Onko tällä palstalla uskontojen uhreja?
Oletko kuulunut johonkin liikkeeseen, lahkoon tai kulttiin? Vai kuulutko nyt? Minkälaisia kokemuksia sinulla on? t. Utelias
Kommentit (14)
Mun mies on.. mut sen kokemuksia en tänne kirjottele, mutta sanon vaan että hankala on ilman terapiaa saada itseään kuntoon. Mieheni on yrittänyt yksin jo 8 vuotta :/
Autan, rakastan ja tuen mutta en nuorena tainut oikein tajuta mihin soppaan lusikkani työnsin. Nyt on lapset, lainat ja mies oireilee edelleen vähän. Noh, onneksi käyn itse terapiaa ja miehen vanhemmat auttavat minkä pystyvät :)
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:36"]
Mun mies on.. mut sen kokemuksia en tänne kirjottele, mutta sanon vaan että hankala on ilman terapiaa saada itseään kuntoon. Mieheni on yrittänyt yksin jo 8 vuotta :/ Autan, rakastan ja tuen mutta en nuorena tainut oikein tajuta mihin soppaan lusikkani työnsin. Nyt on lapset, lainat ja mies oireilee edelleen vähän. Noh, onneksi käyn itse terapiaa ja miehen vanhemmat auttavat minkä pystyvät :)
[/quote]
Minkälaisia nuo oireet sitten ovat? Helvetin- ja Jumalanpelkoa?
Koko Länsi-Eurooppa on tällä hetkellä islamin uhri.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:37"][quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:36"]
Mun mies on.. mut sen kokemuksia en tänne kirjottele, mutta sanon vaan että hankala on ilman terapiaa saada itseään kuntoon. Mieheni on yrittänyt yksin jo 8 vuotta :/ Autan, rakastan ja tuen mutta en nuorena tainut oikein tajuta mihin soppaan lusikkani työnsin. Nyt on lapset, lainat ja mies oireilee edelleen vähän. Noh, onneksi käyn itse terapiaa ja miehen vanhemmat auttavat minkä pystyvät :)
[/quote]
Minkälaisia nuo oireet sitten ovat? Helvetin- ja Jumalanpelkoa?
[/quote]
Enempää en erittelemään lähde mutta juurikin pelkoa; että tekee syntiä, "likaantuu" esim. kun otimme asuntolainan. Tuntee syyllisyyttä lahkon tekemisistä (mm. naispuolisten jäsenten seksuaalinen ahdistelu), joihin ei siis itse osallistunut, mutta sivustaseuraajana.. tässä nyt jotain.
Tietysti. Suomessa on valtionkirkko, joten kaikki uskonnottomat ovat enemmän tai vähemmän kirkkomafian uhreina.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:45"]
Tietysti. Suomessa on valtionkirkko, joten kaikki uskonnottomat ovat enemmän tai vähemmän kirkkomafian uhreina.
[/quote]
No voi hellanlettas, kun pitää oikein taas kirkkovastaisuutta ja islamofobiaa lietsoa. Tässä puhuttiin kulteista, lahkoista ja liikkeistä, jotka tietoisesti eristävät jäsenensä normaalielämästä ja perheenjäsenistä, harrastavat henkistä ja jopa fyysistä väkivaltaa.
Esim. Maitobaari, Krishna, Skientologia, Sahaja Jooga...
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:45"]Tietysti. Suomessa on valtionkirkko, joten kaikki uskonnottomat ovat enemmän tai vähemmän kirkkomafian uhreina.
[/quote]
Tätäkö aloituksella haettiin?
En ole siinä mielessä uhri kuin tarkoitetaan, mutta sain kyllä raamatulla päähänlyönti- kasvatuksen. Olen siis eronnut vanhempieni uskosta, uskon kyllä vieläkin, mutta huomattavasti avarakatseisemmin.
Asun kans yhden kanssa. Periaatteessa on jo toennut, mutta vaikuttaa joihinkin juttuihin. Ei mitään noin dramaattista kuin tuon yhden vastaajan "likaantumiset", mutta kuitenkin.
Minä olen ex-käännynnäismuslimi. Sanotaano näin, että uskonnon mukana häipyi avioliitto, kaverit, sosiaalinen viitekehtys ja turvaverkosto. Silti en kadu. En kylläkään menisi ehdoin tahdoin näyttäytymään minkään rukoushuoneen liepeille ja julistamaan omaa mielipidettäni islamista, joku voisi vetää herneen liian syvälle nekkuun.
Itse en ole uhri, mutta lähisukulaiseni on, kuuluu perheineen Koivuniemen lahkoon (ent. Maitobaari). Surullista seurata voimattomana vierestä.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:49"]
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 08:45"]
[/quote]
No voi hellanlettas, kun pitää oikein taas kirkkovastaisuutta ja islamofobiaa lietsoa. Tässä puhuttiin kulteista, lahkoista ja liikkeistä, jotka tietoisesti eristävät jäsenensä normaalielämästä ja perheenjäsenistä, harrastavat henkistä ja jopa fyysistä väkivaltaa.
Esim. Maitobaari, Krishna, Skientologia, Sahaja Jooga...
[/quote]
Luterilainen uskonto on yksi kalolisuudesta eronnut lahko.
[quote author="Vierailija" time="17.01.2015 klo 11:07"]Itse en ole uhri, mutta lähisukulaiseni on, kuuluu perheineen Koivuniemen lahkoon (ent. Maitobaari). Surullista seurata voimattomana vierestä.
[/quote]
Kerro lisää? Mitä hänelle tehdään?