Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko gynelle mennä menkkojen aikaan?

Vierailija
15.01.2015 |

Ehkä tyhmä kysymys mutta niin! Tuli mieleen kun ensi viikolla aika ja taitaa osua menkat juuri samaan aikaan. Kun eikö se ole vähän.. Sotkuista? :D

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ja joskus pitääkin mennä. Jouduin menemään gynelle kuukautisten aikana toispuoleisen alavatsakivun takia.

Vierailija
2/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että voi, ja itsekin oon miettinyt samaa :D

Vierailija
4/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä

Vierailija
5/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK

Vierailija
6/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itse olen leikkauksen jälkeen ompeleiden petettyä vuotanut pöydälle ja pitkin lääkärin takkia parisen litraa. Ne on nähneet kaiken. Pelkkä menkkaveri ei ole iso juttu.

Vierailija
7/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos pitää tamponia, ja menee menkkojen aikana gynelle??

Vierailija
8/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:17"]Entä jos pitää tamponia, ja menee menkkojen aikana gynelle??
[/quote]

Eikse tamponi ole vähän tiellä? Itse olen käynyt vain kerran ja käsikopelolla meni.

Vierailija
9/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan sinne on mennä silloinkin, jos menkat ei lopu tai on muita vuotohäiriöitä.

Vierailija
10/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä, mutta papa-koetta ei kannata ottaa runsaan verisen vuodon aikana, koska veri voi haitata näytteen tulkintaa. T. Lääkäri

Vierailija
11/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä sanottiin papa-aikaa sovittaessa, että mielellään ei vuodon aikaan. Ei ne varmaan kieltäydy tutkimasta, mutta jostain syystä näin toivottiin.

Vierailija
12/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en menisi, jos ei olisi ihan pakko. :D

Vierailija
13/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:25"]

Mulle kyllä sanottiin papa-aikaa sovittaessa, että mielellään ei vuodon aikaan. Ei ne varmaan kieltäydy tutkimasta, mutta jostain syystä näin toivottiin.

[/quote]

Ja tuollahan edellisessä kommentissa tuli selitys tälle. Kiitos.

Vierailija
14/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 20:08"]Voi. Itse olen leikkauksen jälkeen ompeleiden petettyä vuotanut pöydälle ja pitkin lääkärin takkia parisen litraa. Ne on nähneet kaiken. Pelkkä menkkaveri ei ole iso juttu.
[/quote]

Kuulostaa aika hurjalta keissiltä, kun litran vuoto on jo hengenvaarallista.

Vierailija
15/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:17"]Entä jos pitää tamponia, ja menee menkkojen aikana gynelle??
[/quote]

Eikse tamponi ole vähän tiellä? Itse olen käynyt vain kerran ja käsikopelolla meni.
[/quote]
No sitä minäkin :D mutta ääh.. Oisko täällä gynejä kertomassa?!

Vierailija
16/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:31"]

[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:18"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 21:17"]Entä jos pitää tamponia, ja menee menkkojen aikana gynelle?? [/quote] Eikse tamponi ole vähän tiellä? Itse olen käynyt vain kerran ja käsikopelolla meni. [/quote] No sitä minäkin :D mutta ääh.. Oisko täällä gynejä kertomassa?!

[/quote]

Eiköhän ne gynet pidä sitä vastaanottoaan maksusta jollakin lääkäriasemalla, eikä av:lla. Senkun menet gynelle menkkojen aikaan, mutta ota se tamponi pois ensin. Papaa varten joudut sit käymään toisen käynnin jos sellainen on tarvetta ottaa, monesti ei ole.

Vierailija
17/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itellä oli kerran menkat (ihan vikoja päiviä ja oli niukkaa vuotoa) ja gyne sanoi että varataan aika seuraavalla kerralla mieluummin silloin kun ei ole menkkoja. Mutta sanoi, että jos on niin epäsäännöllinen kierto ettei voi ennustella niin ei siinä sit muu auta. Mutta sains en käsityksen että mieluummin silloin kun ei ole menkkoja. 

Mut kerran mulla oli menkat jo toista viikkoa ja aika runsaanakin ja sitä varten menin gynelle niin vähän eri juttu, eikä gyne sanonut mitään erityistä.

Vierailija
18/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin kohtutulehduksen jälkeen kontrollikäynnillä yliopistollisessa sairaalassa naistenklinikalla ja kuukautiset oli lopuillaan. Lääkäri sanoi, että se on oikeasti paras aika tutkimukselle. Juuri uuden kierron alussa.

Vierailija
19/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on gynekologi ja hän on sanonut, että parempi olisi varata aika sille ajalle, kun ei ole menkkoja. Eri asia on sitten jos on joku toimenpide kuten kierukan laitto niin silloinhan pyydetään tulla tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa. Tai muutenkin tapauskohtaista, että just jos tulee sen takia vastaanotolle, että kun kuukautiset ei lopu monen viikonkaan päästä niin totta kai silloin sitä on menkat päällä.

Mutta jos puhutaan ihan perusterveen ihmisen rutiinikäynnistä, niin mieluummin menkattomana päivänä.

Vierailija
20/21 |
15.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei. Vaikeuttaa tutkimista.
Uuden ajan varaus vaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi