Miten tulla toimeen herkästi loukkaantuvan anopin kanssa?
Anoppini suuttuu hyvin helposti erilaisista asioista, ja nykyään tuntuu ettei hänen kanssaan voi keskustella normaalisti ilman pelkoa riidasta. Esimerkiksi jos joku esittää eriävän mielipiteen politiikasta tai maailman tapahtumista täysin asiallisesti, hän saattaa suuttua silmittömästi, syyttää muita valeuutisten lukemisesta ja lähteä kotiin kesken vierailun.
Hän loukkaantuu myös helposti arjen asioista. Kerran olimme menossa lasten syntymäpäiville ja hän suuttui, koska kukaan ei ollut erikseen tarjonnut hänelle kyytiä. Hänen mielestään hänen ei kuulu pyytää apua itse, vaan muiden pitäisi osata kysyä. Hän voi myös pahastua siitä, jos hänen Facebook-julkaisujaan ei “tykätä” tai jos family chat -viestiin ei vastata nopeasti.
Nykyään huomaan usein vain myötäileväni häntä välttääkseni riidat, koska hän voi olla myös pitkävihainen. Silti jatkuva varominen alkaa kuormittaa.
Miten tällaisessa tilanteessa kannattaisi toimia? Miten oppisi itse olemaan ottamatta jatkuvia loukkaantumisia niin raskaasti?
Kommentit (13)
Miksi hänen kanssa pitäisi tilla toimeen?
Paras keino lienee se että on tekemisissä niin vähän kuin mahdollista. Ammattiloukkaantujat ovat aivan hiton raskaita ihmisiä.
Vähentäisin kanssakäymisen minimiin.
Unohdin mainita, että minulla on kakka housussa. Ap
Älä puhu politiikkaa. Se on muutenkin varma riidan aihe.
vaihda miestä ja nopeasti ja ole sen jälkeen onnellisempi
Mites puolisosi oman äitinsä käytökseen suhtautuu ja puuttuu?
Juuri noin, käyttäydyt varovaisesti.
Onko sen kanssa pakko olla tekemisissä? Ukko handlatkoon oman äitinsä
Käyttäydyt sivistyneesti, vai onko liian vaikea tehtävä.