Mikä saa viimeisillään raskaana olevan tekemään itsarin?
Onko syy vain masennus ja mitään ei olisi voinut tehdä? Ei ymmärrä. On työ, parisuhde jne.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:51"]
Mies pettänyt?
[/quote]
Pahojen miesten vika, ehdottomasti! Mitä miesvihaajan päivään muuten kuuluu?
Postailet koko päivän miesvihajuttujasi palstalle?
[/quote]
Pitäisköhän sun mennä vaikka ulkoilemaan?
Minulla on lähipiirissä vastaava tapaus ihan hiljattain. Hyvin surullinen olo enkä ole saanut nukuttua itsekään hyvin. :( Syytä en tiedä, mutta huomasin kyllä pariskunnan välillä riitaisuutta ennen sitä, ja nainen kyseli minulta usein onko nähnyt miestään sen ja sen näköisen naisen kanssa. Ja enhän minä voinut valehdella..olin nähnyt.
Toivottavasti emme puhu samasta tapauksesta.
En ihmettele yhtään. Itselleni raskaus laukaisi masennuksen potenssiin tuhat ja toivon vain kuolevani. Millään ei ole enää mitään väliä. Jokainen aamu on liikaa. Sitä on vaikea ymmärtää, jos ei ole koskaan ollut oikeasti masentunut. En minäkään ennen ymmärtänyt koko masennusta...
Ap ei missään tapauksessa ole mitenkään ylemmyydentuntoinen tai repostele asialla. Kys. ihminen jäi mieleen ihanana, iloisena ja ystävällisenä ja mua tää teko surettaa ihan hirmuisesti. Mitä olisi voinut tehdä/olisi pitänyt nähdä ettei näin olisi käynyt, sen kun vain pohdin.
No ap, sun täytyy vaan hyväksyä se, ettet saa ikinä tietää. Parempi keskittyä hyviin muistoihin ja auttamaan niitä, jotka näyttävät olevan avun tarpeessa kuin spekuloida mistä se mahtaa johtua. Yleensä ne johtopäätökset menee kuitenkin metsään.
Järkyttävä uutinen. Ensimmäistä kertaa luen että joku odottava äiti päätynyt itsemurhaan. Elämän onnellisinta aikaahan tuon pitäisi olla kaikille.
Itsemurhan tehneen tunteneet hakee aina vastauksia kysymykseen miksi, ja se on luonnollista.
Valmiiksi masentunut ei saisi hankkiutua raskaaksi, koska raskaus on niin suuri myllerrys hormonihöyryineen.
Itse en totellut hoitavaa lääkäriä ja iskikin aika rankka masennus pikkulapsiaikana. En ollut mikään mukava äiti...tätä huonoa omaatuntoa kannan loppuelämäni. Aina kun lapsen mielentila heittelee saan tunnontuskia, koska minä hänestä olen tuollaisen psykedeelisellä kirkumisellani tehnyt..
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:15"]
Valmiiksi masentunut ei saisi hankkiutua raskaaksi, koska raskaus on niin suuri myllerrys hormonihöyryineen.
Itse en totellut hoitavaa lääkäriä ja iskikin aika rankka masennus pikkulapsiaikana. En ollut mikään mukava äiti...tätä huonoa omaatuntoa kannan loppuelämäni. Aina kun lapsen mielentila heittelee saan tunnontuskia, koska minä hänestä olen tuollaisen psykedeelisellä kirkumisellani tehnyt..
[/quote]
Joskus se raskaus alkaa ehkäisystä huolimatta. Aborttia en tee.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 13:17"]
Synnytyspelko, se ettei ole saanut pelkosektiota.
[/quote]
Sektion pitäisi ehdottomasti olla oma valinta, liian monesti naiset joutuvat olemaan ahdistuinea koko raskausajan.
Mullakin tuli mieleen, että mies pettänyt (Mutta itse tapahtuma ei siltikään olisi miehen syy, tietenkään). Tuskin ollut kaikki parisuhteessa kunnossa. Ja ei varmasti miehelläkään helppoa, jos kumppani masentunut.