Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauhea uupumus!

Vierailija
16.01.2015 |

Olen tässä miettinyt, että onko kyse vain masennuksesta vai jostakin sairaudesta. Minulla on aivan hirveä uupumus. Vaikka nukun pitkät yöunet, niin silti väsyttää koko päivän. Osittain väsymyksen takia en myöskään saa aikaiseksi mitään. Olen yleensä ollut hyvin ahkera ihminen ja teen asiat jo hyvissä ajoin etukäteen enkä jätä niitä siis viime tinkaan, mutta nyt tekemisen aloittaminen vaan viivästyy ja en ole saanut moniakaan asioita aikaiseksi, mitä olisi pitänyt tehdä. Tämän lisäksi öisin minua kylmää kauheasti ja keho välillä tärisee. Pahin kylmyys on käsissä ja jaloissa, ei niinkään keskivartalossa. Vitamiinien puutteessa ei voi olla kyse, koska syön niitä purkista varmuuden vuoksi (myös rautaa). Kilpirauhasen vajaatoimintaan voisi viitata, mutta meillä ei suvussa ole kellään tätä tautia. Olen normaalipainoinen ja sinänsä terve ihminen.

Mitä veikkaisitte? En viitsisi mennä lääkäriinkään turhaan, kun olen siellä ennenkin juossut kaikenlaisten oireiden vuoksi, joihin ei ikinä löydetä syytä testeistä huolimatta ja yleensä oireet sitten loppuvatkin yhtäkkiä eivätkä palaa. Eli en siis halua turhaan taas mennä lääkäriin nolaamaan itseäni, jos nämäkin oireet "ovat vain päässäni".

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun elämässä kuormittaa sua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäsi?

Vierailija
4/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tarpeeksi hyviä rasvoja? Osta rypsiöljyä ja ota päivitttäin ainakin yksi ruokalusikallinen. Autotkaan eivät toimi ilman öljyä.

Vierailija
5/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö hyvin?

Vierailija
6/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekka kilpirauhasarvot. Minulla oli myos kauhea uupumus, kuin aivo sumussa ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja voi olla myos d-vitamiinin puute kyseessa.

Vierailija
7/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 18:48"]

Tsekka kilpirauhasarvot. Minulla oli myos kauhea uupumus, kuin aivo sumussa ja todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Ja voi olla myos d-vitamiinin puute kyseessa.

[/quote]

Voiko kilpirauhasessa olla ongelmia, vaikka suvussa ei olisi aiemmin tuollaisia vaivoja esiintynyt?

Vierailija
8/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 18:40"]

Mikä sun elämässä kuormittaa sua?

[/quote]

Lähinnä vaan tämä väsymys, jonka vuoksi en saa enää asioita tehdyksi. Toki myös yleistä stressiä on aina, mutta sen suuruus vaihtelee työtehtävistä riippuen.

Vierailija
9/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista nyt kuitenkin se hemoglobiini ja perusverenkuva noin ylipäätään.

Vierailija
10/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ siis aiheuttaa sulle stressiä ajoittain. Teetkö ylitöitä? Nukutko hyvin ja tarpeeksi?

Vierailija
11/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi kilpirauhasen vajaatoiminta olla ilman sukurasitettakin. Tsekkaa se. Minäkin olen väsynyt vaikka lääkitys on just kilppariin.

Vierailija
12/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasarvot kannattaa mittauttaa ehdottomasti, vaikkei suvussa olekaan kilpirauhasvaivoja.

Vierailija
13/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuulostaa todella paljon kilpirauhasen vajaatoiminnalta. Just tuollaista mullakin oli kun se alkoi. Myöhemmin tuli hirveästi lisää oireita, koska sairautta ei löydetty koska lääkärit väittivät minun olevan luulosairas. Nyt lääkitys ja kaikki nuo ongelmat ovat poistuneet. Sulla voi olla myös alkava vajaatoiminta eli arvot voi olla vielä viitteissä, mutta silti tulisi saada kokeilulääkitys josko oireet poistuisivat jos sun arvot on huonot.

Vierailija
14/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monien epämääräisten oireiden takana voi olla myös sisäilmaongelmat joko kotona tai töissä.

Vierailija
15/15 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitit:"vain päässäni"? Ei vaiva ole yhtään vähemmän vakava jos se johtuu psyykkisistä syistä. Esim. stressi voi tappaa tai ainakin pitkittyessään vaurioittaa terveyttä pahasti. Hoitoa pitää vaatia, vaikka elimellistä syytä ei vielä löytyisikään. Uupumus vaatii AINA hoitoa syystä riippumatta. Älä jää odottelemaan tilasi kohenemista, vaan heti lääkäriin, ettei uupumus kroonistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän