Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuin kaveripiirini 4 henkilöä viettämään iltaa kanssani

Vierailija
04.11.2021 |

Kutsuin noin kuukausi sitten ja kaikki olivat tosi innoissaan asiasta. Päivä sovittiin yhteisesti niin että kaikille sopii. Nyt kun pitäisi sopia yksityiskohdista niin kukaan ei tartu ideoimaan vaan vastaukset ovat hyvin lyhyitä.

Onkohan tästä vedettävissä johtopäätöksiä että kuukauden takainen into on laantunut ja illanviettopäivän koittaessa kukin vuorollaan peruu? Tuntuu pahalta jo valmiiksi.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän aikaa sitten oli juttua siitä, miten korona-ajan eristäytyminen on vaikuttanut sosiaaliseen elämään. Ihmiset periaatteessa kaipaavat ja ikävöivät sosiaalista elämää, mutta kynnys on kasvanut ja tapaamiset kuormittavatkin enemmän kuin ennen koronaa. Tämä voi selittää sitä, että alkuun idea on tuntunut ihanalta ja innostanut, nyt päivämäärän lähestyessä väsyttää.

Vierailija
22/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä lyhyet vastaukset ovat? Pelkkä "ok"? Vai eikö kukaan muka ole ollut mitenkään mukana suunnittelemassa? Otatko nyt vähän turhan dramaattisesti?

Varmastikin otan liian dramaattisesti, mutta johtuu varmaan lapsuuden kokemuksista. Lyhyet vastaukset oli että nyyttärit kuulostaa hyvältä idealta ja kuulostaa hyvältä ja sopii jne. Mutta ehkä tosiaan sitten syödään sitä mitä kukin tuo ja jos jokainen tuo vain salaattitarpeet niin sitten syödään salaattia. Jos nyt kukaan edes tulee. Ohjelman olen kyllä järjestänyt ja se on tiedossa ja kaikille sopiva ja mieluinen. 

-ap

Ei kannata järjestää mitään, ennen kuin on nuo traumansa käsitellyt. Puhun kokemuksesta.

Sitten asiaan: jos sinä järjestät, niin ehdota sinäseuraavaan tyyliin:, Sopiiko tämä, että yksi tuo leivät ja levitteet ( Maija, voitko ottaa tämän, niin tiedät millaista maidotonta levitettä sinä voit käyttää), Petra, toisitko sinä salaattitarpeet, niin läydät sellaisia vihanneksia kuin voit sinä käyttää, Ville, toisitko sinä juomat, kun olet niissä hyvä, hanna toisitko sinä jäätelön, kun sinulla on iso kauppa lähellä. Minä sitten tuon tekemäni lihapullat ja perunat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman erikoisia kommentteja täällä. Minusta on ihan normaalia että jotain mökkireissua suunnitellaan hieman yhdessä, jos reissu siis vaan kiinnostaa. Tuommoinen epämääräinen pasko kielii, ettei tosiaan niin kiinnosta. Mutta tuo on tätä nykyaikaa, kun ihmiset ovat niin mukakiireisiä ja paskontärkeitä. On tuosta itselläkin hieman kokemusta. Mutta olen lopulta jättänyt ison osan "kaveruuksista", sillä itse koen kaveruuden jonain muuna kuin hyvän päivän tuttavuutena ilman parempaa tekemistä niin sanotusti.

Vierailija
24/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteinen keskusteluryhmä? Sitä nyyttäri viestittelyä voi vaikka jatkaa esim. mikä on kenenkin budjetti, tietääkö kaikki monta ihmistä osallistuu, mitä kukakin toisi. Ettei kaikki tuo jauhomakkaraa.

Kaikilla varmaan voisi olla omat juomat, vai?

Toki jos nekin on yhteiset, yksi tuo halvinta litkua ja toinen hyvänmerkkiset siiderit ja ne on juotu heti muiden paitsi ostajan toimesta.

Jääkö porukka yöksi? Miten aamupala, tuoko kaikki yhdessä nekin, vai tarjoatko sinä?

Se pitäs vaan loppuun asti käydä se viestittely, et kaikki ois perillä miten toimitaan.

Lopeta täällä viestittely ja viesti nyt kavereiden kanssa.

Vierailija
25/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieman erikoisia kommentteja täällä. Minusta on ihan normaalia että jotain mökkireissua suunnitellaan hieman yhdessä, jos reissu siis vaan kiinnostaa. Tuommoinen epämääräinen pasko kielii, ettei tosiaan niin kiinnosta. Mutta tuo on tätä nykyaikaa, kun ihmiset ovat niin mukakiireisiä ja paskontärkeitä. On tuosta itselläkin hieman kokemusta. Mutta olen lopulta jättänyt ison osan "kaveruuksista", sillä itse koen kaveruuden jonain muuna kuin hyvän päivän tuttavuutena ilman parempaa tekemistä niin sanotusti.

Vaikka ap järjestääkin illanistujaiset mökillä, kyse on kuitenkin vain illanistujaisista. Ja aikuinen ihminen pärjää yksissä illanistujaisissa ihan hyvin, vaikkei tarjolla olisi kuin sipsejä ja juotavaa. Eri juttu, jos ollaan menossa koko viikonlopuksi jonkun mökille ja pitää olla useampia aterioita tarjolla eli sapuskat aamiaisista alkaen. 

Vierailija
26/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia nämä lyhyet vastaukset ovat? Pelkkä "ok"? Vai eikö kukaan muka ole ollut mitenkään mukana suunnittelemassa? Otatko nyt vähän turhan dramaattisesti?

Varmastikin otan liian dramaattisesti, mutta johtuu varmaan lapsuuden kokemuksista. Lyhyet vastaukset oli että nyyttärit kuulostaa hyvältä idealta ja kuulostaa hyvältä ja sopii jne. Mutta ehkä tosiaan sitten syödään sitä mitä kukin tuo ja jos jokainen tuo vain salaattitarpeet niin sitten syödään salaattia. Jos nyt kukaan edes tulee. Ohjelman olen kyllä järjestänyt ja se on tiedossa ja kaikille sopiva ja mieluinen. 

-ap

Ei kannata järjestää mitään, ennen kuin on nuo traumansa käsitellyt. Puhun kokemuksesta.

Sitten asiaan: jos sinä järjestät, niin ehdota sinäseuraavaan tyyliin:, Sopiiko tämä, että yksi tuo leivät ja levitteet ( Maija, voitko ottaa tämän, niin tiedät millaista maidotonta levitettä sinä voit käyttää), Petra, toisitko sinä salaattitarpeet, niin läydät sellaisia vihanneksia kuin voit sinä käyttää, Ville, toisitko sinä juomat, kun olet niissä hyvä, hanna toisitko sinä jäätelön, kun sinulla on iso kauppa lähellä. Minä sitten tuon tekemäni lihapullat ja perunat.

Niinpä niin... Ville tuo juomat ja Hanna jäätelön

Vierailija
27/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen nyt vähän, ettei ap voi järkätä koko juttua? Eihän sinne todellakaan tarvitse hommata mitään sen seitsemää sorttia. Vieraat tuovat omat juomansa ja esim. aamupalatarvikkeet ja ap hoitaa illan tarjottavat. Minä ainakin olen sellainen ihminen, joka nauttii siitä, kun saa tarjota vieraille ja todellakin niin, että pääsen myös itse rentoutumaan ja nauttimaan illasta. En pidä esimerkiksi yhdessä kokkailua mitenkään rentouttavana.

Vierailija
28/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie parin hengen ruoat ja juomat, ellei kukaan vastaa. Pärjätköön niillä, jos tulevat.

Jospa tosiaan otat turhan raskaasti traumoista johtuen? Miksi alkaisit tivata vastauksia muiden tuomisista, jos sovitte nyyttärit?

Vierailija
29/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ilta on pilalla, kun aletaan yhdessä kokkailemaan...

Vierailija
30/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinulta odotetaan jonkinlaista oma-aloitteellisuutta, koska olet se emäntä. Ei ole muiden tehtävä ideoida tarjottavia.

Jos teillä ei vielä ole wa-ryhmää tai muuta vastaavaa, niin perusta sellainen. Ja kaikille viesti " hei, sovitaanko etukäteen hiukan, mitä kukakin tuo. Ajattelin tehdä x ja O - piirakkaa ja lisäksi vihersalaatin, mitä muuta tarvittaisiin?" Näin olet ottanut ohjat käsiisi ja muiden on helppo toimia.

Ihmiset totta kai olettavat, että se emäntä tekee tarjottavien suhteen avauksen, jos kerran nyyttäreistä on jo sovittu. Voit tuossa myös ehdottaa, mitä voisi olla tarjolla (juustoja, jälkiruoka jne,). Tai voi tarkemmin suunnitella, mitä tarvitaan ja kysyt, kuka tuo mitäkin

Selkeästi nyt ylitulkitset asioita vanhojen kokemusten pohjalta ja ohjaat ihmisten käytöstä juuri siihen suuntaan.

Vierailija
31/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, että tämä on ainoa oikea tapa, mutta kun olen järjestänyt nyyttäreitä, niin emäntänä olen pitänyt huolen siitä, että vaikka kukaan muu ei toisi mitään, niin itse olen hankkinut jotakin syötävää ja juotavaa. Tyyliin pellillinen piirakkaa ja limsaa. Tämän olen sitten kertonut jo etukäteen, että minulla on kotona 3 pulloa keltaista jaffaa ja kinkkupiirakkaa. 

Vierailija
32/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Totta. Jäätelö, varsinkin herkkujäätelöt tulevat kalliimmiksi tässä esimerkissä kuin  2 pulloa kolajuomaa, 2 pulloa Jaffaa ja 2 pulloa vichyä. Meidän ystäväpiirissä Villella on kuitenkin krooninen sairaus, joka on aiheuttanut työttömyyttä. Siksikin on kohteliasta miettiä, että Villen ostokset eivät ole hurjan kalliita.

Vierailija
33/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että olet sosiaalisesti epävarma, jos sinua on lapsena/nuorena kiusattu tai dissattu. Siitä on yllättävän vaikea päästä aikuisenakin eroon, koska tavallaan kaikki epäonnistumiset herättävät ne tunteet ja muistot esille.

Silti, ei kannata nyt luovuttaa tai takertua liikaa.

Tuossa jo moni totesikin, että koska ihmisillä on elämässään kaikenalaista - töitä, perhettä, harrastuksia ja muitakin ystäviä ja menoja -he eivät välttämättä ehdi tai jaksa ihan hurjasti hössöttää yksista juhlista. Se ei välttämättä mitenkään kohdistu sinuun ap, on vaan yleinen asennoituminen.

Joten sinuna tekisin asian mahdollisimman helpoksi kaikille, jakaisin tuomiset kuten tuossa on jo ehdotettukin, toki niin, että kullekin osuu rahallisesti suht saman hintaluokan tuominen. Jokainen voi tuoda omat alkonsa, yksi tuo yleisiä alkoholittomia juomia kuten kivennäisvettä ja limsaa.

Sinun kannattaa omalle kontollesi ottaa jotain perustaa, joka on sitten - koska itse sen tarjoat - ainakin varmuudella tarjolla ja jolla hätätilassa pärjää. Vaikka nyt sen lämpimän ruuan, tyyppiä kiusaus, ruokaisa keitto tai piirakka. Sitten jaat muille makeaa jälkkäriä, salaatin, juomaa ja vaikka leipää ja levitettä.

Siinä se. Ja sitten et hössötä enempää. Pari päivää aikaisemmin voit panna viestiä, että onhan kaikilla edelleen kalenterissa tapaaminen ja tarvitseeko joku kyytiä mökille. Muuten et pommittele asialla kavereitasi, vastaat tietysti jos joku kysyy.

Toivon mukaan teillä on hauska kokoontuminen!

Vierailija
34/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Totta. Jäätelö, varsinkin herkkujäätelöt tulevat kalliimmiksi tässä esimerkissä kuin  2 pulloa kolajuomaa, 2 pulloa Jaffaa ja 2 pulloa vichyä. Meidän ystäväpiirissä Villella on kuitenkin krooninen sairaus, joka on aiheuttanut työttömyyttä. Siksikin on kohteliasta miettiä, että Villen ostokset eivät ole hurjan kalliita.

Aika harvoin aikuisten mökkireissun juomat on lasten limukkaa.

Vierailija
35/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään nyyttäreitä ja järjestelyjä. Sanot että teet pari suolaista piirakkaa, voitte tuoda jotain pientä mutta ei ole pakko. Minä en ainakaan kestä mitään ihme säätämistä. Töissä on sitä ihan riittävästi. Tulen paikalle, kun se tehdään tarpeeksi yksinkertaiseksi.

Vierailija
36/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkireissu. Ilta vai viikonloppu?

Vierailija
37/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta tofuu ja soijaa. Niitähän ne ituhipit vetää

Vierailija
38/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Onkohan tästä vedettävissä johtopäätöksiä että kuukauden takainen into on laantunut ja illanviettopäivän koittaessa kukin vuorollaan peruu?"

Mun elämässä ainakin olis oikea johtopäätös :D En ole enää omien kavereiden kanssa vuosiin viettänyt mitään iltoja kuin ex-tempore, juuri tuon epäluotettavuuden takia. Miehen kavereiden ja suvun kanssa mietitään ja sovitaan illanviettoja/juhlia,, ja ne onnistuu aina, eikä kukaan jää tekosyystä pois. Olen päätellyt että tämä johtuu siitä että he pitävät seuraamme "vaivan" arvoisena, kuten mekin heidän seuraa :)

Mitä ex-temporea on illassa, jota valmistellaan kuukauden verran, ideoidaan niin ohjelma kuin tarjoilutkin? Ei sitten niin mitään!

Vierailija
39/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset olettivat että heiltä ei vaadita muuta kuin paikalle ilmaantumista.

Itsekin voin kyllä lupautua hengailuun jos joku järjestää mutta se into laantuu äkkiä, jos siihen yhtäkkiä pitäisikin olla mukana keksimässä tekemistä, laatia ruokalistaa tai pahimmassa tapauksessa osallistua järjestämiseen. Sellaiseen ei ole aikaa eikä energiaa. Matalankynnyksen illanvietot sopii paremmin kun oma kalenteri on muutenkin hektinen ja elämä yhtä organisointia. En kaipaa sellaista yhtään lisää, en edes sen vertaa että olisin illanvieton sipsivastaava.

Eli jonkun muun paitsi sinun pitäisi ottaa vastuu siitä että kaikilla on kivailta. Nice!

Vierailija
40/54 |
04.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiljuisin riemusta jos minulla olisi neljä kaveria jotka voisin kutsua illanviettoon. Ongelmansa kullakin.