The Doors -fani, suosikkikappaleesi?
Kommentit (95)
Hyacinth House
Love Her Madly
The Crystal Ship
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
En ole The Doors -fani, mutta vastaan silti, koska kuuntelin sitä nuorena ja tunnen aika hyvin yhtyeen tuotantoa.
Suosikkejani ovat Break On Through, Yes the River Knows ja People Are Strange.
Ghost Song pitää myös mainita.
Vaikka monissa The Doorsin kappaleissa on pimeyttä, kuolemaa, vaaraa, kaaosta, huumeita, liskoja jne., niin ovat ne silti taitavasti tehtyjä, melodisia, runollisia.
Vähintään 25 mestariteosta. En täysin ymmärrä miten aloinkin teininä 90-luvulla tykätä tästä bändistä vaikka Doorsin musiikki oli aika vaikeaa maalaisteinille.
Tuo on jo hyvin huomattu että doors on vähän vaikea bändi. Se on aivan sama mistä on kotoisin. Mä olen cityjätkä ja kasarin aikaan löysin doorssin. Hitto mitä musaa. No laulaja olikin oikeasti runoilija. Sen jotenkin kuulee monessakin niiden biiseissä.
Olen jopa hyödynnäntynyt yhtä. Piti lähteä keikkatöihin. Miten lie uskalsin sanoa sen aikaiselle naiselle. Tää ois toiveena ja menin suihkuun. Biisi oli love me too times. Sehän toimi. Siitä naisesta tuli bändin fani. Kysyi multa mikä tää bändi on? No nyt on tiennyt sen jo aika kauan.
Nyt on kuunneltu tuotanto läpi muutaman kerran youtubesta ja katsottu näitä erittäin esteettisiä videoita.
Pitää selvittää vielä mistä päin Yhdysvaltoja Jim oli kotoisin ja oliko hänellä millainen koulutus. Olikohan itseoppinut runoilija.
Jimin ääntäminen on hienoa kuunneltava. Ja sellainen ääni, että jos lukisi Bookbeatisaa puhelinluetteloa niin sekin kiinnostaisi mielenkiintoiselta.
Jos mies näyttää hyvältä kireissä ruskeissa nahkahousuissa ja sanoo vakuuttavasti come on baby light my fire niin ei voi olla huono bändi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
En ole The Doors -fani, mutta vastaan silti, koska kuuntelin sitä nuorena ja tunnen aika hyvin yhtyeen tuotantoa.
Suosikkejani ovat Break On Through, Yes the River Knows ja People Are Strange.
Ghost Song pitää myös mainita.
Vaikka monissa The Doorsin kappaleissa on pimeyttä, kuolemaa, vaaraa, kaaosta, huumeita, liskoja jne., niin ovat ne silti taitavasti tehtyjä, melodisia, runollisia.
Vähintään 25 mestariteosta. En täysin ymmärrä miten aloinkin teininä 90-luvulla tykätä tästä bändistä vaikka Doorsin musiikki oli aika vaikeaa maalaisteinille.
Tuo on jo hyvin huomattu että doors on vähän vaikea bändi. Se on aivan sama mistä on kotoisin. Mä olen cityjätkä ja kasarin aikaan löysin doorssin. Hitto mitä musaa. No laulaja olikin oikeasti runoilija. Sen jotenkin kuulee monessakin niiden biiseissä.
Olen jopa hyödynnäntynyt yhtä. Piti lähteä keikkatöihin. Miten lie uskalsin sanoa sen aikaiselle naiselle. Tää ois toiveena ja menin suihkuun. Biisi oli love me too times. Sehän toimi. Siitä naisesta tuli bändin fani. Kysyi multa mikä tää bändi on? No nyt on tiennyt sen jo aika kauan.
Itse muutin maaseudulta pois koska maaseudulta ei saanut levyjä eikä voinut käydä keikoilla. Mulla on muuten yhä Doorsin kaikki levyt vaikka ole edes levysoitinta. Lisäksi mulla on kirjoja Jim Morrisonista joita en pysty heittämään pois koska kirjan kannet on niin kauniita (Jim itse kannessa).
People are strange ja Touch me.
Love her madly kuultiin myös Aki Kaurismäen Rikos ja rangaistus -elokuvassa. Siinä sen lauloi Martti Syrjä :) Vuosi taisi olla 1983.
The days are bright and filled with pain
Enclose me in your gentle rain 💎
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kuunneltu tuotanto läpi muutaman kerran youtubesta ja katsottu näitä erittäin esteettisiä videoita.
Pitää selvittää vielä mistä päin Yhdysvaltoja Jim oli kotoisin ja oliko hänellä millainen koulutus. Olikohan itseoppinut runoilija.
Jimin ääntäminen on hienoa kuunneltava. Ja sellainen ääni, että jos lukisi Bookbeatisaa puhelinluetteloa niin sekin kiinnostaisi mielenkiintoiselta.
Jimin isä oli merivoimien amiraali ja Jim vietti lapsena isänsä ammatin takia liikkuvaa elämää. Jim oli ihan tutkitusti älykäs ja erinomainen oppilas, mutta omapäinen ja "ulkopuolinen". Lukion jälkeen hän meni elokuvakouluun Los Angelesiin, samaan jossa mm Francis Coppola opiskeli. Se kuitenkin taisi jäädä kun törmäsi kosketinsoittaja Manzarekiin.
Doors leffa nyt telkkarissa, Tv5.
Vierailija kirjoitti:
Doors leffa nyt telkkarissa, Tv5.
Kuka hitsi tuota Rayta näyttelee🤔 On jotenkin niin tuttu.
Mun top 100:sta löytyy 11 Doorsin biisiä.
Can you give me sanctuary
I must find a place to hide
A place for me to hide
Can you find me soft asylum
I can't make it anymore
The Man is at the door