Eivätkö jotkut todella tajua, että Suomessa on oltava tukisysteemi, KOSKA täällä kuolee kylmyyteen jne ilman asuntoja?
Sitä arvostellaan ja verrataan Suomen tukia muihin Etelämaihin ja USA ; han jne joissa tarkenee ulkosallakin eikä kuole teltoissa. Mutta meillä kuollaan ellei ole perusedellytykset sisätiloissa olemassa.
Koettakaa nyt vähän tajuta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Et tarvitse tukia.
Millaista työtä sinulla oli tarjolla? - Ilm. myös ihan hyvin palkattua, jos sitä tekemällä ei tarvitsisi enää tukia - Suomessa on myös tukia saavia töissä käyviä
Suomalaisen työttömän vastine on aina tämä, kun kehotetaan menemään töihin. ”Okei, menen töihin sillä ehdolla että mulle tarjotaanhyväpalkkaista työtä”.
Ja sinusta on liikaa vaadittu että työstä saadulla palkalla pitäisi pystyä elämään?
Tietty nuo jenkkitositv:t on käsikirjoitettujakin, mutta miten noissa my 600lb life -ohjelmissa on joskus jopa kokonaisia perheitä, joista kukaan ei käy töissä? Joskus joillakin on puoliso, joka saa palkkaa sen lihavan ihmisen hoitamisesta yhteiskunnalta. Ei Suomessa onnistuisi elää pelkällä omaishoitajan tuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaista työtä sinulla oli tarjolla? - Ilm. myös ihan hyvin palkattua, jos sitä tekemällä ei tarvitsisi enää tukia - Suomessa on myös tukia saavia töissä käyviä
Suomalaisen työttömän vastine on aina tämä, kun kehotetaan menemään töihin. ”Okei, menen töihin sillä ehdolla että mulle tarjotaanhyväpalkkaista työtä”.
Voin mennä huonopikin palkkaiseen työhön mutta nämä töihin kehoittajat voisivat tarjota ja antaa sitä työtä, eikä vain huudella, että menkää töihin. - Siis työtä on varmasti kaikille muytta kyllä minä ainakin odoytan aavani tekemästäni työstä asianmukaisen ja (ns) riittävän palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia työttömiä on mennyt töihin satojatuhansia, ihan omasta halustaan (mm. minä). Jotkut etsivät omatoimisesti työkokeilupaikkoja ja palkkatukitöistäkin moni on iloinen, että on edes jotain. Tätä ei vaan koskaan haluta julkisesti sanoa, en ymmärrä miksi vain ne ikävät kommentit halutaan julkaista. Itse toivoisin, että joku toimittaja tekisi jutun onnistuneista palkkatukijutuista. ITse voisin suostua haastatteluun, mutta nimettömänä, koska en halua nykyisten yhteistyökumppanieni tietävän minun olleen joskus työtön, se on pahempi kuin olisi ollut vankilassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro tuo vihreille ja muille ekopörhöille, jotka ovat käytännössä kieltämässä lämmitystä.
Miten ovat kieltämässä?
Sähkövero, lämmityspolttoaineiden ja yhteistuoton verotuksen muutos.
Öljylämmityksen kieltäminen. Yhteistuoton kieltäminen. Turpeen käytön kieltäminen.
Puun pienpolton kieltoa on puuhattu kymmenkunta vuotta, saas nähdä milloin tapahtuu.
EU:ssa (komissio ja parlamentti) on vielä pyrkimys päästä eroon ydinvoimasta jollain keinotekoisella hinnan kallistamismekanismilla.
Että jippikaijee vaan.
Armeijatyyppinen ryhmä majoitus työttömille niin ketään ei jätetä kadulle ja hernekeittoa jaetaan kunhan jonotus tapahtuu 5 metrin välein korkeassa polviasennossa.
pienipalkkaisissa töissä ei ole suurin ongelma se pieni palkkaa, vaan se että kohtelu on epäinhiillistä ja hyvin vilpillistä ja kun vaikkapa jatkuvasti sitä sun tätä jätetään palkasta maksamatta niin siihen kyllä hermostuu ja työajat menneet niin oudoiksi että kaiken maailman palkattomia hyppytunteja kesken työpäivää ynnä muuta, eikä anneta työhön kuuluvia työvarusteita, eikä makseta sairauslomapäivistä ja jne jne
Itse olen aika hyväosainen. Rehellisesti pitää sanoa, että jos meinaisin kodittomana paleltua pihalle, niin menisin vaikka ikkunasta läpi johonkin lämpimään, jos olisi pakko. Poliisiautossa on myös lämmintä takapenkillä, kuten putkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin mennä huonopikin palkkaiseen työhön mutta nämä töihin kehoittajat voisivat tarjota ja antaa sitä työtä, eikä vain huudella, että menkää töihin. - Siis työtä on varmasti kaikille muytta kyllä minä ainakin odoytan aavani tekemästäni työstä asianmukaisen ja (ns) riittävän palkan.
Paljonko on (ns) riittävä palkka ja millaista työtä sen eteen jaksaisi tehdä?
Kyllä ihmiset tuon tajuaa ongelma on siinä kun itsekkäät ihmiset on sitä mieltä että kaikki muut saa vaikka kuolla kunhan itse ei joudu tekeen mitään ja on saaja puolella
Vierailija kirjoitti:
Armeijatyyppinen ryhmä majoitus työttömille niin ketään ei jätetä kadulle ja hernekeittoa jaetaan kunhan jonotus tapahtuu 5 metrin välein korkeassa polviasennossa.
Ja herätys 5.30, aamupala ja sulkeiset 6.30. Vapaa-aika alkais klo 17.00.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisia työttömiä on mennyt töihin satojatuhansia, ihan omasta halustaan (mm. minä). Jotkut etsivät omatoimisesti työkokeilupaikkoja ja palkkatukitöistäkin moni on iloinen, että on edes jotain. Tätä ei vaan koskaan haluta julkisesti sanoa, en ymmärrä miksi vain ne ikävät kommentit halutaan julkaista. Itse toivoisin, että joku toimittaja tekisi jutun onnistuneista palkkatukijutuista. ITse voisin suostua haastatteluun, mutta nimettömänä, koska en halua nykyisten yhteistyökumppanieni tietävän minun olleen joskus työtön, se on pahempi kuin olisi ollut vankilassa.
Itselle työn ainoa tarkoitus on tuoda elanto ja siinä ei oikein toimi palkaton työ. Kyllä sen ymmärrän minkä takia työnantajat tuota vaativat, yhteiskunta maksaa palkan ja itse kerää voiton. Mutta se onkin se yleisesti väärä ajattelu tapa että työllä saisi itselle etuja kun työn tarkoitus on tuoda työnantajalle etuja josta valutetaan rippeitä tekijälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni työtön ei kuitenkaan hae työkokeilupaikkoja vaan lusmuaa kotona.
"65-vuotias mies oli kateissa 13 vuotta"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008325486.html
Onnistuikohan nostamaan tukiaisia kadoksissa ollessaan kun ilman ei voi selvitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienellä palkalla saa tukia lisäksi. Eli palkan pitää olla sellainen, ettei saa tukia lisäksi. Tuntuu olevan liikaa työnantajille.
Suomen tuet ovat Eurooppalaisittain todella pieniä ja tästä on EU valittanut monesti.
Ei niitä tukia ole sen takia, että kuolee kylmään, vaan yhteiskuntarauhan takia. Muuten tulee ryöstelyä jne. ja suurin osa yhteiskunnan ja yksilön varoista menee suojaukseen. Turvapalvelut ja armeija suurimmat työllistäjät sen jälkeen.
Järjestäytyneessä yhteiskunnassa on pakko huolehtia ihmisistä, muuten se järjestys kaatuu.
Täällä yritysmarkkinat tahtovat lisäksi nykyään "työvoimareserviä", mistä saa kuuliaisia työntekijöitä halvalla, jotka kilpailevat keskenään esim. tekemällä lisätöitä ilmaiseksi jne. ja tämän ylläpitämiseksi on tarpeen tuoda ulkomailta lisää työvoimaa, vaikka entistäkin on työttömänä.
Siksikö se on vetonaula lämpimien maiden ihmisille?
Vierailija kirjoitti:
Kuoliko sun isovanhempasi kylmyyteen?
Jo aikoinaan oli vaivaishoito ja köyhäintalot, eli pyrittiin siihen ettei ihmiset kuolisi kylmyyteen ja köyhyyteen. Moni kuitenkin tietysti kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienellä palkalla saa tukia lisäksi. Eli palkan pitää olla sellainen, ettei saa tukia lisäksi. Tuntuu olevan liikaa työnantajille.
No mitä osaamista tuollaisella vinkujalla on tarjottavana kenellekään?
Jep. Näitä naisyhdistyksiä oli Suomessakin pilvin pimein vielä silloin kun yhteiskunnan tukijärjestelmä ei ollut, eivätkä naiset juurikaan käyneet työssä kodin ulkopuolella.
Suomessa ei ole ikinä ollut kotiäitiyhteiskuntaa. Naiset on olleet aina työelämässä. Jo 1800 luvulla teollisuuden työntekijöistä suurin osa oli naisia.