Vaikea hyväksyä, että on ns. mielisairas
Mulla on psykoosisairaus eli sitä mielisairauttahan se on. Miettikää nyt, kun ei voi aina tietää mikä on vain omaa kuvitelmaa ja luuloa ja mikä on todellista. Kun ne luulot tuntuvat todellisilta ja jos joku väittää muuta silloin, niin ajattelee että se on vain inhottava kuspää joka haluaa kiusata. Sitten havahtuu jossain vaiheessa, että ei saakeli, se olikin vain omaa harhaluuloa tai vainoharhaisuutta. Onneksi en ole kokenut näkö- tai kuuloharhoja sentään. Harhaluuloja ja vainoharhaisuutta tai ainakin jälkimmäistä on usein. Saa kysyä jos kiinnostaa aihe.
Kommentit (25)
Kuulostaa siltä että olet ulkoistanut kuvitteellisen sairautesi.
Vierailija kirjoitti:
Lykkyä vaan.
Älä ota vittuiluna.
🤡
Ihan hyvälläkö tuon pelle-emojin sitten tarkoitit? 🙄 Kiusaaminen on käytöshäiriötä, joka johtuu luonteen vinoutumasta. Luonnevika. Eli lykkyä vaan itsellesikin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että olet ulkoistanut kuvitteellisen sairautesi.
Mitä tarkoitat? Ap
Mielisairauksien perimmäinen pulma onkin juuri siinä, että se osa elimistöä, jonka tehtävä on tuottaa ymmärrys, on rikki. Risana se ei voi ymmärtää olevansa itse vikaantunut. Kuka tahansa tajuaa, kun jalka katkeaa irtipoikki, että nyt on pahasti vikaa. Jalka kun ei tee sitä arviota itse.
Olis kyllä pirun helppoa elää ilman aivoja...t: Toinen mieleltään sairastunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lykkyä vaan.
Älä ota vittuiluna.
🤡
Ihan hyvälläkö tuon pelle-emojin sitten tarkoitit? 🙄 Kiusaaminen on käytöshäiriötä, joka johtuu luonteen vinoutumasta. Luonnevika. Eli lykkyä vaan itsellesikin. Ap
Sarkasmi auttaa. Taitolaji. En usko diagnooseihin. Ainakaan ei pidä jäädä kiinni.
Mitä parempi vuorovaikutus, sen parempi olla.
Ihmiset vitt ui loo ihan ilman diagnoosejakin.
On ehkä päivä alkanut einiinkivasti.
🤡
Psykoosiin on lääkitys joka auttaa harhoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lykkyä vaan.
Älä ota vittuiluna.
🤡
Sarkasmi auttaa. Taitolaji. En usko diagnooseihin. Ainakaan ei pidä jäädä kiinni.
Mitä parempi vuorovaikutus, sen parempi olla.
Ihmiset vitt ui loo ihan ilman diagnoosejakin.
On ehkä päivä alkanut einiinkivasti.
🤡
Auttaako sarkasmi psykoosissa olevaa ihmistä, jonka päässä kuuluvat äänet käskevät käymään makamaan junaraiteille?
Anna esimerkki.
Munkin on vaikea ollut hyväksyä vakavaa masennusta ja siihen liittyvää kyynisyyttä, näköalattomuutta ja itsetuhoisuuden ihannointia. Vaikka nämä ei varsinaisesti ole psykoosia niin joskus ilmenevät vieraan tuntuisina pakkoajatuksina, ocd:ta hipovana vainoharhaisuutena ja ottavat muutenkin arjessa vallan. Ei sovi lainkaan yhteen elämänkatsomukseni ja muiden persoonanipiirteiden kanssa ja ovat syöneet omaa itseluottamusta/hallinnantunnetta.
Psykoottinen ei tiedä tai tunne olevansa sairas.
Minä olen normaali, tuu tänne niin voidaan pelata Kimbleä.
Vierailija kirjoitti:
Mielisairauksien perimmäinen pulma onkin juuri siinä, että se osa elimistöä, jonka tehtävä on tuottaa ymmärrys, on rikki. Risana se ei voi ymmärtää olevansa itse vikaantunut. Kuka tahansa tajuaa, kun jalka katkeaa irtipoikki, että nyt on pahasti vikaa. Jalka kun ei tee sitä arviota itse.
Mä sanoin jo, että mä olen normaali, ymmärrätkö?
Voi ssstanaaa!! Minua alkoi vitutt*** te olette kaikki kaksinaamasia paskoja!!!!!!!
Hyvästi idiootit!!
,T. Ap
Te olette kaikki liittoutuneet minua vastaan!!!!
Tiesin sen jo kauan sitten.
T. Ap
Ei me liittouduta! Me ei vain jakseta sitä kun tämä palsta on täynnä ahdistuneiden, masentuneiden, pelokkaiden, työkyvyttömien, eristyneiden, yksinäisten kirjoittelua, valittamista, ja sitten tuntuu vielä siltä että niillä on kaikilla autistiset adhd-lapset!!!
Ei millään pahalla, mutta on kiva lukea mielipiteitä kirjoista, filmeistä, musiikista, ruuista, harrastuksista, asumisesta, vaatteista, ajankäytöstä yleensäkin. Ilman että AINA juttu kääntyy siihen kun joku kirjoittaa: „No meille se ei kävisi kun mies autisti ja lapsillani adhd ja itse masentunut.“
Yhtään ymmärrystä teiltä tähän?
Minä olen sairas haluan paljon pahaa rikkaille ihmisille.
Jos teillä on mahdollisuus tehdä pahaa rikkaalle ihmiselle, tee se. Tulen olemaan niin onnellinen.
Päässäni vispaa sairauksista pahin ja se on KÖYHYYS!
Kannattaa viiltää itseään reiteen pystysuoraan, niin pääsee pois kitumasta. Myös junan alle hyppääminen on hyvä ratkaisu.
Tulen jatkossakin kannustamaan ihmisiä 1tsemurhaan.
Itsekin juuri taistelen psykoosin kanssa. Äänet puhuu tämänkin kommentin etukäteen. En tiedä palaanko koskaan todellisuuteen.
Lykkyä vaan.
Älä ota vittuiluna.
🤡