Voiko rakastaa ja silti pettää?
Voiko rakastaa kumppaniaan ja silti pettää tätä?
Kuoleeko rakkaus automaattisesti pettämiseen?
https://pettajantieblog.wordpress.com/2015/01/15/15-1-rakastanko-vaimoani/
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:30"]Kyllä minä rakastan miestäni ja tuen häntä tavoilla, joita ei kukaan koskaan ole tehnyt tai tee. Mutta meidän seksielämämme ei laadultaan ja määrältään ole mitenkään tyydyttävää. Kun tämä tilanne on jatkunut vuosia ja on aiheuttanut tuskaa, lukuisia itkuja ja itsetunto-ongelmia paikkaan tilanteen nyt muualla. Uskon, että se mistä toinen ei tiedä ei satuta. Ja jaksan tilanteen nyt paremmin kotona, olen paremmalla tuulella.
[/quote]
Mutta tätähän ei ihmiset pysty tajuamaan. Itse olen melko samassa tilanteessa tosin seksi on hyvää sitä on vaan niin vähän.. ja kyllä tilanteesta ollaan puhuttu lukuisia kertoja.
Jokainen puhuu vain omasta puolestaan, en usko että ainakaan kukaan ulkopuolinen voi tulla toiselle sanomaan ettet voi tosissasi rakastaa puolisoasi kerran petät. Toisen pään sisälle ei pääse.
NO jaa. Jos todella rakastaa, ei edes halua pettää...
Mä en rakastanut miestäni silloin kun petin. Toki hänestä välitin, mutta meillä oli silloin todella vaikeita vuosia. Nyt reilu 10 vuotta pettämisten jälkeen meillä on mennyt jo vuosia hyvin, ja olen oppinut rakastamaan miestäni uudestaan. Kuten hänkin mua.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:30"]
Kyllä minä rakastan miestäni ja tuen häntä tavoilla, joita ei kukaan koskaan ole tehnyt tai tee. Mutta meidän seksielämämme ei laadultaan ja määrältään ole mitenkään tyydyttävää. Kun tämä tilanne on jatkunut vuosia ja on aiheuttanut tuskaa, lukuisia itkuja ja itsetunto-ongelmia paikkaan tilanteen nyt muualla. Uskon, että se mistä toinen ei tiedä ei satuta. Ja jaksan tilanteen nyt paremmin kotona, olen paremmalla tuulella.
[/quote]
Mutta kuitenkin tiedät että jos hän tietäisi niin se satuttaisi. Älä ota tätä moralisointina, mutta mitä se rakkaus sinulle on? Maksatte yhdessä asunnon vuokran? Mikään ei estä sinua hankkimasta kumppania joka vastaisi tarpeisiisi. Ja päästäisit toisenkin etsimään sellaista joka vastaa hänen tarpeisiinsa. Esim. Minulle rehellisyys on tärkeää parisuhteessa, ei seksi. Joten jos joku ryhtyy pettämään minua niin automaattisesti laiminlyö ne tarpeet jota minä etsin parisuhteelta.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 18:30"]
Omasta puolestani vastaan että voi. Mutta olenkin mt-ongelmainen, läheisriippuvainen ja narsisti. Ja muutenkin aika vakavasti tunnepuolelta häiriintynyt.
[/quote]
Samat sanat. Tosin en ole tuosta narsismista aivan varma. Mutta yliherkkyyttä on kyllä, ja kostonhimoa.
[/quote]Täällä kolmas samanlainen!Jos mies loukkaa mua,petän.Pettäminen on mun vastaus kaikkeen.Mutta kysymykseen:Jos voi olla 100 varma ettei jää kiinni voi pettää vaikka rakastaa.Siis haluaa esim.seksiä.Mutta mitä tietoisempia riskejä ottaa sitä vähemmän rakastaa.Koska ottaa tietoisen riskin että se oma kumppani saa tietää ja jättää sen jälkeen.
Ei voi! Ainakaan minun mielestäni. Itse en ainakaan kyennyt edes yhden yön juttuun toisen miehen kanssa, vaikka emme edes ole suhteessa rakastamani henkilön kanssa.
No kyllä niin monet miehet kuulkaa pettää itse olen urheileva sinkku nainen ja minua tulee lähestyy miehet ravintolassa ja kuntosalilla.Milloin valitetaan et "vaimo on mätisäkki yms.todella julmaa naista kohtaan joka on kotona" tai että esitetään sinkkua sitä monet varatut tekee.Jos saatte miehenne kiinni vain pettäjä on syyllinen ei suhteenne kolmas osapuoli se pitäisi aina muistaa.Pettäjä miehiä on paljon joten suosittelen et myös parisuhteen aikana kannattaa välil testauttaa kaikki sukupuolitaudit.Yksi ystäväni sai niin miehen kiinni oli tuonut klamydian kotiin.Älkää olko sinisilmäisiä.
Rakastan poikaystävääni ja haluan olla hänen kanssaan koko loppuelämäni. Olen silti kaksi kertaa kännissä pettänyt.
Valitettavasti voi... esim. kun on oma pää sekaisin (itsetunto-ongelmia, masennusta..päälle vielä esim.vahva humalatila).
Elämäni hirvein moka vuosia sitten. Rakastan ja rakastin silloinkin puolisoani. En vain rakastanut ja arvostanut itseäni.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:30"]
Kyllä minä rakastan miestäni ja tuen häntä tavoilla, joita ei kukaan koskaan ole tehnyt tai tee. Mutta meidän seksielämämme ei laadultaan ja määrältään ole mitenkään tyydyttävää. Kun tämä tilanne on jatkunut vuosia ja on aiheuttanut tuskaa, lukuisia itkuja ja itsetunto-ongelmia paikkaan tilanteen nyt muualla. Uskon, että se mistä toinen ei tiedä ei satuta. Ja jaksan tilanteen nyt paremmin kotona, olen paremmalla tuulella.
[/quote]Olet saalittava. Vakuutat itsellesi etta on ok pettaa koska avoiliitto rakoilee silta saralta. Tekosyy. Kuinka siis tuet miestasi tavoilla, joilla kukaan ei ennen ole? Elat valheessa...ja tiedat sen. Yritat vakuuttaa itsellesi syita miksi se on oikein, mutta avioliittoon sitouduttuasi kaiken piti olla through thick or thin. Vapauta miehesi.
Työkaverilla on vaimo ja kaksi pientä lasta, silti joka viikonloppu lähtee baarista aina uuden muija kanssa ja kehuskelee joskus miten käy ruokatunnillakin panees jotain puolituttua.
Aika moraalitonta puuhaa, mutta taitaa olla myös yleistä. Sama tietty toimii myös toistepäin, harvoin puolisot samaan aikaan baaris käy...
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:40"]
Jokainen puhuu vain omasta puolestaan, en usko että ainakaan kukaan ulkopuolinen voi tulla toiselle sanomaan ettet voi tosissasi rakastaa puolisoasi kerran petät. Toisen pään sisälle ei pääse.
[/quote]
Näin
Tietenkin voi. Rakastamiaan henkilöitä voi satuttaa niin monella tavalla, eikä kukaan meistä ole täydellinen. En yhtään epäile, etteivätkö vanhempanikin rakastaisi minua, mutta silti usein väsyneenä satuttivat minua esim. arvostelemalla ikävästi.
Aikaisemmin ajattelin rakastavani miestäni, mutta pystyin pettämään tilaisuuden tullen. Olimme vuosia yhdessä, mutta erosimme. Mies ei vieläkään tiedä, että petin häntä. Kadun pettämisiä aivan valtavasti.
Mutta nyt tosiaan tiedän, mitä on rakkaus. Nykyistä miestäni en halua pettää. En pysty pettämään. Ajatuskin siitä, että joku toinen minuun koskisi, on vastenmielinen. Haluan olla mieheni kanssa koko loppuelämäni, enkä kenenkään muun kanssa. En halua satuttaa. Haluan tehdä hänet onnelliseksi. Haluan, että hän on onnellinen.
Omien kokemusteni perusteella, olen sitä mieltä, että jos rakastaa, ei pysty pettämään. Rakkaus on niin ehdotonta.