Käytätkö vilkkua, jos tie on tyhjä?
Kommentit (34)
Eikö tyhjä tie tarkoitakaan tyhjää, ts. Paikkaa, jossa ei ole ketään, edes jalankulkijoita?
En nyt sentään mökkitiellä, joka on 1,5 auton levyistä polkua. Muuten kyllä, ja jopa niin, että vilkutan ennen kuin käännän rattia. En siis harrasta ns. taksikuskin vilkkua, että heti kääntymisen jälkeen yksi bling.
Käytän koska Jumala näkee jos et vilkuta.
Käytän, automaattisesti napsautan vilkun päälle.
Käytän. Olen ohjelmoinut vilkun käytön selkäytimeeni, eipä tarvitse koskaan miettiä vilkuttaako vai ei.
Joku voi hypätä alle vaikket itse sitä huomaisi.
Käytän, aivan kuten pysähdyn punaisiin valoihinkin tyhjällä tiellä.
Joo, automaattisesti. Tosin välillä mietin jälkeenpäin, oliko järkeä.
En käytä aina, toisinaan kyllä. Anteeksi olen paha ihminen. Mut aina yritän ottaa muut liikkujat huomioon.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:59"]Joku voi hypätä alle vaikket itse sitä huomaisi.
[/quote]
Niinpä, ihan jalankulkijoitakin ajatellen hyvä laittaa se vilkku vaikkei autoja näkyisi.
Käytän tietysti. Vilkun käyttö on tärkeää varsinkin silloin kun liikenteessä on sellaisia joita minä en ole syystä tai toisesta huomannut.
t.mies
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:59"]
Joo, automaattisesti. Tosin välillä mietin jälkeenpäin, oliko järkeä.
[/quote]
Turha sitä on miettiä, käyttää vaan.
Automaattisesti sen laittaa aina, oli tie mikä tahansa. Sama kuin ilman turvavyötä tuntuu alastomalta autossa.
Käytän. Voihan se tie näyttää tyhjältä...
Käytän. Refleksi se ei välttämättä ole, mutta en ala arpoa liikenteessä, milloin käyttäydyn mitenkin vaan ajan ennakoivasti ja ennakoitavasti AINA. Se on mielestäni helpoin tapa, ettei sitten joskus vahingossa jätä jotain tekemättä, "kun olisikin pitänyt". Mietin silti ajaessani yllättävänkin paljon ajamistani. Mietin myös ihan muita juttuja. Olipas sekavasti sanottu :) Mutta tarkoitan, etten mä ihan automaatillakaan ajele, vaan funtsin ratkaisuja samalla kun kelaan omia asioitani.
Käytän. Tuli muuten mieleen, että miksi jotkut ei käytä vilkkua normaalisti liikenteessä? Kuvittelevatko he säästävänsä vilkkua vai mikähän ihme siinä on takana? Kun itsellä se tulee automaattisesti. Samoin nämä, joilla on "ratissa vilkku", eihän sillä vilkulla enää siinä kääntyessä ole juurikaan virkaa. En vaan kertakaikkiaan ymmärrä.
En välttämättä, joskus se on refleksi, joskus sitä tajuaa miksi vilkkua käytetään.
Mutta sitten kun olen muun liikenteen seassa, niin käytän sitä vilkkua ehkä ylikorostuneesti.
Yksi asia mikä erityisesti vituttaa on turkulaisten ja tamperelaisten käytös vilkun kanssa ja varsinkin liikenneympyröissä :(
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:50"]
[quote author=" Tero" time="15.01.2015 klo 21:36"]
En välttämättä, joskus se on refleksi, joskus sitä tajuaa miksi vilkkua käytetään.
Mutta sitten kun olen muun liikenteen seassa, niin käytän sitä vilkkua ehkä ylikorostuneesti.
Yksi asia mikä erityisesti vituttaa on turkulaisten ja tamperelaisten käytös vilkun kanssa ja varsinkin liikenneympyröissä :(
[/quote]
Miten sitä vilkkua voi käyttää ylikorostetusti? Aina kun on aikeissa kääntyä tai ohittaa, niin vilkkua on käytettävä. Myös liikenneympyrässä. Ja myös, kun palaat ohituksen jälkeen takaisin kaistalle.
[/quote]
Esim. niin, että annan yleisesti käytettyä ohituskehoitusmerkkiä oikealle, jos joku roikkuu perässä tai joskus vilkutan jopa mutkissa tai muissa paikoissa, joissa laki ei vaadi. Ihan vaan liikenteen sujuvuuden vuoksi