Tekisitkö lapsen 53 v.miehen kanssa ?
Täytän keväällä 33.Miehen kanssa ollaan oltu pian 12 v.yhdessä.Mieheni on terve,ei käytä mitään lääkkeitä,tekee kotitöitä ja ruokaa.On ikäisiään monta vuotta nuoremman näköinen ja omaa hyvät geenit.Olen pohtinut lapsi asiaa jo pidemmän aikaa ja miehen ikää,esim kun lapsi menisi kouluun.Suhde on muuten hyvä mutta en tiedä haluanko lapsen vai en,yövalvomiset ym.Miehellä on kaksi aikuista lasta,minulla ei yhtään.
Kommentit (64)
Tänä vuonna 50 täyttävänä miehenä en itse ainakaan enää tekisi lasta kenenkään kanssa. Tokihan se itse lapsen teko nuoren naisen kanssa varmaankin sujuisi ongelmitta. Mutta olisin eläkeiässä jo ennen kun lapsi on peruskoulusta päässyt ja mahdollisesti vainaa ennen kuin lapsi ehtii kunnolla aikuiseksi.
Sinä saatat päättää toisin, mutta minä en tekisi. Lapsuusiän kaverini oli iltatähti, jonka vanhat vanhemmat vain nukkuivat päiväunia ja lapsi sai sitten olla aika omatoiminen (vanhempia sisaruksia ei edes asunut enää kotona). Hyvä, että oli reipas luonne. Sitäpaitsi, vaikka olisi "hyvät geenit", niin nekin vanhenevat. Ajattelen, että haluan elää oman elämäni niin, että lapset tehdään suhteellisen nuorina (molemmat vanhemmat) ja näin on tapahtunutkin.
Monet miehet arvostavat jälkikasvua vasta vanhempana kun se ei ole ollut mikään itsestäänselvyys saada lapsia.
Itse en tekisi, mutta en tuomitse tietenkään niitä jotka valitsevat toisin. Mä olenkin luonteeltani sellainen "järkevä" ja ajattelen asioita ehkä liiaksikin, en niinkään tunteella. En ensinnäkään olisi yhdessä itseäni 20 v vanhemman miehen kanssa, koska ajattelen asioita pitkälle tulevaisuuteen. Oma isäni kuoli jo 72-vuotiaana ja oli terveistä elämäntavoista huolimatta todella sairas pitkään, 60-vuotiaana hän oli jo eläkkeellä. Äitini sen sijaan on nyt 82-vuotias, edelleen hyväkuntoinen ja nuorekas, miesystävänsä on 7 v nuorempi. Miehet rapistuvat nopeammin ja nuorempana kuin naiset, ovat sairaampia ja kuolevat reilusti nuorempana kuin naiset.
Mulla on myös huonoja esimerkkejä lähipiiristä yli 50-v isäksi tulleista. Oma veljeni tuli isäksi 55-vuotiaana ja pari vuotta sen jälkeen alkoi sairastella, nyt 62-vuotiaana on paitsi huonokuntoinen, myös vanhan papan näköinen. Ja hänelläkin ne lapsenlapset ovat jääneet ihan huomiotta, kun itse on pienten lasten isä. Eihän se tietenkään kaikilla näin mene, on niitäkin miehiä, jotka pysyvät terveenä ja elävät keskimääräistä pidempään.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:00"]Jotenkin koen mieheni vastuulliseksi ja tiedän ,että voin luottaa siihen.Vaikka on eronnut pitää lapsistaan huolta.Mies on muutaman kerran sanonut,että haluaisi pojan,tyttöjä siis aiemmat lapset.
ap
[/quote]
Ai oikein POJAN haluaa? Entä jos tuleekin TYTTÖ? Miehesi kuulostaa itsekeskeiseltä! Siksikö eronnutkin? Ei välttämättä osallistu lainkaan lapsen hoitoon, varsinkin jos saisitte tytön! Elä pappaiässä olevan kanssa lisäänny!!!
Kyllä ne miehenkin sukusolut vanhenee, että en hyvistä geeneistä puhuisi.
Oma asianne. Itse en tekis lapsia enää, olen 46-v mies. Mun mielestä molempien vanhempien pitää olla korkeintaan vähän päälle 40 lapsia tehdessään. Itse oon tyytyväinen, kun lapset alkaa jo aikuistua ja saadaan vaimon kanssa kahdenkeskistä aikaa. Muutaman vuoden päästä lapset on muuttaneet pois kotoa, vaikka eipä silti minä oon tykännyt kyllä tästä lapsiperheajastakin ja oon ollut tosi paljon lasten kanssa, mutta enää en jaksais alkaa kaikkea alusta. En jaksais kiinnostua enää samalla tavalla lasten jutuista kuin nuorempana. Nyt on mukavaa keskittyä jo omiin harrastuksiin ja villiin seksiin!
Tee lapsi, mutta varaudu siihen, että saatat joutua huolehtimaan siitä suurimmaksi osaksi yksin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 09:21"]Tänä vuonna 50 täyttävänä miehenä en itse ainakaan enää tekisi lasta kenenkään kanssa. Tokihan se itse lapsen teko nuoren naisen kanssa varmaankin sujuisi ongelmitta. Mutta olisin eläkeiässä jo ennen kun lapsi on peruskoulusta päässyt ja mahdollisesti vainaa ennen kuin lapsi ehtii kunnolla aikuiseksi.
[/quote]
Helppo puhua jos on jo ollut omia lapsia. Entäs tilanne, jossa sitä lapsiarkea ei ole vielä eletty kertaakaan?
En halua pettää miestäni (54v), joten en tekisi. Miehelläni on ollut erektio ongelmia jo 7 vuotta ja viimeiseen kahteen vuoteen ei ole yhdyntä enää onnistunut.
Harmittaa, että jäi lapset tekemättä, kun alkaa olla viimeiset hetket.
N39
ehdota spermapankkia niin näät kuinka tosissaan sitä lasta tehdään, ittee vai lasta varten
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:52"]Ei mitään järkeä. Oma isäni on 53v. ja minä 25v. Isäni on myös 3-vuotiaan isoisä. Kyllä hän on KAUAN sitten ohittanut sen iän, jolloin voi olla pienten lasten vanhempi. Ja hän on todella hyvässä fyysisessä kunnossa ja mieleltään nuorekas.
Jotkut viisikymppiset on paremmassa kunnossa kuin monet kolmekymppiset ja kun nykyisin monet elää +80 ikäisiksi niin en näe syytä miksei 53v mies voisi vielä tulla isäksi, jos lapsen todella haluaa. Riskejä kannattaa toki miettiä.
Itse saman ikäinen ja syöpä iski, joten en. Tässä iässä sairaudet iskevät yhtäkkiä
Moni nainen ei miettisi hetkeäkään että tekisikö lapsen jonkun sairaan alkoholistin kanssa vaa tekisi heti.
Ja aloittaja miettii tekisikö terveen miehen kanssa lapsia.
Nuorena halusin lapsen, olin urheilullinen ja terve mutta tyttöystäväi ei lapsia halunnut. Erottuamme pian se oli tehnyt lapsen miehen kanssa joka olis saanut 4 vuoden tuomion huumeista. Teki myöhemmin toisen miehen kanssa lapsia joka oli täysi alkoholisti.
Ihan hullua ajatella ettei kuusikymppinen jaksaisi murrosikäistä, henkilöstä se on kiinni eikä iästä. Mun moni työkaveri on yli 60 v ja mainiosti jaksvat olla päivät kymmenien murrosikäisten kanssa. Moni pari-kolmekymppinen ottaa murrosikäisten oikut paljon raskaammin.
Yläkoulun ope