Äitini sai pari päivää tehosterokotteen jälkeen pahan päänsärkykohtauksen ja huimausta, kun kirjoitin täst Faceen ja mainitsin "olen nyt varma e
"Etten rokotetta ota" niin jouduin ihan järkeviltä vaikuttaneiden ystävien ja tuttavien lynkkauksen kohteeksi.
Sori mahdolliset virheet, alkaa itkettää kun lääkärit ei tiedä mikä äidin on (puhe pätkii, huomaa, vatsakipja) ja sain virtuaalisesti turpaan ihmisiltä, joita pidin ystävinä.
Kommentit (177)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat äitisi tilanteesta faceen ja vielä käytät sitä röyhkeästi rokotevastaiseen mielipidevaikuttamiseen? Olet törkeä. Keskity nyt siihen äitiisi...
Onko vaikeneminen ongelmista uusi normaali?
Rokotteiden puolustajilta hyväksytään painostus, uhkailu väkivallalla, yms. yms. yms. ja se on hyväksyttävää.
Katso peiliin, mitä siellä näet?
Kyllä pieni pilkka anonyymillä keskustelupalstalla on ihan eri asia, kuin kouluissa häiriköiminen, yrittäjien sabotoiminen ja toisten terveyden vaarantaminen väärällä tiedolla ja valheilla.
Mä olen tk:ssa tekstinkäsittelijänä ja kirjoitain päivittäin potilaskertomuksia joissa potilalla jäänyt pitkäaikainen haitta rokotuksesta, esim puoli vuotta jatkunut päänsärky/käsikipu niin vahvana ettei "normaalit" kipulääkkeet riitä. En todellakaan ota riskiä ja ota rokotusta. Mielummin sairastan koronan vaikka senkin mahdollisuus on todella pieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen näitä huimaus- ja pyörtyilyreaktioita kuullut enemmän vanhemmilta ihmisiltä kuin nuorilta. Oma perheenjäsen (70 v) pyörtyi ensimmäisen kerran elämässään viikko tehosteen jälkeen. Yhdellä toisella tuttavalla (64 v) alkoi pari päivää tehosteen jälkeen huimaus, joka jatkuu edelleen. Ei uskalla enää edes pyöräillä.
Mietin vain miten tällaisten kohdalla toimitaan kolmannen rokotteen kanssa. Annetaanko samaa lisää vai jotain toista?
Piti vielä sanoa, että vielä huimausta edeltävänä päivänä tuo 64-vuotias pyöräili 20 km.
Itse olin marjastanut monta tuntia ja tarponut metsässä päivittäin usean viikon aikana ja pyörryin ensimmäisen kerran elämässäni kotiovella. Tuttavani, (myös 64 v.) ui pitkiä matkoja ja käy kuntosalilla pari kertaa viikossa ja pyörtyi hänkin ensimmäisen kerran elämässään. Kumpaakaan meistä ei silloin vielä oltu rokotettu, joten rokotteesta pyörtymiset eivät voineet johtua. Olisikohan iällä ja sen mukanaan tuomilla "sivuoireilla"jotain tekemistä asian kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ylläri että tähänkin heti ilmestyy näitä iva-viestejä mistä ap juuri kertoi. Vihapuheesta ja kiusaamisesta niin kovasti puhutaan nykyään ja oikein poliisikin puuttuu siihen mutta toista suomalaista saa repiä ja raapia miten paljon huvittaa.
Ei siihen voi olla mitään muuta syytä kuin tuo mitä joku jo mainitsikin, suojellaan omaa mieltä siltä, että se omaan kroppaan piikitetty aine voisi tehdä jotain vahinkoa. Silti voisi kyllä olla ystävällisempi ja kunnioittaa toistensa pelkoja puolin ja toisin.
Itse en pelkää koronaa, vaan juurikin rokotetta. Pelkohan se ajaa ihmiset toimimaan ns. liskomielestä käsin, alkuihmisen tavoin, puolin ja toisin. Mutta koronaa pelkäävien pelkoa kunnioitan siinä mielessä, että pidän välimatkaa ja "kuulostelen" miten ko. ihminen haluaa, että hänen lähellään käyttäydytään, esim. haluaako hän, että maskia käytetään? Se on ok, voin käyttää.
N33, rokottamaton
Miten ihmeessä et osaa pelätä koronaa? Tiedät, mitä se voi aiheuttaa. Jopa lievä korona saattaa tuoda neurologisia ongelmia. Uusia variantteja sairastavat yhä nuoremmat. Nyt on jo 7-vuotias sairaalassa. Millä ihmeen logiikalla pelkäät rokotetta enemmän? Tiedän, että pelko on irrationaalista, mutta miten pystyt itsellesi selittämään tämän? En vain käsitä...
Vierailija kirjoitti:
Tämä vain osoittaa että suomalaisten päässä on pahasti jotain vialla. Käydään heti omien kimppuun pienenkin syyn takia, sanot pahan (fakta) sanan esim rokotteiden haitoista tai suomalaisen kulttuurin tuhoamisesta niin jopa ystäväsi ovat sinua kivittämässä. Olen oikeasti järkyttynyt mitä suomalaisille on tapahtunut, kuin jotain aivopestyjä robotteja.
Toivon että äitisi paranee pian, ei ole ensimmäinen tapaus kun ilmaantuu tuonlaisia oireita. Pidä äitiäsi silmällä ja vaadi tutkimuksia jos pahenee.
Uik uik.
Saiko äiti oireita ensimmäisestä rokotteesta?
En nähnyt asiasta mainintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas ylläri että tähänkin heti ilmestyy näitä iva-viestejä mistä ap juuri kertoi. Vihapuheesta ja kiusaamisesta niin kovasti puhutaan nykyään ja oikein poliisikin puuttuu siihen mutta toista suomalaista saa repiä ja raapia miten paljon huvittaa.
Ei siihen voi olla mitään muuta syytä kuin tuo mitä joku jo mainitsikin, suojellaan omaa mieltä siltä, että se omaan kroppaan piikitetty aine voisi tehdä jotain vahinkoa. Silti voisi kyllä olla ystävällisempi ja kunnioittaa toistensa pelkoja puolin ja toisin.
Itse en pelkää koronaa, vaan juurikin rokotetta. Pelkohan se ajaa ihmiset toimimaan ns. liskomielestä käsin, alkuihmisen tavoin, puolin ja toisin. Mutta koronaa pelkäävien pelkoa kunnioitan siinä mielessä, että pidän välimatkaa ja "kuulostelen" miten ko. ihminen haluaa, että hänen lähellään käyttäydytään, esim. haluaako hän, että maskia käytetään? Se on ok, voin käyttää.
N33, rokottamaton
Miten ihmeessä et osaa pelätä koronaa? Tiedät, mitä se voi aiheuttaa. Jopa lievä korona saattaa tuoda neurologisia ongelmia. Uusia variantteja sairastavat yhä nuoremmat. Nyt on jo 7-vuotias sairaalassa. Millä ihmeen logiikalla pelkäät rokotetta enemmän? Tiedän, että pelko on irrationaalista, mutta miten pystyt itsellesi selittämään tämän? En vain käsitä...
Miksi mitään pitää pelätä? Jos ei pelkää kuolemaa ei pelkää mitään ja näin ajattelenkin. Muutenkin koronarokote on paljon haitallisempi kuin sairastaa korona nykyvalossa. Ihmettelen jos joku vielä menee sinne piikkijonoihin kun internetti on pullollaan tietoa kaikista haitoista rokotteista yms.
Vierailija kirjoitti:
Siis jengi ottaa näitä vieläkin vaikka niistä tulee vaan aivan järkyttäviä oloja. Mitä ihmettä teette itsellenne ihmiset :DDD Itse chillaan mielenrauhassa ilman mitään paineita että pitää pelätä koronaa tai mitään. Ei todellakaan tarvi. Rohkeesti ulos ilman maskeja ja rokotteet voi jättää rikollisille.
Mutta näistä ei tule mitään järkyttäviä oloja. Suurimmalle osalle ihmisistä ei tule minkäänlaista "oloa". Piikkiä ei edes huomaa (ehkä pistoskohdassa). Se, että keskusteluun ryntää heti ihmisiä kertomaan, että heille tuli migreeni tai huimausta tai puutumista, ei tarkoita sitä, että suurin osa olisi kokenut mitään tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu, mutta miten tuo liittyy rokotukseen?
Rokotteista voi ilmetä haittavaikutuksia. Ei kai tätä tarvi enää 2021 tulla erikseen sulle kertomaan 🤦♀️
🤦♀️Kaikista lääkkeistä ja toimenpiteistä voi. Ap:n äiti sairastaa jotain ihan muuta kuin rokotteen sivuoireita. 🤦♀️.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kirjoitat läheisen sairastumisesta someen?
Ja miten tuo rokote tähän liittyy.
Aloittajan äiti käskisin poistamaan viestin. Mun terveystiedot eivät ole julkisia asioita. Jos ap äiti vetäisi herneen nenään niin aloittaja joutuisi syytteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hermoheikkous ja vähälahjaisuus on vain periytynyt äidiltä tyttärelle, ei muuta nähtävää, hajaantukaa.
Juurikin varmaan tämän tyylistä ihmisiä ne sinun kaverisi? Pilkka alkaa heti kun epäilee rokotetta
Ja uhriutuminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33, rokottamaton
Kun en ole nähnyt koronassa mitään pelättävää. Tämän olen nähnyt: uutiset ja otsikot sekoilee ja maalaa pelkokuvia. Koronaan sairastuneet tuttuni ovat välttyneet sairaalahoidolta, tehollahan on suomalaisista ollut oikeasti todella pieni prosentti. Näin ollen uutisotsikot ovat ristiriidassa näkemäni todellisuuden kanssa.
Sen sijaan tunnen tapauksen, joka sai ihan järkyttävät rokotereaktiot, häneltä leikattiin jalat auki kun ne turposi niin valtaviksi, että hänne iho ja lihakset olisi repeytyneet. Toinen tuntemani rokotehaitta tapaus sai kolmet kuukautiset kuukauden sijaan sen jälkeen kun ne lopulta tuli, ensin ystäväni luuli olevansa raskaana negatiivisesta testistä huolimatta kun kuukautisia ei tullut ja sitten ne tuli kolmesti, ja runsaana ja klimppisenä. Salminen väitti syyksi helpotuksen rokotteen saamisesta. Kyllä en itse ole koskaan alkanut vuotamaan helpotuksesta.
Ja tuo 7-vuotias sairaalassa on valitettavasti astmatapaus, joka menee joka flunssasta sairaalaan, näin hänen lähipiiriläisen facebook kommentin asiasta :(
Luotan omaan immuniteettiini ja terveyteeni ja siksi pelkään enemmän rokotetta, kuin tautia, joka on kaikkien tilastojen valossa minulle nuhakuume.
Vierailija kirjoitti:
Koska aloitus on trollin tekemä ja vastailee omiin viesteihin.
Näin median ja hallituksen vaikutuksesta ystävät ja perheenjäsenet kääntyy vastaan, jotakin siinä rokotteessa on että ne ketkä ei saa mitään oireita,niin rupeaa erittäin häijyksi ja pahaksi ja toivoo kuolemaa niille jotka ei suostu lääkeyhtiön koekaniiniksi,tämä rokote on edelleen kokeellinen ja nyt jo lapsia otettu koekaniineiksi, nyt jo 5-11 vuotiaille testataan miten käy, julmaa,mutta tällä rokotteella edelleen tarkotus vähentää väestöä ja on biologinen sotaan käytettävä "ase".
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tk:ssa tekstinkäsittelijänä ja kirjoitain päivittäin potilaskertomuksia joissa potilalla jäänyt pitkäaikainen haitta rokotuksesta, esim puoli vuotta jatkunut päänsärky/käsikipu niin vahvana ettei "normaalit" kipulääkkeet riitä. En todellakaan ota riskiä ja ota rokotusta. Mielummin sairastan koronan vaikka senkin mahdollisuus on todella pieni.
Et sitten ole näpytellyt yhtään koronan sairastaneen tietoja? Nämä eivät ilmeisesti herätä sinussa mitään huolta? Miksi ajattelet, että koronaan sairastumisen mahdollisuus on todella pieni? Nythän Suomi alkaa kiivaasti lähestyä muuta Baltiaa ja ollaan kohta aika k u s i s e s s a tilanteessa. Kuulutko tähän samaan "hoitajien", "lääkäreiden" ja "tutkijoiden" sakkiin, joka täällä levittä valheita?
Vierailija kirjoitti:
Olen näitä huimaus- ja pyörtyilyreaktioita kuullut enemmän vanhemmilta ihmisiltä kuin nuorilta. Oma perheenjäsen (70 v) pyörtyi ensimmäisen kerran elämässään viikko tehosteen jälkeen. Yhdellä toisella tuttavalla (64 v) alkoi pari päivää tehosteen jälkeen huimaus, joka jatkuu edelleen. Ei uskalla enää edes pyöräillä.
Mietin vain miten tällaisten kohdalla toimitaan kolmannen rokotteen kanssa. Annetaanko samaa lisää vai jotain toista?
Joo, itse kuulin päivystyksessä, kun vähän varttuneempi nainen tuli sinne, kun oli pyörtynyt ja loukannut itsensä rokotteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä juttu, mutta miten tuo liittyy rokotukseen?
Tämmöisten mielestä kuitenkin kaikki mitä tulee koronatartunnan aikana/jälkeen, liittyy koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33, rokottamaton
Miksi mitään pitää pelätä? Jos ei pelkää kuolemaa ei pelkää mitään ja näin ajattelenkin. Muutenkin koronarokote on paljon haitallisempi kuin sairastaa korona nykyvalossa. Ihmettelen jos joku vielä menee sinne piikkijonoihin kun internetti on pullollaan tietoa kaikista haitoista rokotteista yms.
Mutta sinä pelkäät kuitenkin piikkiä? Miksi, jos et kerta kuolemaakaan pelkää? Internetti on pullollaan kaikkea shaibaa. Suosittelen, että sinäkin alat lukemaan sitä hieman kriittisemmin.
Siis ihan raivohulluja monet rokotetut,otetaan piikkiä piikin perään vaikka kuinka tulisi neurologisia vaivoja:D mutta kun THL käskee että piikille mars mars niin pakkohan se on ottaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N33, rokottamaton
Näin juuri, kun en pelkää kuolemaa.
Itseasiassa oloni on välillä aika voittamaton, minä tulen vahvana ja rohkeana taistelemaan tämän sodan loppuun asti. Rokotetta minuun ei laiteta, kuolen mieluummin vaikka siihen koronaan täällä kotonani jotta psykopaatit, joiden ainut hokema on tuo, että ethän sitten mene teholle kun saat vakavan, pääsevät hyvesignaloimaan il otsikoissa, miten tyhmä rokotevastainen meni kuolemaan koronaan.. :D
Minullakin tuli jalka kipeäksi noin viikko toisen koronarokotteen jälkeen. On se tosin tullut samalla lailla kipeäksi eri paikoista tosin, ennen kuin kuulimme Koronasta tai -rokotteista mitään. Arv-, eiku terveyskeskuslääkärit eivät vaan osaa sanoa, mistä jalkavaivani johtuvat. Voihan osasyynä olla korkea ikänikin, lähes 80 v.