Mitä käytännössä tapahtuu, jos kieltäytyy lääkärin määräämästä leikkauksesta?
Ranteeni on aivan paskana, ja kuulemma vain leikkaus voi sen parantaa. En missään nimessä halua leikkaukseen, koska pelottaa nukutus jne. Mitä seuraa, jos kieltäydyn leikkauksesta?
Kommentit (43)
Sitten sinulle ei tehdä leikkausta ja ranne pysyy paskana.
Ranteesi on paskana jatkossakin, ei kai sen kummempaa.
Leikkaus ei vaadi nukutusta, paikallispuudutus riittänee.
Miksi ranne leikattaisiin nukutuksessa?
Taas tämä sama. Etkö saanut jo pari päivää sitten vastauksia?
Lääkäri kertoo työkkäriin ja saat karenssia, koska sabotoit omaa työkykyäsi.
Olet kieltäytynyr hoidosta joten ei siinnä sen kummempaa tapahdu. Kätesi on kaput ja pysyy.
Et saa Kelan sairauspäivärahaa, koska olet kieltäytynyt hoidosta.
Ei lääkäri voi mitään määrätä. Ainoastaan jotkut itselleen ja/tai toisille vaaralliset voidaan määrätä hoitoon, mutta ei muita.
Tuskin lääkäri mieltään pahoittaa.
Sinulle vaiva jää.
Mihinkään leikkaukseen ei ole pakko suostua. Minäkään ei suostunut rintasyöpäleikkaukseen. Sain systostaattihoidot ja sädehoidot ja olen nyt terve.
Vakuutus ei kata mitään siihen käteen sattuneita vahinkoja.Ei kannata mennä. Nukutus on salaliittoteoria jolloin sinuun asennetaan jäljityslaitteita ja sinua käytetään hyväksi kun nukut.
Voi kieltäytyä. Mä jätin polvileikkauksen väliin. Polvi on paska, joo, mutta leikkauskaan ei olisi sitä entiselleen saanut.
Tiedän vain yhden tapauksen, jossa lääkäri on jekuttanut potilaan hoitoon. Kysymys oli hammaslääkäristä ja pelkäävä potilas pakeni kesken kaiken. Potilaalle soitettiin jollain tekosyyllä ja kun hän tuli, kaksi rotevaa miestä tarttui häneen.
Hammaslääkäri oli huomannut, että suussa oleva paise voi aiheuttaa yleisen verenmyrkytyksen. Jos näin ei olisi toimittu, mies olisi kuollut tuskallisesti muutaman vuorokauen kuluessa.
Tämän kertoi minulle mies itse, joten lienee totta.
Kysyit tätä just pari päivää sitten.
En ymmärrä ihmisiä, jotka valitsevat mieluummin kärsimyksen, vaikka apua olisi saatavilla. Sitten ei myöskään tarvitse valittaa.
Ei lääkäriä kiinnosta, omspahan on ranteesi.