Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni haukkui mut kun tilasin kotidopplerin, nyt raskaana, taustalla kuusi keskenmenoa...

Vierailija
08.09.2006 |

Ehkä jos en olisi näitä kokenut pitäisin laitetta " turhana" , mutta tosi paha mieli tuli siitä ryöpystä mitä sain. Ei pitäisi välittää varmaan, mutta silti... Koen nyt mielenrauhani puolesta tärkeänä, että voin tarkistaa sydänäänet silloin tällöin itse.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mikäs sh olet, kun et erota ultraäänilaitetta ja Doppleria?

Musta on ihan ok hankkia Doppler, jos se tuo mielenrauhaa. Mikään pätevä tutkimus ei ole osoittanut, että ultraäänestä olisi haittaa sikiölle.

t: Sh myös.

Dopplerissa ei ole ultraääntä vaan ääni kantautuu moninkertaisesti " mikrofonien" kautta. Siihen ei tarvita kaukoluotainta (eli ultraääntä), mutta kuvaan tarvitaan! äänen saa muutenkin!

Vierailija
22/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

nautiskella sydänäänistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ap ja onnelista raskausaikaa.

Vierailija
24/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joku sanoi " stressaa vähemmän" .. Helpommin sanottu kuin tehty. Luuletko etten ole aiemmissa raskauksissa sitä yrittänyt? Sen verran ikävät kokemukset takana ja niin kauan kun ei liikkeitä tunne aion rauhottaa mieleni kuuntelemalla sydänäänet... Ja välttää turhaa hysteriaa.

Ap

Lääketieteellisesti en tiedä juuta tai jaata, mitä tekee tai on tekemättä lapselle, mutta sulle itsellesi! Tuo jo kertoo sen, että sulla on raskaudesta kamala stressi päällä, koska pitää niitä sydänääniä kuunnella. Yrittäisit antaa raskauden mennä omalla painollaan, niin voit onnistuakin paremmin. En tarkoita tätä mitenkään ilkeästi, vaan ihan ystävällisenä neuvona. Rentoudu, yritä ainakin, ja NAUTI siitä raskaudesta, älä pelkää, että meneekö taas kesken. Mieti postiivisesti, ehkä se vaikuttaa vauvaankin! Tsemppiä.

Vierailija
25/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin doppler niin kyllä vielä tyhmemmän kuvan saa näistä kommenteista.. Joku käski ap:n mennä psykiatrille. Ota omalle kohdallesi monta keskenmenoa ja tule sit tänne lässyttämään. Kyllä siinä vaiheessa on saattanut jo " kallonkutistajalla" tullut käytyä.

terv. eräs jolla monta keskenmenoa

Vierailija
26/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko keskenmenojen syitä tutkittu?

Sinä saat ostaa omilla rahoillasi mitä haluat, se ei oel ystäväsi ongelma!

Vierailija
27/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska vauvan sydän voi pysähtyä vaikka esim. juustohyllyn ja leipähyllyn välissä, niin huomaat sitten heti, että sydän ei enää lyö.

ihan vain mielenkiinnosta kysynkin, että mitä aiot tehdä, kun sydänääniä ei enää kuulu? kuinka aiot estää keskenmenon siinävaiheessa?

kuinka se doppleri auttaa lastasi?

Vierailija
28/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Mikäs sh olet, kun et erota ultraäänilaitetta ja Doppleria?

Musta on ihan ok hankkia Doppler, jos se tuo mielenrauhaa. Mikään pätevä tutkimus ei ole osoittanut, että ultraäänestä olisi haittaa sikiölle.

t: Sh myös.

Dopplerissa ei ole ultraääntä vaan ääni kantautuu moninkertaisesti " mikrofonien" kautta. Siihen ei tarvita kaukoluotainta (eli ultraääntä), mutta kuvaan tarvitaan! äänen saa muutenkin!

Vierailija
29/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkittu, mitään ei ole löytynyt verikokeista ja " rakenteellistakaan" vikaa ei ole. Olin tyhmä kun tulin tänne purkautumaan, mutta kiitos kaunis kaikille ymmärtäväisille ihmisille! Ehkä helpompi lukea ventovieraiden arvostelua kuin oman kaverin, vaikka ei sekään tietty kivaa ole.. Mut sehän on aina riski kun av:lle jotain kirjoittaa.

Ap

Vierailija
30/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota siis rauhallisesti, ja anna luonnon hoitaa asiat jotka luonnolle kuuluu.

aina voi adoptoida, vauvan saa siis vähemmälläkin hössötyksellä.

Vierailija
31/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastaus sille, joka kysyi mitä sit kun sydänäänet ei kuulu. Todennäköisesti menisin lääkäriin enkä kantaisi sisälläni viikkoja sitten kuollutta vauvaa kuten aiemmin.

Ap (ja nyt pitää lopettaa..)

Vierailija
32/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaa kuitenkin hulluna tarkkailla sikiötä jatkuvasti tai ainakin päivittäin! Se on mielestäni todella outoa ja turhaa. Mitä se mitään keskenmenoa estää!? Enkä kyllä ymmärrä miten se voi taata mielenrauhaakaan...

Vierailija
33/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän hyvin miten voi taata mielenrauhan... Epäily siitä, että vatsassa ei olekaan eloa, pelko, ahdistus, vanhat muistot... kaivaa dopplerin esille ja kuuntelee ja kappas.. mielenrauha taas vähäksi aikaa. Oletko 46 saanut itse keskenmenoa? Totisesti huomaa, että tähänkin ketjuun vastaavat, no joo.. antaa olla.

Vierailija
34/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse ulkomailla ja minut on ultrattu molemmissa raskauksissa 10-12 kertaa. Täällä on tapana ultrata joka kerta ja siitä ei ole vauvalle haittaa. Loppu raskaudessa kävin mittaamassa sydän äänet dopplerilla 2 kertaa viikossa. Oman ja vauvani turvallisuuden takia. Täällä seuranta on paljon tarkempaa kuin suomessa. Itse hommasin vauvalleni sensori itkuhälyttimen jotta pystyin nukkumaan paremmin. Hälytin hälyttää heti jos vauvalla on hengityskatkos. Tiedä oliko siitä muuta hyötyä kuin että itse sain olla rauhallisin mielin. Minusta se on sen arvoista. Eikö se ole vauvankin etu et äiti on rentoutunut? Minusta olit viisas kun hommasit dopplerin! Kamalia ihmisiä täällä. TH taitaa tietää kaiken vielä paremmin kuin lääkärikin?!

Vierailija
35/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse en sitä hankkisi, koska tunnen itteni niin hyvin, että minun pitäis tarkastaa sillä ne sydänäänet n. 309454875 kertaa päivässä.. ja se nyt ei tekis kelleen hyvää.

Onnea ap:lle, ja toivottavasti raskaus tällä kertaa jatkuu onnellisesti loppuun asti!

ps. ei av:lle kannata kirjottaa mitään tämmöisiä, aina saa paskaa niskaan =) Älä välitä, jotkut on vain niin ilkeitä, että haluavat pahan mielen kaikille!

Vierailija
36/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mä ymmärrän hyvin miten voi taata mielenrauhan... Epäily siitä, että vatsassa ei olekaan eloa, pelko, ahdistus, vanhat muistot... kaivaa dopplerin esille ja kuuntelee ja kappas.. mielenrauha taas vähäksi aikaa. Oletko 46 saanut itse keskenmenoa? Totisesti huomaa, että tähänkin ketjuun vastaavat, no joo.. antaa olla.

46

Vierailija
37/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kertaa hyvin!!

Ja älä todellakaan välitä pikkusieluisen ystäväsi tai näiden tietämättömien ihmisten kommenteista. Helppohan se on tuota kutsua vouhotukseksi tai hysteerikseksi käyttäytymiseksi, jos ei itse ole kokenut pettymyksiä toisensa jälkeen...

Miettikää ihmiset itse omissa pienissä päissänne, mitä lauotte suustanne, ja olkaa tosi onnellisia, jos teidän ei ole tarvinnut yhtään keskenmenoa kokea. Jos sitä ei ole itse kokenut, ei todellakaan tiedä, miltä se tuntuu!

t. kolme km:a, nyt raskaana rv37, ja vasta n.rv25 uskalsin jo vähän iloita odotuksesta...

Vierailija
38/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä kirjoitti, että jos ottaisit rennommin, niin ehkä onnistuisit paremmin!

Siis mitä??? Ollaanko me keskenmenon saaneet jotenkin itse se muka aiheutettu? Ja oletko sinä kenties parempi kuin me?

Uskomatonta!

Vierailija
39/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten joku pystyy ilkeilemään täysin vieraalle ihmiselle tuolla lailla kuin monet tässä ketjussa. " Muista ottaa doppler kauppaan mukaan" ja niin edelleen... Hyi hitto mitä " ihmisiä" .

Ap:lle toivon hyvää odotusta ja että kaikki menisi tällä kertaa hyvin. Älä pahoita mieltäsi tuollasten täysien tyhjäpäiden aivopieruista.

Vierailija
40/41 |
08.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään parin keskenmenon jälkeen ollut milläsäkkään ja olisin pitänyt ihan outoa hankkia doppleria.

mutta kuudennen keskenmenon jälkeen ymmärrän hyvin. juuri pahin aika on se aika plussatestistä siihen kun liikkeet alkavat tuntua. te ette kuule tiedä millaista on pelätä ja miettiä ja arpoa että lähdenkö lääkäriin ja jos menen niin menenkö turhaan. ja että montakohan viikkoa kuollut sikiö on kohdussa.

ei sitä kuuntelua tartte joka päivä ja koko ajan tehdä. mutta kummasti helpottaisi esim perjantai iltana kotona kuunnella kun koko viikonloppu miettiä ja soittaa maanantaina neuvolaan. (minä ramppasin neuvolassa pyytämässä että voidaanko kuunneella).

kyllä se kuuntelun tarve sitten ajan kanssa hellittää. sitten kun liikkeet tuntuu ja isoilla viikoilla alkaa vihdoin tulla usko siihen että ehkäpä tämä vauva selviää.

turvallista raskautta sinulle ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan