Eivätkö jotkut todella tajua, että Suomessa on oltava tukisysteemi, KOSKA täällä kuolee kylmyyteen jne ilman asuntoja?
Sitä arvostellaan ja verrataan Suomen tukia muihin Etelämaihin ja USA ; han jne joissa tarkenee ulkosallakin eikä kuole teltoissa. Mutta meillä kuollaan ellei ole perusedellytykset sisätiloissa olemassa.
Koettakaa nyt vähän tajuta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin. Et tarvitse tukia.
Millaista työtä sinulla oli tarjolla? - Ilm. myös ihan hyvin palkattua, jos sitä tekemällä ei tarvitsisi enää tukia - Suomessa on myös tukia saavia töissä käyviä
Suomalaisen työttömän vastine on aina tämä, kun kehotetaan menemään töihin. ”Okei, menen töihin sillä ehdolla että mulle tarjotaanhyväpalkkaista työtä”.
Suomalaisia työttömiä on mennyt töihin satojatuhansia, ihan omasta halustaan (mm. minä). Jotkut etsivät omatoimisesti työkokeilupaikkoja ja palkkatukitöistäkin moni on iloinen, että on edes jotain. Tätä ei vaan koskaan haluta julkisesti sanoa, en ymmärrä miksi vain ne ikävät kommentit halutaan julkaista. Itse toivoisin, että joku toimittaja tekisi jutun onnistuneista palkkatukijutuista. ITse voisin suostua haastatteluun, mutta nimettömänä, koska en halua nykyisten yhteistyökumppanieni tietävän minun olleen joskus työtön, se on pahempi kuin olisi ollut vankilassa.
Aika moni työtön ei kuitenkaan hae työkokeilupaikkoja vaan lusmuaa kotona.
Aika moni niistä, joiden kuvittelet lusmuavan kotona hakee ihan oikeita palkallisia töitä eikä mitään työnantajien palkanmaksukokeiluja.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen aika hyväosainen. Rehellisesti pitää sanoa, että jos meinaisin kodittomana paleltua pihalle, niin menisin vaikka ikkunasta läpi johonkin lämpimään, jos olisi pakko. Poliisiautossa on myös lämmintä takapenkillä, kuten putkassa.
Täsmälleen samoilla linjoilla. Jos vaihtoehtoinen olisi vain joko rikollisuus ja kylmään tai nälkään kuoleminen, ei olisi mitään vaikeutta valita se selviytyminen vaikka rikollisena.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Näitä naisyhdistyksiä oli Suomessakin pilvin pimein vielä silloin kun yhteiskunnan tukijärjestelmä ei ollut, eivätkä naiset juurikaan käyneet työssä kodin ulkopuolella.
Suomessa ei ole ikinä ollut kotiäitiyhteiskuntaa. Naiset on olleet aina työelämässä. Jo 1800 luvulla teollisuuden työntekijöistä suurin osa oli naisia.
Suomessa on ollut jonkin verran naisia töissä, mutta kyllä minun lapsuudessani äidit olivat kotona usein siihen asti, kun nuori lapsi aloitti koulun. Ei maaseudukirkonkylissä ollut mitään päiväkoteja, mummot katsoivat perään, keillä mummo oli. Olen elänyt sellaistakin aikaa, että mummoni on ollut töissä ja äitini kotiäitinä. Olen syntynyt 1964.
Onhan meillä tukisysteemi myös veroja laistaville Etelä-Euroopan maille. Yhden kotitalouden varallisuus on Italiassa lähemmäs 300.000. Mites se meillä olikaan?
Aivan paskapuhetta. Menepä katsomaan Helsingin keskustaan, siellä niitä elämänsä ryssineitä elää valtion piikkiin ihan parhaalla paikalla ja yhteiskunta maksaa kaikki viulut. Näitä hyväntahdon säätiöitä on joilla on kerrostalot keskustassa ja siellä ei muuta kun kiskotaan kamaa ja hoitajat on pelkkiä palvelijoita,
Ja missähän ihmeen lehdessä moista on ollut? Kummallista, miten näitä tarinoita aina jostain tupsahtaa, vaan linkkiä ei näy.