Vaikea hyväksyä, että on ns. mielisairas
Mulla on psykoosisairaus eli sitä mielisairauttahan se on. Miettikää nyt, kun ei voi aina tietää mikä on vain omaa kuvitelmaa ja luuloa ja mikä on todellista. Kun ne luulot tuntuvat todellisilta ja jos joku väittää muuta silloin, niin ajattelee että se on vain inhottava kuspää joka haluaa kiusata. Sitten havahtuu jossain vaiheessa, että ei saakeli, se olikin vain omaa harhaluuloa tai vainoharhaisuutta. Onneksi en ole kokenut näkö- tai kuuloharhoja sentään. Harhaluuloja ja vainoharhaisuutta tai ainakin jälkimmäistä on usein. Saa kysyä jos kiinnostaa aihe.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Jösses näit hulluja
Sanopa muuta, ja osa on työelämässä, jopa auttamistyössä ja päätöstentekoa vaativissa tehtävissä. Harhainen ja epäjohdonmukainen ajattelu näkyy ja kuuluu. Itse kokee olevansa työkykyinen, moni muu ei välttämättä ole samaa mieltä ja työn jälkeä sitten korjaillaan. Ei suoriudu itsenäisesti, vaan tarvitsee valvontaa ja ohjausta eli yhden henkilön varmistelemaan koko ajan. Kunnalla "töissä". Näköjään tällainen sekopää saa vapaasti hillua miten tahansa, palkka juoksee ja kukaan ei puutu palautteesta huolimatta. Ikuinen suojatyöpaikka. Psykoosisairauksille ei voi itse mitään, mutta ikävä tosiasia on, että näillä ajattelutoiminnat ja logiikka ovat jo sen verran rajoittuneet, ettei vaan ihan kaikki vaativa adiantuntija- ja asiakastyö enää onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei me liittouduta! Me ei vain jakseta sitä kun tämä palsta on täynnä ahdistuneiden, masentuneiden, pelokkaiden, työkyvyttömien, eristyneiden, yksinäisten kirjoittelua, valittamista, ja sitten tuntuu vielä siltä että niillä on kaikilla autistiset adhd-lapset!!!
Ei millään pahalla, mutta on kiva lukea mielipiteitä kirjoista, filmeistä, musiikista, ruuista, harrastuksista, asumisesta, vaatteista, ajankäytöstä yleensäkin. Ilman että AINA juttu kääntyy siihen kun joku kirjoittaa: No meille se ei kävisi kun mies autisti ja lapsillani adhd ja itse masentunut.
Yhtään ymmärrystä teiltä tähän?
Tulisipa sota ja korjaisi sinut. Oppisit saatana.
Mt tyypit nyt ottaa kaiken veetuiluna. Vaikka kukaan ei sanoisi mitään syytetään milloin mistäkin. Sä oot varmaan sitä mieltä että mä oon.. Raskassoutuisia.