Mihin 50v pitkäaikaistyötön voisi vielä kouluttautua?
Keski-ikäinen nainen ja monta vuotta työttömänä. Koko elämässäni ei ole ollut kuin pätkätöitä.
Mihin ammattiin kannattaisi kouluttautua, että saisi vielä töitä.
Lähihoitajahommat eivät ole minun juttuni.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rahan tuhlausta kouluttaa tuollaista mihinkään kun tuollainen ei tässä nykysuomessa työllisty muuten kun aivan järjettömällä tuurilla. Oikeastaan realistisinta olisi jättää yli viisikymppiset pois kokonaan työkkärin valvontaprosesseista eli noille lupa vaikka yrittää, opiskella tai ihan mitä mieleen juolahtaa ilman että työttömyyskorvaukset laskee muuten kuin tulojen vuoksi.
Eli on rahan tuhlausta kouluttaa noin vanhoja, mutta samaan aikaan niillä tulisi olla vapaus opiskella mitä huvittaa?
Niillä? Eli + viisikymppinen työtön ei ole edes ihminen.
Mihin vaan mihin fyysinen kunto riittää. Myös pitempää koulutusta vaativa ala käy, jos sitä haluaa tehdä vielä eläkeläisenä vaikka osa-aikaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Logistiikka-ala?
Keräilyssä nopeus on valttia. En palkkaisi viisikymppistä noihin hommiin.
Silloin kun itse olin keräilijänä niin se nuorten miesten nopeus tuli siitä, että he valitsivat kevyimpien tavaroiden hallin ja jättivät tyhjät laatikkonsa muiden siivottavaksi (ne pitäisi jokaisen kerätä itse pois).
Eipä kannata. Mitä hyötyä saat siitä, että teet 40 h viikossa töitä, joista et tykkää ja käteen jää muutaman satanen enemmän kuin työttömänä? Itse en ainakaan enää aio kouluttautua tai edes hakea mitään töitä. Työttömyyskorvaus riittää mulle jatkossakin. Tietenkin jos joku tarjoaa hyväpalkkaista työtä hyvillä ehdoilla niin otan paikan vastaan, mutta itse en enää aio mitään työpaikan saamiseksi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Näin vajaa 6-kymmpisenä katselen eläkeputkenpäätä, pientä näköestettä aikoo te-toimiston virkailija siihen laittaa mutta yritys minulla löytää tuo niin kutsuva putkenpää.
Älä viitsi provoilla hölmöjä. Tämän päivän viiskymppiset eivät enää pääse eläkeputkeen. Se on 500e/kk työttömyyskorvausta ja sen eteen saatkin näppis sauhuten vääntää työhakemusta toisen perään. Yhteenkään ei tietenkään tule vastausta mutta ootpahan jotain tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On rahan tuhlausta kouluttaa tuollaista mihinkään kun tuollainen ei tässä nykysuomessa työllisty muuten kun aivan järjettömällä tuurilla. Oikeastaan realistisinta olisi jättää yli viisikymppiset pois kokonaan työkkärin valvontaprosesseista eli noille lupa vaikka yrittää, opiskella tai ihan mitä mieleen juolahtaa ilman että työttömyyskorvaukset laskee muuten kuin tulojen vuoksi.
Eli on rahan tuhlausta kouluttaa noin vanhoja, mutta samaan aikaan niillä tulisi olla vapaus opiskella mitä huvittaa?
Niin.
Ero on siinä ettei valtio kykene noita auttamaan mutta itse ne saattavat vapaat kädet saadessaan siinä onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Vääväävää. Kun homma ei mene noin. Ensinnä, pitäisi ankaralla kädellä päästä eroon ikärasismista. Toisekseen, minkään yhteiskunnan rakenne ei kestä työkykyisten/ikäisten makuuttamista tyhjänpanttina. Joku loihe lausumaan jotta yksilän työikä on noin 40 vuotta. Neljä vuosikymmentä. Se on pitkä aika. Siihen nähden on aivan käsittämätöntä, että suomalaiset yritykset kelpuuttaa!!!! ihmiset töihin koko työuran ajasta vain kymmenen vuoden verran. Loput 30 vuotta työttömänä terveet koulutetut osaajat? Melkosta velkaa saa valtio nostaa jotta sellanen lauma elätetään vuodesta toiseen. Työhön kelpaavien veroprosenttikin noussee lähemmäs 90%. Saattaa olla, että alkaa melkoinen aivovienti siinä vaiheessa.
Lennonjohtajaksi on lyhyt koulutus.