Työttömiä on paljon, koska osa sanoo suoraan haluavansa pitää lomaa hyvällä ansiosidonnaisella. Tuleeko tämä yllätyksenä? Täälläkin
varmaan paikalla monta sellaista? Liian hyvät ja pitkään jatkuvat etuudet kannustavat pysymään omalla mukavuusalueella.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sellainen työ, mitä voi kohtuullisella palkalla käydä tekemässä se vaadittu 6kk aina silloin tällöin, niin tottakai jotkut käyttävät sitä hyväkseen. Viisaat päättäjämme ovat säätäneet verotuksenkin siten, että suuremmista tuloista jää käytännössä saman verran käteen kuin pienemmästä ansiosidonnaisesta.
ansiosidonnaisen verotus on ainakin mulla ollut aina 25%, ansiotulon paljon vähemmän.
Unohdat että ansiosidonnaisella ei sulta peritä niitä työttömyysvakuutus- ja eläkemaksuja ~10%. sen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pärähditkö paikalle aikakoneella suoraan 80-luvulta? Silloin puhuttiin tuollaista mutta harvalla se silloinkaan piti paikkansa.
Voi kuule. On ihan ajantasaista tietoa. Täällä myös moneen kertaan vahvistettu väite.
Kateelliset vinkuu. Itse en kyllä näe miksi ihmiset ovat kateellisia noin 600 kk tuloihin... Tai kyse taitaa olla siinä omassa paremmudessa jossa kaikkien alempi arvoisten pitäisi kärsiä
Taas on arrrrrmoton kateus työttömiä kohtaan. MUTTA. On olemassa vielä työttömiäkin etuoikeutetumpi ryhmä: invalidit. Aatelkaa nyt. Siinä vaan pyörätuolissa löllit ja hoitajat passaa. kehitysvaimmaisilla asiat on kaikkein parhaiten. Ikinä ei tarvii töitä tehä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on sellainen työ, mitä voi kohtuullisella palkalla käydä tekemässä se vaadittu 6kk aina silloin tällöin, niin tottakai jotkut käyttävät sitä hyväkseen. Viisaat päättäjämme ovat säätäneet verotuksenkin siten, että suuremmista tuloista jää käytännössä saman verran käteen kuin pienemmästä ansiosidonnaisesta.
ansiosidonnaisen verotus on ainakin mulla ollut aina 25%, ansiotulon paljon vähemmän.
Unohdat että ansiosidonnaisella ei sulta peritä niitä työttömyysvakuutus- ja eläkemaksuja ~10%. sen päälle.
Tulot romahtaa ja verot kasvaa. Älä sinä unohda sitä että työttömillä pitää olla 5% korkeampi vero prosentti kuin normaalisti. Kiitos teidän jotka on sitä mieltä että jos ei ole työtä niin ei saa elääkkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pärähditkö paikalle aikakoneella suoraan 80-luvulta? Silloin puhuttiin tuollaista mutta harvalla se silloinkaan piti paikkansa.
Voi kuule. On ihan ajantasaista tietoa. Täällä myös moneen kertaan vahvistettu väite.
Täällä? No just, huippulähteet tällekin tutkimukselle siis.
Vierailija kirjoitti:
Ei töitä riitä kaikille. Jos toinen saa töitä jossain muualla irtisanotaan.
Oletko kuullut työvoimapulasta? Työ ja työtön eivät kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös täällä. Luetun ymmärtäminen.
Ikinä en ole saanut senttiäkään ansiosidonnaista eikä työt kiinnosta siltikään. Suurimman osan aikaa olen leikatulla toimeentulotuella ja osallistun työllistämistoimiin tai käyn töissä tasan silloin kun on jokin isompi ostos tulossa johon säästämiseen menisi liian kauan leikatulla toimeentulotuella.
Vierailija kirjoitti:
Taas on arrrrrmoton kateus työttömiä kohtaan. MUTTA. On olemassa vielä työttömiäkin etuoikeutetumpi ryhmä: invalidit. Aatelkaa nyt. Siinä vaan pyörätuolissa löllit ja hoitajat passaa. kehitysvaimmaisilla asiat on kaikkein parhaiten. Ikinä ei tarvii töitä tehä.
Ei kateus, tukien väärinkäyttö. Taisi kalikka kalahtaa?
Kaikille ei ole työtä. Ja mikä siellä työssä niin pyhä on, että sitä pitää tehdä? Jos ihmisilla olisi rahaa, valtaosa ei lähtisi. Pilaa vain terveyttä ja elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole saanut senttiäkään ansiosidonnaista eikä työt kiinnosta siltikään. Suurimman osan aikaa olen leikatulla toimeentulotuella ja osallistun työllistämistoimiin tai käyn töissä tasan silloin kun on jokin isompi ostos tulossa johon säästämiseen menisi liian kauan leikatulla toimeentulotuella.
Sä olet selkeästi HC-työstäkieltäytyjä. Itse harrastan tuota 6 kk/400 pv sykliä, pysyy polla edes jossain kunnossa ja rahaakin on riittävästi. Koulutusta minulla ei ole enkä kelpaa kuin hanttihommiin, mutta tuskinpa se koulutuskaan tätä perusasennetta mihinkään muuttaisi. 40 h työtä viikossa on ihmiselle liikaa, kyllä siitä pitää välillä saada pitää pidempää lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista asiaa kuin hyvä ansiosidonnainen ei ole olemassakaan. Jos saat palkkaa 5000€ /kk, niin ansiosidonnaisena se on n. 1550€ käteen. Sillä ei oikein asunto- ja autolainoja maksella takaisin.
Mun 3500e brutosta sain ansiosidonnaista käteen n. 1400e. Ja tuosta 3500 palkasta sain ehkä 1900. Ei mikään iso ero tuo 500, kun lähes puolet menee jo matkakuluihin. Ja varmaan 100e ylimääräistä työruokailuun. Kun ei eväitä aina voinut pitää, kun ei tiedä missä tauot on ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Sun kaltaisia on todella paljon. Menee eri aloituksen alle.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli tarkoitat tuossa yllä olevaa juttua, niin ei toki 80-luvulta vaan 2009 tyli yt ja siitä eteenpäin hilkkua vaille 6v anssilla.
Toki olimme 1990 lomautettuna 3kk ja sen jälkeen lyhennettyä viikkoa teimme muutaman vuoden. Se oli hyvää aikaa, vapaata paljon ja ansiot sama kuin töissä, verotus pieneni ja työmatkat pois. Olisi tehty pidempääkiin, mutta tilauksia tuli niin kovin että pakko ruveta normaali rytmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista asiaa kuin hyvä ansiosidonnainen ei ole olemassakaan. Jos saat palkkaa 5000€ /kk, niin ansiosidonnaisena se on n. 1550€ käteen. Sillä ei oikein asunto- ja autolainoja maksella takaisin.
Mun 3500e brutosta sain ansiosidonnaista käteen n. 1400e. Ja tuosta 3500 palkasta sain ehkä 1900. Ei mikään iso ero tuo 500, kun lähes puolet menee jo matkakuluihin. Ja varmaan 100e ylimääräistä työruokailuun. Kun ei eväitä aina voinut pitää, kun ei tiedä missä tauot on ja milloin.
Tätä mä juuri tarkoitan. Tuki on liian hyvä. Kuka jaksaa käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Hyväpalkkainen on tottakai laittanut osan palkastaan säästöön, joten aivan hyvin pärjää.
Edelleenkään Suomessa ei ole mitään työntekopakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös täällä. Luetun ymmärtäminen.
Ymmärrettiin kyllä ettei sinulla ole mitään lähteitä paitsi itse avaamasi kymmenet ketjut jotka hokee samaa väitettä täällä.
Kyllä mä tämän tiedän. Aloituksen aihetta sivuaa tämäkin.