Voiko rakastaa ja silti pettää?
Voiko rakastaa kumppaniaan ja silti pettää tätä?
Kuoleeko rakkaus automaattisesti pettämiseen?
https://pettajantieblog.wordpress.com/2015/01/15/15-1-rakastanko-vaimoani/
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 19:30"]
Kyllä minä rakastan miestäni ja tuen häntä tavoilla, joita ei kukaan koskaan ole tehnyt tai tee. Mutta meidän seksielämämme ei laadultaan ja määrältään ole mitenkään tyydyttävää. Kun tämä tilanne on jatkunut vuosia ja on aiheuttanut tuskaa, lukuisia itkuja ja itsetunto-ongelmia paikkaan tilanteen nyt muualla. Uskon, että se mistä toinen ei tiedä ei satuta. Ja jaksan tilanteen nyt paremmin kotona, olen paremmalla tuulella.
[/quote]
Ei kyllä minun mielestäni kuulosta siltä, että tuet miestäsi löytämään terveen, voimaannuttavan seksuaalisuuden välillenne. Päin vastoin.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 01:51"]No kyllä niin monet miehet kuulkaa pettää itse olen urheileva sinkku nainen ja minua tulee lähestyy miehet ravintolassa ja kuntosalilla.Milloin valitetaan et "vaimo on mätisäkki yms.todella julmaa naista kohtaan joka on kotona" tai että esitetään sinkkua sitä monet varatut tekee.Jos saatte miehenne kiinni vain pettäjä on syyllinen ei suhteenne kolmas osapuoli se pitäisi aina muistaa.Pettäjä miehiä on paljon joten suosittelen et myös parisuhteen aikana kannattaa välil testauttaa kaikki sukupuolitaudit.Yksi ystäväni sai niin miehen kiinni oli tuonut klamydian kotiin.Älkää olko sinisilmäisiä.
[/quote]
miten tämä nyt vastasi ap.n kysymykseen? toki me kaikki tiedämme, että pettäjiä on paljon.
[quote author=" Vierailija " time="16.01.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:00"]
Rakkaus ≠ seksi, eli voi.
[/quote]
Pettämiseen sisältyy muutakin kuin seksiä, ja se muu osuus eli valehtelu (petos) on vakavassa ristiriidassa rakastamisen kanssa. Kätevästi vain unohdit tämän kokonaan yhtälöstäsi. Väitän, että et rakasta oikeastaan edes itseäsi, kun itsellesikin olet valmis valehtelemaan tuolla tavalla.
[/quote]
Miksi pettäjä ei kerro harrastavansa seksiä muiden kanssa? Miksi ei ryhtyä avoimeen suhteeseen, jossa kummallakin on mahdollisuus toteuttaa itseään haluamallaan tavalla? Niinpä, pettäjä haluaa omistaa kumppaninsa. Tavallaan jo kertomatta jättäminen, kuin kumppani olisi ymmärtämätön pikku lapsi, kertoo yläpuolelle asettumisesta.
Kyllä varmasti voi, mutta pettäjä taitaa rakastaa kuitenkin enemmän itseään kuin puolisoaan. Yhteistä sopimusta on kusipäistä mennä rikkomaan, jos kyse on vielä seksistä niin altistaa puolison myös Sp-taudeille tämän tietämättä (voi muuten hyvinkin konkreettisesti "satuttaa" tietämättömyydestä huolimatta). Rakkautta on monenlaista, mutta lähtökohtaisesti ajattelisin, että jos rakastaa niin on myös luottamuksen arvoinen, eikä satuta tai loukkaa toista (edes salaa).
Jos parisuhteen osapuolet ovat sopineet että pettämistä ei tapahdu niin silloin ei petetä vaikka ei rakastettaisikaan. Ihan yksinkertainen asia. Jos seksielämä on pahasti pielessä ja kuitenkin rakastaa (tai ei mutta haluaa olla kuitenkin yhdessä) niin voi ottaa puheeksi seksielämän piristämisen. Siinä tapauksessa voi kolmas pyörä olla hyvä idea jos molemmat sen hyväksyvät. Miksi pettää ja aiheuttaa itselle ja toiselle pahaa henkistä oloa jos asian voi ratkaista puhtain keinoin?
Jos rakastaakin, niin se on itsekästä rakkautta. Aito rakkaus ei ole itsekästä.
[quote author="Vierailija" time="16.01.2015 klo 00:00"]
Rakkaus ≠ seksi, eli voi.
[/quote]
Pettämiseen sisältyy muutakin kuin seksiä, ja se muu osuus eli valehtelu (petos) on vakavassa ristiriidassa rakastamisen kanssa. Kätevästi vain unohdit tämän kokonaan yhtälöstäsi. Väitän, että et rakasta oikeastaan edes itseäsi, kun itsellesikin olet valmis valehtelemaan tuolla tavalla.