Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömiä on paljon, koska osa sanoo suoraan haluavansa pitää lomaa hyvällä ansiosidonnaisella. Tuleeko tämä yllätyksenä? Täälläkin

Vierailija
04.11.2021 |

varmaan paikalla monta sellaista? Liian hyvät ja pitkään jatkuvat etuudet kannustavat pysymään omalla mukavuusalueella.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on arrrrrmoton kateus työttömiä kohtaan. MUTTA. On olemassa vielä työttömiäkin etuoikeutetumpi ryhmä: invalidit. Aatelkaa nyt. Siinä vaan pyörätuolissa löllit ja hoitajat passaa. kehitysvaimmaisilla asiat on kaikkein parhaiten. Ikinä ei tarvii töitä tehä.

Ei kateus, tukien väärinkäyttö. Taisi kalikka kalahtaa?

Miten ilman työtä oleminen on tukien väärinkäyttöä?

Ansiosidonnaisella oleminen ei riko mitään lakia. Jos on oikeutettu työttömyyspäivärahaan tai mihin tahansa sosiaaliseen tukeen, ei missään tapauksessa riko lakia, sillä nimenomaan laissa on määritelty, mitä tukia voi saada.

Suomessa ei ole lakia, joka määräisi jokaisen ansiotyöhön tai yrittäjäksi sanktion uhalla.

Kyllä teistä osa on täysin pihalla!

Vierailija
62/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista asiaa kuin hyvä ansiosidonnainen ei ole olemassakaan. Jos saat palkkaa 5000€ /kk, niin ansiosidonnaisena se on n. 1550€ käteen.  Sillä ei oikein asunto- ja autolainoja maksella takaisin.

Mun 3500e brutosta sain ansiosidonnaista käteen n. 1400e. Ja tuosta 3500 palkasta sain ehkä 1900. Ei mikään iso ero tuo 500, kun lähes puolet menee jo matkakuluihin. Ja varmaan 100e ylimääräistä työruokailuun. Kun ei eväitä aina voinut pitää, kun ei tiedä missä tauot on ja milloin.

Melkoiset veroprosentit sinulla jos saat 3500 palkasta vain 1900 käteen. 2600 palkasta esim. tulee noin 1800 ja vähän vaikea uskoa että tuon lopun 900€ tuloissa on sellainen progressio että saat vain satasen siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateelliset vinkuu. Itse en kyllä näe miksi ihmiset ovat kateellisia noin 600 kk tuloihin... Tai kyse taitaa olla siinä omassa paremmudessa jossa kaikkien alempi arvoisten pitäisi kärsiä

Näin puhuu ihminen, joka katsoo asioita vain omasta persektiivistä. Jotta vielä 50 vuodenkin päästä meillä olisi hyvinvointivaltio nimeltään Suomi, olisi suotavaa, että meillä ei olisi jatkuvasti 200-300 000 työtöntä, joille kaikille maksetaan tuo summa + kaikki muut tuet päälle. Siitä on kyse. Rahat ei vaan riitä.

Siitä olen samaa mieltä, että mimimipalkkoja pitää nostaa, jotta ihmiset elävät työllään mutta ei ole oikein, että voidaan olla kotona tukien varassa jos oman alan töitä ei löydy.

Vierailija
64/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärähditkö paikalle aikakoneella suoraan 80-luvulta? Silloin puhuttiin tuollaista mutta harvalla se silloinkaan piti paikkansa. 

Voi kuule. On ihan ajantasaista tietoa. Täällä myös moneen kertaan vahvistettu väite.

Täällä? No just, huippulähteet tällekin tutkimukselle siis. 

Myös täällä. Luetun ymmärtäminen.

Ymmärrettiin kyllä ettei sinulla ole mitään lähteitä paitsi itse avaamasi kymmenet ketjut jotka hokee samaa väitettä täällä. 

Ensimmäinen avaus. Lähde on kokemukseen perustuva. Tottahan tuo on, jopa täällä moni myöntää. Mikä on sun ongelma nyt tässä?

Vierailija
65/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on arrrrrmoton kateus työttömiä kohtaan. MUTTA. On olemassa vielä työttömiäkin etuoikeutetumpi ryhmä: invalidit. Aatelkaa nyt. Siinä vaan pyörätuolissa löllit ja hoitajat passaa. kehitysvaimmaisilla asiat on kaikkein parhaiten. Ikinä ei tarvii töitä tehä.

Ei kateus, tukien väärinkäyttö. Taisi kalikka kalahtaa?

Miten ilman työtä oleminen on tukien väärinkäyttöä?

Ansiosidonnaisella oleminen ei riko mitään lakia. Jos on oikeutettu työttömyyspäivärahaan tai mihin tahansa sosiaaliseen tukeen, ei missään tapauksessa riko lakia, sillä nimenomaan laissa on määritelty, mitä tukia voi saada.

Suomessa ei ole lakia, joka määräisi jokaisen ansiotyöhön tai yrittäjäksi sanktion uhalla.

Kyllä teistä osa on täysin pihalla!

Miten kirjoittamasi asiat kumoavat aloituksen? Eivät mitenkään. Eri asioita.

Vierailija
66/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on osittain oikeassa ja pahasti silti yleistäen väärässä.

Itse olin tällainen ketku ja lomailin 500 päivää keskimäärin 4500€ kk ansiosidonnaisella 2011 alkaen ja kun 500 päivää oli nautittu, niin ei työtä sitten yllättäen löytynytkään ja jäin työmarkkinoiden ulkopuolelle, kun en jaksanut TE kyykytystä vs mitätön peruspäiväraha tai mikä sen nimi on.

Liityin työmarkkinoiden saataville, kun korona alkoi ja laskeskelin, että Te ämmillä ei riitä kaoasiteetti kiusata minua, kun uusia asiakkaita vyöryi kortistoon.

Ajattelin taas jäädä työmarkkinoiden ulkopuolelle jos alkavat kiusaamaan, kun uusi paska malli alkaa ensi vuonna.

Mistään asumistuista tai muusta tuesta turha haaveilla, kun on liikaa omaisuutta yms.

Töitä en ole kaivannut ja hauskaa on matkustella ja nähdä mailmaa eikä tuhlata yhtä elämää työn tekoon ja pinnalliseen elämään...

Vierailija
67/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväpalkkaiselle ansiosidonnainen on huono, mutta vasuri-demari-luuseri-duunarit  saavat lähes saman, koisi kotona tai oli työssä. Se on tämä sosiaalivaltio, jonne kaikki muutkin työtäpelkäävät haluavat.  Koulutetut raatajat maksavat tämä oleilun.

Mikä sinun ongelmasi on, huono itsetunto?

Vierailija
68/68 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman polun tallaaja kirjoitti:

AP on osittain oikeassa ja pahasti silti yleistäen väärässä.

Itse olin tällainen ketku ja lomailin 500 päivää keskimäärin 4500€ kk ansiosidonnaisella 2011 alkaen ja kun 500 päivää oli nautittu, niin ei työtä sitten yllättäen löytynytkään ja jäin työmarkkinoiden ulkopuolelle, kun en jaksanut TE kyykytystä vs mitätön peruspäiväraha tai mikä sen nimi on.

Liityin työmarkkinoiden saataville, kun korona alkoi ja laskeskelin, että Te ämmillä ei riitä kaoasiteetti kiusata minua, kun uusia asiakkaita vyöryi kortistoon.

Ajattelin taas jäädä työmarkkinoiden ulkopuolelle jos alkavat kiusaamaan, kun uusi paska malli alkaa ensi vuonna.

Mistään asumistuista tai muusta tuesta turha haaveilla, kun on liikaa omaisuutta yms.

Töitä en ole kaivannut ja hauskaa on matkustella ja nähdä mailmaa eikä tuhlata yhtä elämää työn tekoon ja pinnalliseen elämään...

Aivan. Peliä ja tuilla lomailua, vaikka tekemätöntä työtä on haettavana. Toisilla on varaa halutessaan jäädä pelistä pois.