämän esimerkkejä? Ainakin omassa tuttavapiirissä on mennyt juuri näin.

Naiset käyneet pitkien suhteiden päätyttyä eroseminaarin, ehkä terapian, aloittaneet uusia harrastuksia, keskittyneet lapsiin ja uuden arjen luontiin. Ehkä pienimuotoista tapailua. Miehillä kuitenkin hyvin pian uudet, vakavat parisuhteet. Mistä tämä mielestänne johtuu?

Tinder täynnä juuri eronneita miehiä, tai harkinta-ajalla tai vasta eroa suunnittelevia miehiä. Kun heiltä kysyy, onko erotyö tehty ja suru käsitelty, vastaus on lähes aina että jo aikoja sitten (vaikkei edes välttämättä erottu vielä).

Eroryhmissäkin valtaosa naisia. Ovatko muut huomanneet saman?

Kommentit (1764)

Vierailija
141/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi märehtiä ja murehtia naisten tavalla pitkiä aikoja. Miehet ja naiset toimii ja ajattelee erilailla niin miksi naisten tavat toimia on ainoita oikeita tapoja?

Koska ne tunteet mitä eron jälkeen tulee myönsi niitä tai ei, ei pysy siellä maton alla minne miehet yrittää niitä niin touhukkaasti lakaista. Ne myllää päässä ja vaikuttaa kaikkeen ja pulpahtelee pintaan. Aiheuttavat sitten loppujen lopuksi masennusta.

Minä ainakin hallitsen tunteeni eikä tunteet minua. Miehenä saat elämäsi aikana satoja pakkeja ja naiset jättää useita kertoja ennen kun kokee edes kunnon suhteen niin itselle ero on tilanne siinä missä muutkin ja se ei aiheuta tunne reaktioita samalla tavalla kuin naisilla niin miksi minun pitäisi käsitellä asiat niin kuin naiset?

Jep. Naisille on kova paikka ettei mies murtunut naisen käsittelyssä joka päättyi naisen haluamaan eroon. Sehän on naiselle epäonnistuminen jos mies jatkaa elämäänsä.

Vierailija
142/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehillehän se ero tulee aina ”ihan puskista” ja kaikki oli ”ihan hyvin” 🤣

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisen ystäväpariskunnan ero naisen aloitteesta... On kyllä jotenkin ollut kiusallista seurata kun mies löytää HETI uuden ja alkanut välittömästi postailla hempeitä yhteiskuvia someen, ko. nainen vielä näyttääkin aika paljon tältä ex-naiselta. Mietin tajuaako tämä uusi nainen että ero tullut about edeltävänä viikolla näistä i love you baby pariskuntakuvista. Mies ei siis mikään peluri vaan pikemminkin herkkä ja haavoittuvainen.

Vierailija
144/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi märehtiä ja murehtia naisten tavalla pitkiä aikoja. Miehet ja naiset toimii ja ajattelee erilailla niin miksi naisten tavat toimia on ainoita oikeita tapoja?

Koska ne tunteet mitä eron jälkeen tulee myönsi niitä tai ei, ei pysy siellä maton alla minne miehet yrittää niitä niin touhukkaasti lakaista. Ne myllää päässä ja vaikuttaa kaikkeen ja pulpahtelee pintaan. Aiheuttavat sitten loppujen lopuksi masennusta.

Minä ainakin hallitsen tunteeni eikä tunteet minua. Miehenä saat elämäsi aikana satoja pakkeja ja naiset jättää useita kertoja ennen kun kokee edes kunnon suhteen niin itselle ero on tilanne siinä missä muutkin ja se ei aiheuta tunne reaktioita samalla tavalla kuin naisilla niin miksi minun pitäisi käsitellä asiat niin kuin naiset?

Jep. Naisille on kova paikka ettei mies murtunut naisen käsittelyssä joka päättyi naisen haluamaan eroon. Sehän on naiselle epäonnistuminen jos mies jatkaa elämäänsä.

Ei hyvänen aika. Kyllä se on kaikkien etu, että ex jatkaa elämäänsä ja vakiintuu. Ainakin meillä, missä viina meinasi viedä miehen. Kurjaa lapsillekin.

Vierailija
145/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti heti eron jälkeen Tinder käyntiin ja panisin minkä kerkeisin. En kyllä ottaisi naista riesaksi vaan eläisin nuoruuden uudelleen. En todellakaan jäisi suremaan koska elämä on lyhyt. Voisin vakiintua jos vastaa tulisi elämänmyönteinen tasapainoinen ihminen. Ei mielellään kauhean nuorta joka haluaisi tehdä lapsia, koska lapset on jo. Enkä alkaisi isäksi toisten lapsille koska omat lapset on ykkösenä elämässä.

Harva lapseton haluaa äitipuoleksi, sorry.

Tarvitseeko aikuiset lapset äitipuolen?

Eivät. Tuo edellinen oli vaan niin lapsikeskeinen kirjoitus, että hänellä on tuskin aikuisia.

Täällä kymmenet mammat rutisevat päivittäin, miten miehiä ei kiinnosta omat lapsensa ja nyt kun sellainen selvästi on linjoilla, sekään ei ole hyvä juttu. Minä miehenä ja isänä kyllä ihailen vilpittämästi tuota miestä, koska ajattelen aivan samoin. Jos ero tulisi, olisi omat lapset AINA ykkössijalla elämässäni. Naiset eivät sitä kyllä hyväksy, koska ovat sillä tavalla lapsellisia, että nainen pitäisi asettaa lasten edelle.

Vierailija
146/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi. Et sinä ole mikään yli-ihminen. Se että sinä et tunnista tunteitasi ei tarkoita etteikö niitä olisi. Tuosta voi päätellä lähinnä sen että olet niin huonosti kartalla omien tunteidesi kanssa, että todennäköisesti toimit aivan täysin tunteiden (tai pelkojen) perusteella.

Vierailija
147/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi uskoa että naiset on näin itse keskeisiä kuvittelevat olevansa miesten elämän keskipiste että vaatisivat perään itkemistä ja varsinkin ajattelisivat että mies ei saa jatkaa eteen päin

Vierailija
148/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti heti eron jälkeen Tinder käyntiin ja panisin minkä kerkeisin. En kyllä ottaisi naista riesaksi vaan eläisin nuoruuden uudelleen. En todellakaan jäisi suremaan koska elämä on lyhyt. Voisin vakiintua jos vastaa tulisi elämänmyönteinen tasapainoinen ihminen. Ei mielellään kauhean nuorta joka haluaisi tehdä lapsia, koska lapset on jo. Enkä alkaisi isäksi toisten lapsille koska omat lapset on ykkösenä elämässä.

Harva lapseton haluaa äitipuoleksi, sorry.

Tarvitseeko aikuiset lapset äitipuolen?

Eivät. Tuo edellinen oli vaan niin lapsikeskeinen kirjoitus, että hänellä on tuskin aikuisia.

Täällä kymmenet mammat rutisevat päivittäin, miten miehiä ei kiinnosta omat lapsensa ja nyt kun sellainen selvästi on linjoilla, sekään ei ole hyvä juttu. Minä miehenä ja isänä kyllä ihailen vilpittämästi tuota miestä, koska ajattelen aivan samoin. Jos ero tulisi, olisi omat lapset AINA ykkössijalla elämässäni. Naiset eivät sitä kyllä hyväksy, koska ovat sillä tavalla lapsellisia, että nainen pitäisi asettaa lasten edelle.

Olen ehdottomasti samaa mieltä (lainaamasi viestin kirjoittaja), lapset edelle. Omani olen jo kasvattanut.

Vierailija
149/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kirjoittaja kuulostaa kyllä aivan täysin murtuneelta. Vimmaisesti yrittää väittää että ei tunnu missään. Se nyt on ihan liskoaivotasolla että ero pitkästä suhteesta tuntuu, ei siinä ole kyse mistään mielen heikkoudesta tai vahvuudesta. Ei niitä tunteita pysty hallitsemaan. Ja sen väittäminen on vain merkki siitä että ei ole vielä oikein edennyt erosta mihinkään.

Vierailija
150/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet on ihan taantuneita eron jälkeen. Tosin se saattaa johtua siitä että ovat ottaneet lapsen roolin parisuhteessaan, ja se johti eroon. Sitten lähestytään vain itseä yli 10v nuorempia kaunottaria, eikä huomata kuinka kilometrit ovat kertyneet vyötärölle ja naamatauluun. Uskomatonta miten paksussa itsepetoksessa monet miehet tykkäävät elää.

Ei se noin mene. Yleensähän mies vielä vuonna 2021 on lapsiperheissä lasten äidin pikku apulainen, joka ei osaa hoitaa pientä kakkatykkiä mitenkään oikein. Jos mies onnistuu tekemään jotain oikein, lasten äiti saattaa kehua tätä naapurin rouville samalla äänensävyllä, kuin pientä lasta kehutaan tämän jostain ensimäisestä opitusta asiasta.

Eli te naiset saatatte pitää koko suhteen ajan itseänne äitinä myös miehelle ja siitä syntyy kuvitelma miehen lapsellisuudesta. Tuosta tietysti seuraa se, ettei kukaan mies halua enää kokea samaa ja siksi etsiikin reilusti nuorempaa naista, joka ei ole samalla tavalla mummoutunut, että pitää miestään lapsenaan.

Vierailija
151/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä piirteitä naisesta miehet toivoisivat mieskavereilleen, että ystävyyssuhteet olisivat antoisampia?

Pimppa olis hyvä

Vierailija
152/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko tuo kaikkia, teille aivan täysin tuntemattomia miehiä kohtaan tuntemanne katkeruus ja viha jotain hyvää elämäänne? Oikeasti?

Kyllä minusta enemmän vaikuttaa siltä, että nimenomaan teillä miehet sitä ja tätä -jankkaajilla on jäänyt niitä tunteita käsittelemättä. Tai ehkä nuo katkerat vuodatukset sitten ovat sitä käsittelyä. Todellisuuden kanssahan niillä ei ole mitään tekemistä.

Parempaa vointia teille tulevaisuuteen.

Vierailija
153/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut miehet on ihan taantuneita eron jälkeen. Tosin se saattaa johtua siitä että ovat ottaneet lapsen roolin parisuhteessaan, ja se johti eroon. Sitten lähestytään vain itseä yli 10v nuorempia kaunottaria, eikä huomata kuinka kilometrit ovat kertyneet vyötärölle ja naamatauluun. Uskomatonta miten paksussa itsepetoksessa monet miehet tykkäävät elää.

Ei se noin mene. Yleensähän mies vielä vuonna 2021 on lapsiperheissä lasten äidin pikku apulainen, joka ei osaa hoitaa pientä kakkatykkiä mitenkään oikein. Jos mies onnistuu tekemään jotain oikein, lasten äiti saattaa kehua tätä naapurin rouville samalla äänensävyllä, kuin pientä lasta kehutaan tämän jostain ensimäisestä opitusta asiasta.

Eli te naiset saatatte pitää koko suhteen ajan itseänne äitinä myös miehelle ja siitä syntyy kuvitelma miehen lapsellisuudesta. Tuosta tietysti seuraa se, ettei kukaan mies halua enää kokea samaa ja siksi etsiikin reilusti nuorempaa naista, joka ei ole samalla tavalla mummoutunut, että pitää miestään lapsenaan.

Kai tästä on nyt jo päästy eteenpäin, kun jo yli 20 v sitten sanottiin, että miehen pitää itse ottaa paikkansa isänä eikä alistuneesti odottaa naisen tekevän sen hänelle?

Vierailija
154/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaista. Miehet haluaa eron jälkeen taas nopeasti seksiä ja ilmaiset kodinhoitopalvelut uudelleen pyörimään sekä toisen nettomaksajan kehiin. Koska joutuisivat muuten tekemään itse kaikki kodin työt ja hoitamaan ja maksamaan yksin ne juoksevat asiat jotka nainen ennen hoiti. Miehet ei ole kauhean monimutkaisia.

Naiset taas on erotilanteissa usein loppuun uupuneita  ja tympääntyneitä eivätkä todellakaan halua heti taas uutta miestä elämäänsä lisäkuormaa tuomaan. Ovat saaneet tarpeekseen miehen ymmärtämisestä ja arjen kaikkien hommien pyörityksestä oman ajan ja jaksamisen kustannuksella. Naiselle on ihanaa ottaa siitä lomaa. Saa kerrankin miettiä että mitähän sitä itse oikeasti haluaisi tehdä ja kuka sitä oikeastaan edes onkaan. Nuo kysymykset jäävät naisilla parisuhteessa toisista huolehtimisen jalkoihin.

Itselläni pitkälti juuri noin.

Parisuhteessa hoidin yksin kodin täyspäivätyöni rinnalla. Jos olisin jättänyt hoitamatta, olisi asuttu lopulta kaatopaikalla. Eropäätöksen jälkeen en enää siivonnut. Pääsi näkemään, miten tosiaan ne tavarat jäivät lattioille täsmälleen siihen, mihin ne oli tiputettu. Pöydille alkoi kertyä tavaravuoria.

Eron jälkeen tuntunut liki oudolta, kun koti pysyy siistinä ja voi miettiä jopa sisustusjuttuja, kun kodinhoito ei ole sitä jatkuvaa toisen jälkien siivoamista.

Vierailija
155/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo on sinulle ongelma?

No tuo haluaisi, että miehet kilvan piirittäisivät tuollaista yli 10v miehiä vanhempaa, todella paljon ajettua, vyötärölihavaa ja roikkuvanaamaista mummelia.

Vierailija
156/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo kirjoittaja kuulostaa kyllä aivan täysin murtuneelta. Vimmaisesti yrittää väittää että ei tunnu missään. Se nyt on ihan liskoaivotasolla että ero pitkästä suhteesta tuntuu, ei siinä ole kyse mistään mielen heikkoudesta tai vahvuudesta. Ei niitä tunteita pysty hallitsemaan. Ja sen väittäminen on vain merkki siitä että ei ole vielä oikein edennyt erosta mihinkään.

Jos koko elämäsi menet pettymyksestä toiseen siinä oppii väkisinkin hallitseen tunteensa tai ainakin "kylmettyy" niin paljon että ei tunteet vaikuta samalla tavalla kuin naisilla niin siinä ei auta vaikka kuinka naiset vaittävät että kaikki on tunteiden vietävänä niin kuin naiset

Vierailija
157/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetutkiskelu tekisi hyvää ihan sukupuolesta riippumatta, ettei toistaisi samoja, eroon johtaneita kaavoja uudessakin suhteessa. Jotkut vain ovat sitä mieltä, että vika on aina toisessa.

Olen jo menettänyt toivoni kohdata ensimmäinen nainen, joka kertoisi eron johtuneen naisesta.

Vierailija
158/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi uskoa että naiset on näin itse keskeisiä kuvittelevat olevansa miesten elämän keskipiste että vaatisivat perään itkemistä ja varsinkin ajattelisivat että mies ei saa jatkaa eteen päin

Minut on pari kertaa jätetty, koska nainen halusi siirtyä elämässä eteenpäin. Mitä tuo nyt sitten tarkoittikin, koska aika lähellä asuu vieläkin ja minä olen se enemmän maailmaa nähnyt. Ensimmäinen ero oli raskas ehkä vähän liiankin. Sen jälkeen ei enää ollut vaikeaa, koska tiesi että aika hoitaa. Nykyisestä vaimosta tuskin eroan koska on mennyt hyvin jo reilut 10 vuotta. Suhde on vaan syventynyt ajan myötä.

Vierailija
159/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinä edes olet ollut parisuhteessa jos koko elämä on ollut pettymystä?

Vierailija
160/1764 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset lähtee liian nopeasti eron jälkeen tapailemaan uusia ehdokkaita ja uuteen suhteeseen. Siksi suhteet ei toimi. Ei olla päästy erosta yli. Eikä itsenäistyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan