Mitä hauskoja "oman perheen juttuja" teillä on?
Minä ainakin lähetän postikortin kotiin vaikka naapurikaupungista :) Siis ihan huvikseen, kiva kokoelma paikkoja missä on joku perheenjäsen käynyt. Oltiinpa koko porukkakin reissussa ja silti laitoin kortin kotiin yllätykseksi. Tai siis eihän ne enää yllätyksiä ole, mutta kuitenkin.
Kommentit (15)
Meillä järjestetään perhekokouksia. Kuka vaan saa kutsua perheen koolle, jos on esim. jotain asiaa kaikille yhteisesti tai saa kutsua ilman syytäkin. Yleensä tosin meidän perhekokoukset on sellasia, että koko perhe lojutaan vanhempien isolla sängyllä ja jutellaan niitä näitä.
Meillä on perjantaipiilo:)
Ostetaan joka perjantai herkkukori jonka minä yleensä piilotan. Korin löytäjä saa jakaa sisällön haluamalla tavalla ja valita leffan mikä katsotaan:)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:22"]Meillä on perjantaipiilo:)
Ostetaan joka perjantai herkkukori jonka minä yleensä piilotan. Korin löytäjä saa jakaa sisällön haluamalla tavalla ja valita leffan mikä katsotaan:)
[/quote]
Meillä perjantaipullo, muutoin sama. Ei vais.
Ei mitään. Ei olla vielä keksitty sellaista. Lautapelit-> jos lapsi häviää tai ei osaa niin suuttuu eikä sitä jaksa kukaan. Kaikilla paha mieli
Leffat-> kaikkia kiinnostaa erilaiset.
Liikunta/urheilu-> kaikkia kiinnostaa eri jutut.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:17"]
Meillä järjestetään perhekokouksia. Kuka vaan saa kutsua perheen koolle, jos on esim. jotain asiaa kaikille yhteisesti tai saa kutsua ilman syytäkin. Yleensä tosin meidän perhekokoukset on sellasia, että koko perhe lojutaan vanhempien isolla sängyllä ja jutellaan niitä näitä.
[/quote]
Tää on ihana. On niin tärkeätä, että lapset saa äänensä kuuluviin. Ja että teineistä tuntuu, että vanhemmille voi puhua mistä vaan. Meillä otetaan tämä käyttöön sitten, kun lapset vähän kasvaa :)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:39"]
Ei mitään :( Tosin kun lapset kasvaa ja mun masennus väistyy ehkä niitä keksitään.
[/quote]
Miksi tää on saanut alapeukkuja? Lisäätte mun pahaa mieltäni?
Olkkaripiknikkejä, kolmen sukupolven kahvilakäyntejä, pitkät perinteet erilaisisa valvojaisissa ( eaim. Viisuvalvojaiset)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:34"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 22:17"]
[/quote]
Tää on ihana. On niin tärkeätä, että lapset saa äänensä kuuluviin. Ja että teineistä tuntuu, että vanhemmille voi puhua mistä vaan. Meillä otetaan tämä käyttöön sitten, kun lapset vähän kasvaa :)
[/quote] voiniitä pitää hyvin pientenkin kanssa
Ei mitään :( Tosin kun lapset kasvaa ja mun masennus väistyy ehkä niitä keksitään.
Meillä tullalillaillaan perheen kesken. Haemme lapset lastenhuoneesta olohuoneen pöyhkeälle karvamatolle ja ihailemme heitä siinä. Poikakin juuri eilen sanoi että äiti koska taas tullalillaan.
Me pidetään peli-iltoja. Lapset saa valita lautapelit mitä pelataan ja karkkipussin kaikille yhteiseksi.
Meillä pelataan paljon lautapelejä koko perhe, myös teinit.
Meillä lapset saavat päättää omien synttäreitten paikkeilla yhtenä lauantaina koko päivän ohjelman. Tyyliin hoplop, mäkkäri ja leffaan. Olivat kavereilta joskus kyselleet, että mitä suunnitelmia niillä on omilla "päättö" päivillä. Kaverit olivat ihan hoo moilasina, että mitä. Meillä lapset siis luulivat, että kaikissa perheissä on sama tapa.
Peli-iltoja harrastetaan kanssa paljon.