Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsi sydämelle, kerrostaloasuja: pyritkö tietoisesti elämään hiljaisesti, vai viittaatko kintaalla muiden asumisrauhalle?

Vierailija
05.11.2021 |

Ihmiset ovat yleensä vahvasti joko-tai tässä asiassa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin elämään hiljaisesti

Vierailija
2/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ottamaan muut huomioon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Otan muut huomioon. Ei se ole multa pois.

Vierailija
4/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämäkö ovat ainoat vaihtoehdot? Todellakaan ei olle mikään joko-tai-asia.

Elän normaalia elämää, käyn päivätöissä, en mellasta. En minä sitä naapurien vuoksi tee. Ei heitä tarvitse sen ihmeemmin erikseen ajatella, eivät hekään ajattele minua. Kaikilla on asumisrauha.

Vierailija
5/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän hiljaisesti.

Vierailija
6/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän automaattisesti jatkuvasti tiedostaen muut asukkaat hiljaisesti PAITSI kun alakerran naapuri huudattaa tv:tään/kolistelee, paukutan sänkyä lattiaan niin hiljenee. Samoin kun alakerran mülkkü paiskoo oveaan täysillä kiinni, paiskaan takaisin, kerran huusinkin käytävään että vttuako paiskot sitä ovea. Kukaan muu taloyhtiössä ei paiskaa ovea kuten hän. JOKAIKINEN kerta. Yölläkin.

Vierailija
7/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ukkelin kanssa kaksin, vietämme normaalia elämää.

Ei riehuta, ei ryypätä, musa soi tavallisella volyymilla. Samoin telkkarilla.

Ei tässä talossa muutkaan metelöi.

Vierailija
8/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole joko tai. Normaaleja elämisen ääniä tulee ja musiikkia soitan joskus kovaakin. Öisin olen hiljaa. Naapureidenkin koirat ja vauvat kuuluu tänne, ei haittaa yhtään.

Vierailija
9/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei toisten asumisen ääniä kestä, kannattaa etsiä itselleen toinen asumisratkaisu. Kerrostalossa kuuluu vauvanitku, erilaisia kopinoita ja kolinoita ja joskus ne jonkun juhlatkin. 

Vierailija
10/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yritä elää hiljaisesti naapureiden vuoksi, mutta en usko naapuriin kuuluvan melua, koska elän rauhallisesti ihan luonnostaan.

En muuttaisi elämäntavassani mitään, vaikka muuttaisin omakotitaloon ja "voisin".

Vierailija
11/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin joten ei minusta paljon ääntä lähde. Joskus pyydän pari kaveria kylään ja silloin voidaan kuunnella musiikkia ja ottaa alkoholia. En halua naapureiden vuoksi sentään lopettaa sosiaalista kanssakäymistä.

Vierailija
12/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole joko tai. Normaaleja elämisen ääniä tulee ja musiikkia soitan joskus kovaakin. Öisin olen hiljaa. Naapureidenkin koirat ja vauvat kuuluu tänne, ei haittaa yhtään.

Kuulut selvästikin tähän muista piittaamattomien ryhmään.  Teitä on paljon.

Vierailija
13/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän hiljaisesti. Joskus hyssyttelen jopa miehelleni kun innostuksissaan selittää jotain ja hällä desibelit kohoaa äänessä. Varon kanta-askeleita. 

Vierailija
14/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän normaalia elämää, käyn päivätöissä, en mellasta. En minä sitä naapurien vuoksi tee. Ei heitä tarvitse sen ihmeemmin erikseen ajatella, eivät hekään ajattele minua. Kaikilla on asumisrauha.

Kyllä se oikeasti on joko-tai, aloittaja on oikeassa.  Joko otat aktiivisesti naapurit huomioon tai sitten et ota.  Kirjoitit, ettei naapureita tarvitse ajatella.  Siis et ota heitä huomioon.  Kantasi tuli selväksi.

Vierailija
15/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan toki muut huomioon. Käyn silti illalla/yöllä/aamulla normaalisti suihkussa ja vessassa oman aikatauluni mukaan, se kuuluu normaaliin elämään.

Vierailija
16/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piittaan kyllä naapureideistani, mutta he ovat sellaista porukkaa joita ei ahdista jos naapuri käy suihkussa tai tekee jotain muuta normaalia.

Vierailija
17/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä sarjoja katsellessa koitan pitää pienellä hiljaisuusaikana, oikeastaan muuta en niinä tunteina teekkään kun nukun ja katson sarjoja.

Vierailija
18/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se oikeasti on joko-tai, aloittaja on oikeassa.  Joko otat aktiivisesti naapurit huomioon tai sitten et ota.  Kirjoitit, ettei naapureita tarvitse ajatella.  Siis et ota heitä huomioon.  Kantasi tuli selväksi.

Miten naapurit otetaan aktiivisesti huomioon? Pitäisikö meditoida joka päivä tunti ja tunnustella henkisesti heidän aurojaan?

Jos "aktiivisesti ottaisin heidät huomioon" niin se ei muuttaisi mitään elämäntavoissani, telkkarin vola-asetuksissani, sosiaallisessa elämässäni tai musiikkimaussani. Kun ei elämiseni häiritse ketään nytkään, niin kuin eivät muutkaan häiritse minua.

Joskus talossani joku tekee remonttia tai pitää juhlia, se on ihan okei kun etukäteen ilmoittaa. Täytyyhän muiden saada elää.

Vierailija
19/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollisesti ja pilkuntarkasti! 

Talomme järjestysmääräykset on printattuna siivouskomeron seinälle ja kaikki, mikä ei ole nimenomaisesti kiellettyä, on siis sallittya!

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

(sarc.)

Vierailija
20/42 |
05.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää käsitettä normaalit elämisen äänet. Jos niitä ei kestä, ei sovi kerrostaloon. Teitä on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi